• ceciliaa

    Nu ställer jag till rabalder...

    I senaste numret av Vi Föräldrar fanns det artiklar om könsuppdelade kläder i butikerna och vice versa. En sjuk bild (som jag får hoppas att det var på skoj) en pojk i PRINSESSKJOL!!! Herregud ska det inte få synas att flickor är flickor och pojkar är pojkar. Ska pojkar ha kjol oxå på sig nu eller? Och flickor ha pojkkläder?
    NÄ vet ni vad, min dotter kommer aldrig ha pojkkläder på sig och får vi en pojk får han minsann inte gå runt i kjol! Rosa är och förblir en typisk flickfärg, MEN det kan va fint på pojkar att ex ha rosa tröja.
    Med detta vill jag säga att allt gått för långt.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-12 12:53:55:
    Att barn klär ut sig på dagis är fullt normalt och så SKA de va. Men tänk de föräldrar som tycker det är OK att deras son går runt i kjol...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-28 12:45:00:
    Om det nu är så att många föräldrar mer än gärna skulle klä sin pojk i kjol/klänning i skolan/förskolan, varför gör ni inte det då? Vi ser ju aldrig killar i kjol. Tar ni på era pojkar trosor oxå? Eller flickorna kalsonger? Om ni nu vill ha det så "jämnställt" så kanske jag borde köpa kalsonger åt mig?

  • Svar på tråden Nu ställer jag till rabalder...
  • hillson

    Om han ville att jag skulle köpa en kjol till honom så visst..Det handlar fortfarande om att inte begränsa varandra..Vad är det som är så svårt att förstå?


    ceciliaa skrev 2007-02-12 13:47:05 följande:
    köp en kjol på HM och se om din man sätter den på sig.
    walk for freedom.
  • Camillie84

    Skulle aldrig sätta på min son flickkläder.
    Om han skulle vilja klä ut sig skulle han få göra det hemma men inte en chans att han skulle få gå ut med klänning!

    det är ju inte så att jag bara har blått på honom, han har röda, gröna och andra neutrala kläder också. Men inte rosa.

  • Leeloo
    ceciliaa skrev 2007-02-12 13:47:05 följande:
    köp en kjol på HM och se om din man sätter den på sig.
    Vem menar du?

    Min sambo skulle nog skratta och säga att han måste raka benen först. Skämt åsido, vill han ha kjol så vassego. Mig stör det inte.
    ****Qui tacet consentire videtur****
  • Evangeline72

    Jag älskar min man hur högt som helst. Men om han helt plötsligt skulle börja bära klänning eller kjol efter 14 års förhållande så skulle jag bli lite orolig. En del av förhållandet är ju faktiskt att ha sex och jag skulle nog inte bli direkt sugen på det om jag såg honom i tjejkläder. Så är det bara.

  • Evangeline72

    Haha oj vilka bilder jag ser framför mig nu=) Marcus i klänning=))

  • Olgas

    Usch, börjar inse att det nog bara är jag och mina närmsta som är inskränkta. Skulle inte kunna leva med en man som tyckte om att klä sig i BH, gå i rosa klänning med rosetter och klackskor.

    Nej, nån måtta får det vara på allt vårt tänk på att det ska vara jämställt och lika för alla osv. Jag föredrar våra roller som vi har.

    Menni som är så öppna för det och har män som är lika öppna för det, ja det är ju tur att det finns olika människor så att det finns en för oss alla.

    Sen hade min sambo bett mig gått hem och byta om eller stanna hemma, om jag tex kommit utklädd till en clown el något om vi skulle tex på en affärsmiddag. Så vi är nog väldigt lika på det planet.

  • myskatt
    Mums skrev 2007-02-12 13:47:33 följande:
    Vad skulle hända om någon inte kunde se på era barns kläder vilket könsorgan ert barn har?
    Dem skulle fråga . Det kan ju inte gå för sig .

    Tilde har 85% "pojkkläder" och är så fin i blått.
    Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • listo

    TS: "men allvarligt talat...går ni ut på restaurang med er man i kjol? Jag kiknar av skratt och jag skulle dött (ursäkta jag menar skrattat ihjäl mig) om jag sett er två.."

    Men gud så fördomsfullt agerat i så fall! Menar du allvar, skulle du skratta åt folk för att de har "fel" kläder?
    Skrattar du även åt folk med "fel" hudfärg, "fel" hårfärg eller "fel" sexualitet?
    Oerhört oförskämt, måste jag säga...

  • Kagi

    Ni frågar vilka män som skulle ha på sig klänning m.m. Men uppenbart så finns det massor av män som har sådana kläder. Ett par kända exempel: Tomas DiLeva, David Beckham.

    Sedan har vi typ hela Mellanöstern, stora delar av Afrika m.m.

    Frågan är väl snarare VAD det är som är så farligt med att man har "fel" kläder för sitt kön?

  • Leeloo
    Kagi skrev 2007-02-12 13:48:12 följande:
    Leeloo: har du inte sett hantverkarkilten? Har inte länken här just nu, men den verkar ursmart, särskilt när det är varmt ute.
    Ja jag tänker mer på när dom klättrar på tak och så, då finns inte så mycket som skyddar snopp och pung, eller är det nån slags inbyggd byxa under? Jag menar kallingar är ju inte så tjocka i tyget.
    ****Qui tacet consentire videtur****
Svar på tråden Nu ställer jag till rabalder...