• Svar på tråden Del 3: Vi som började utredning i okt /nov -06.
  • jenn06

    Började också våran utredning i okt/nov men har inte kommit öängre än att min man fått lämna 2 sperma prov..varför tar allt så lång tid?!. Är det någon här som har gått till privatläkare fast som är ansluten till försäkringskassan??, vill hitta andra vägar än det sega sjukhuset...

  • Cilota
    jenn06 - välkommen hit! Du får gärna skriva in dig i vår statuslista som verkar ligga på första sidan

    Vi har gått via landstinget och det gick snabbt som attan, å andra sidan så har vi inte gjort lika grundlig utredning som de andra. Det finns nackdelar med att gå en snabb utredning också...

    Fick ni veta när ni anmälde er hur lång tid det ska ta? Ett halvår är ju en löjlig väntan om jag får säga det själv, på fyra månader borde man hinna klart och fått ett behandlingsförslag
    Glad påsk!
  • jenn06

    Tack så mycket, skall leta reda på den och skriva in mig då :)
    Nej, vi har inte fått reda på någonting, fick ett nr(telefonsvarare) som vi skulle ringa när vi lämnat prover, och då skulle dem sätta upp en på listan för att få träffa läkaren, så vi har inte ens fått gjort det.. nu har dett gått ca 2månader sedan mannen lämna 2:a sperma provet, *suck*.. orkar snart inte vänta..

  • Cilota
    jenn06 - förstår att det är låååång väntan Har du lämnat dina blodprover?
    Glad påsk!
  • Cilota

    Du kopierar listan, klistrar in den i nytt inlägg. Sedan skriver du bara in dig, gärna i nån alfabetisk ordning


    Glad påsk!
  • God Is A Girl

    Cilota, Jag har fobi för smärta faktiskt:P och jag kan lova att jag tvekade ca 10 minuter innan hon fick sticka mig!

    Välkommen Jenn06

    Våran utredning gick faktiskt väldigt snabbt! Och då gjorde vi både fertilitets och missfallsutredning i ett!
    TRor vi var klar inom 2 månader faktiskt.
    Nu är det ju bara mig som vi väntar på ^^
    Men ring upp privatklinikerna i närheten och hör om dom är sluten till landstinget/försäkringskassan.

    Hoppas ni tejer haft en trevlig långhelg och påsk ni som firar det

  • Cilota
    GIAG - fobier är aldrig roliga så jag förstår att du tvekade

    Jag har haft en jättebra påsk, du då?
    Glad påsk!
  • God Is A Girl

    Cilota, Ja det är skönt att få en långhelg sådär bara endå och få ha maken hemma mer än vanligt Själv firar jag inte påsk en jag uppskattar att få ha hem karln mer

    Och piercingen läker jättefint trots att det bara gått mindre än en vecka! Men tempen verkar bli påverkad av att kroppen läker för det går upp och ner heeela tiden :/
    Tror du att det kan spela in? det brukar ju vara mkt jämnare än nu!

Svar på tråden Del 3: Vi som började utredning i okt /nov -06.