• Catti

    Roliga händelser under förlossning del 5

    En fortsätningstråd om roliga händelser under förlossningen. Citerat från första trådstartaren:

    //xxmeyaxx :

    Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

    Kom igen nu, tjejer! //Slutcitat
    De gamla trådarna
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m10749993.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m14175508.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-07 19:21:06:
    familjeliv.se/Forum-2-13/m17239985.html

  • Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del 5
  • Oliwa

    När jag var öppen 10 cm hade vattnet ännu inte gått och bm säger "nu ska jag ta hål på hinnorna" och viftar med en lång pinne.

    Jag tänkte att oj, hon kommer att peta bebisen i huvudet med den där, undrar om hon har koll på att den ligger långt ner? Tyvärr nöjde jag mig inte med att tänka detta utan öppnar även munnen och frågar bm om hon vet att jag är gravid och att hon därför bör akta bebisen?

    Behöver jag säga att jag var rätt hög på lustgas??

    Bm och sambo skrattade och jag fattade inte vad som var så kul, minns att jag tänkte "jaha FÖRLÅT då".

  • Oliwa

    När jag var öppen 10 cm hade vattnet ännu inte gått och bm säger "nu ska jag ta hål på hinnorna" och viftar med en lång pinne.

    Jag tänkte att oj, hon kommer att peta bebisen i huvudet med den där, undrar om hon har koll på att den ligger långt ner? Tyvärr nöjde jag mig inte med att tänka detta utan öppnar även munnen och frågar bm om hon vet att jag är gravid och att hon därför bör akta bebisen?

    Behöver jag säga att jag var rätt hög på lustgas??

    Bm och sambo skrattade och jag fattade inte vad som var så kul, minns att jag tänkte "jaha FÖRLÅT då".

  • miaelund
    Oliwa skrev 2007-07-24 16:28:02 följande:
    När jag var öppen 10 cm hade vattnet ännu inte gått och bm säger "nu ska jag ta hål på hinnorna" och viftar med en lång pinne.Jag tänkte att oj, hon kommer att peta bebisen i huvudet med den där, undrar om hon har koll på att den ligger långt ner? Tyvärr nöjde jag mig inte med att tänka detta utan öppnar även munnen och frågar bm om hon vet att jag är gravid och att hon därför bör akta bebisen?Behöver jag säga att jag var rätt hög på lustgas?? Bm och sambo skrattade och jag fattade inte vad som var så kul, minns att jag tänkte "jaha FÖRLÅT då".
    HAHAHAHAHAAAA!!!!!   Gulle du!!!! Va jobbigt de måste känts när de garvade åt dig, själv skulle jag nog blivit arg. Ja menar, bara för att du råkade vara på förlossningen o på väg att föda behöver ju inte BM veta att just DU var gravid
    Maria, förlovad m Niklas, matte t Lisa o Greta, BF 6 sept.
  • Oliwa

    miaelund -nä precis, man vet ju aldrig nuförtiden, tänkte det var bättre att ta det säkra före det osäkra och kolla så att hon verkligen visste!

    Generellt verkar jag ha blivit rätt misstänksam av lustgasen, för jag tänkte (men sa inte, tack o lov) "är det bra?" så fort de sa nåt. Tex om bm sa till mig att dricka vatten eller vända på mig eller vad det nu var, så tänkte jag "E det bra?" sen gjorde jag snällt som dom sa!!

    Kan tillägga att jag även tänkte "inhale, exhale, inhale, exhale" hela tiden när jag andades, fråga inte varför..!

    Ahhh den som ändå hade en flaska av den där gasen hemma!

  • fiffilotta

    sitter o grinar här haha!

    jag trodde hela graviditeten att jag väntade en pojke, o min sambo sa hela tiden att han VISSTE att det var en flicka.
    när bebisen kom ut och dom sa att vi hade fått en flicka utbrister jag "ha! det var ju det jag sa!"
    min sambo var så tagen av att se vår dotter så han hörde mig inte ens, jag trodde att han bara struntade i mig för att han hade haft "fel".. skit sur blev jag, haha

  • P i x i e

    oliwa:
    hahahaha "inhale, exhale, inhale, exhale" hahaha, jag kan tänka mig det, hade jag läst det där senare när jag skall bli mamma så hade jag inte släppt det när jag själv skulle ha lustgas...hehe... du vet att det fins på tub va;) *s*

  • Oliwa

    Sugarrush -vad säger du, måste googla o se var man kan få tag på det! Konstigt att man inte hör mer om att folk knarkar lustgas, är ju jätteskoj!

    Fast inte så bra partydrog kanske, lite jobbigt att dra runt på en shoppingvagn med en tub på liksom..

Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del 5