• Catti

    Roliga händelser under förlossning del 5

    En fortsätningstråd om roliga händelser under förlossningen. Citerat från första trådstartaren:

    //xxmeyaxx :

    Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

    Kom igen nu, tjejer! //Slutcitat
    De gamla trådarna
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m10749993.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m14175508.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-07 19:21:06:
    familjeliv.se/Forum-2-13/m17239985.html

  • Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del 5
  • Knutkerstin

    Lustgasen ja...

    I mitt höga tillstånd blev jag alldeles tyst och inåtvänd, jag upplevde det som en "skärm" mellan mig och omvärlden.
    Om sköterskan frågade mig något, t.ex hur jag mådde, eller hur det kändes, så tittade jag bara på min sambo med en frågande blick och förväntade mig att han skulle svara åt mig.

    Eller, när barnmorskan bad mig att byta ställning, så väntade jag på att de skulle lyfta runt mig.

    Men, det fulaste var nog när sambon bad mig att dricka lite, så öppnade jag bara munnen så att han fick hälla saften i munnen åt mig. Blev saft överallt givetvis, för jag kunde tydligen inte ens svälja själv

  • Tina med ängeln Christoffer

    Knutkerstin:
    Det var bra jobbat. Snacka om att vara duktig på att delegera. Något ska ju manen göra och sköta under förlossningen.

  • Kattmamma24

    Nu har jag skrattat så att tårarna sprutat här ett tag. Jättekul att läsa era berättelser.

    Under min förlossning virrade jag till det så att jag inte kommer ihåg verkligheten utan bara det som jag drömde under mitt rus. Jag kämpade länge med lustgasen innan jag fick den till att funka tyckte/trodde jag. Använde den " för säkerhets skull", men tyckte inte att den gjorde nån nytta sa jag. Men sen släppte jag inte den. Koncentrerade mig bara på att andas ordentligt i masken. Drömde att bm sa till mig att nu hade bebisen skruvat sig neråt och nu är det inte långt kvar. Sen såg jag framför mig hur de hjälpte mig att skruva ut bebisen. När bebisen var ute frågade jag pappan, "vad blev det" hur glatt som helst. Min stackars sambo visste inte vad han skulle tro och bm fick säga till mig att "nu får du nog lägga ifrån dig masken ett tag". Lydigt gjorde jag det och insåg efter ett par rediga andetag att bebisen faktiskt inte alls var ute utan jag hade hela utdrivningen kvar.

  • Knutkerstin

    Tina: Ja, men precis! Det var ju han som tjatade så förbannat om att jag skulle dricka, så då fick han väl sköta det åt mig också.

  • Troll1
    Tina med ängeln Christoffer skrev 2007-08-02 01:11:09 följande:
    När jag fick nr 2 så satte jag lustgas masken på örat och började prata precis som om det var en telefon. Oturligt nog så hann min man ta foto på det. Så det finns bildbevis när jag ligger över sängen och är hög som ett hus med lustgasmasken på örat.
    !!!
    Sladdis igen...
  • Tina med ängeln Christoffer

    Knutkerstin:

    Varför är männen så tjatiga under förlossningarna? Christian tjatade också en massa. Minns att han tjatade om att jag skulle krysta ordentligare i slutet och att jag klarade det. Inte fan var det han som hade tagit slut på alla sina krafter med 40 timmars värkar.

  • Meus Veritas

    Minns en rolig sak från förlossningen, visserligen var jag skitförbannad och grav-allvarlig just då, men nu i efterhand är det rätt skoj.

    Fick ligga och hålla tillbaka krysstvärkar i fyra timmar, när två timmar gått och jag kvider som bäst säger min sambo "det är snart över älskling" varav jag tar bort lustgasmasken och blänger på honom o skriker "va fan vet du om det!!!"

    Det hade tydligen blivit ett himla fnissande i förlossningssalen


    Albin vackraste! 070203
  • Gumlan

    Min första förlossning hade jag lustgasen konstant på slutet, en läkare kommer in och presenterar sig som något jag uppfattar som basilika, lätt att hålla sig för skratt då ja glömde helt av att ja var där för att föda barn o bara fnissade o tänkte att hon är en krydda!

    samma förlossning försöker ja slänga ut bm, skriker åt henne att "stick härifrån du sabbar hela min förlossning"

    slangarna lossnade på lustgasen en gång också så det kom inget alls, men de fattade itne ja utan sög på för fullt o blev irriterad när sambon skulle försöka sätta dit dom igen

    jag har en roande film från andra förlossningen där jag ser heelt chockad ut och uttrycker mig att förlossningen var SKÖN hahaha, observera att jag inte hade någon smärtlindring Utan där ligger jag med helt uppspärrade ögon och säger att det var så skönt att föda barn, helt underbart osv! Den filmen borde va nårr för förlossningsrädda

  • CountryGirl 72

    Mitt roligaste minne är när min förra detta prövade lustgasen å satte sig pall och började sjunga kort därefter somande han ... Bm sa att han fick pröva den efter förlossningen för att fira att han fått en son!

  • Meli o Neo

    Min man höll om mig och hejade på mig när jag under 1,5 timme försökte krysta ut vår son. Det gick trögt och Steffo skrek "Kom igen, du klarar det! Kom igen!" hela tiden om och om igen, och till slut blev jag så förbannat trött på hans tillgjorda pepp-talk att jag fräste "Och hur fan vet du det?". Ja det var ju faktiskt en bra fråga.

    Själv tog jag ingen lustgas (blir spyfärdig av att vara snurrig) men min syrra som har två barn har berättat att hon under en av förlossningarna roade personalen med att härma Kristina från Farmen, med den nya mörka rösten hon fick av lustgasen. Så typiskt henne.

Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del 5