• Anonym (orolig!!)

    Dubbelslag på hjärtat hela tiden i över en vecka!!!

    Hej!

    Jag har fött barn för 10 dagar sedan, jag har haft dubbelslag/extraslag på hjärtat förrut i perioder, men då bara några dubbelslag då och då, sen har dom försvunnit.

    Igår åkte jag till akuten för att hjärtat slår extraslag 20 ggr per minut, alltså var 5:e slag, ibland ännu oftare.
    Jag fick ta massa prover och EKG och träffade en hjärtläkare.
    Han tyckte att det var lite mång extraslag för att var normalt och jag ska få göra arbets EKG och ultrsljud.

    Själv undrar jag om det har med allt som händer i kroppen att göra så här 10 dagar efter förlossning och amningen och allt.

    Även fast han har sagt att jag inte ska vara orolig i dagsläget så kan jag inte tänka på nåt annat och går hela tiden och känner efter.
    Men hjärtat hoppar där inne precis hela tiden så det är inte så lätt.

    Undra om någon annan har upplevt att ha så mycket dubbelslag under så lång tid?

  • Svar på tråden Dubbelslag på hjärtat hela tiden i över en vecka!!!
  • ondella

    Esterella,jag har också ca 2 veckors lidande,sedan ca 4 veckor som är ok.(oftast)

    Hemlis o Tilt,tack för att ni lugnar ner mig!

    Jag får en uppfattning att ni får känna på pulsen nästan,för att känna? Mitt hjärta BULTAR i sådan oregelbunden takt,jättefort också.
    Det är den obehagligaste varianten av dem alla.Har ni så någon gång?

  • Anonym (orolig!!)

    Mira, vad du är duktig, förstår precis hur du känner.
    Så var det med mig när jag skulle gå på ett lättare träningspass i veckan, det är så skönt när man gjort det och det kändes bra.
    Jag kände att jag hade lite extraslag då med, säkert mycket för att jag var så nervös då.
    Men simma skulle jag nog vara skiträdd för, skulle tro att jag skulle svimma och sen drunkna , fast det är sant, jag skulle tro det.

    Estrella, förstår att det känns jobbigt!
    Själv har jag haft ihållande extraslag i mer än 2 mån nu, men en del dagar är bättre än andra, har såna dagar då jag inte känner av dom så mycket, bara ibland.
    Men jag vet ju (eftersom jag känner efter på pulsen, som jag inte ska )att den slår oregelbundet.

    Ondella, jag känner ofta min extraslag genom att det bultar i hela bröstet, jag kan se på bröstet att det hoppar.
    Det har ju att göra med att hjärtat hinner fyllas med mer blod än vanligt och slaget blir då mycket kraftigare och då känns det som hjärtat ska flyga ur en!
    Det är därför man vet att man har dom, skulle jag inte känna efter på pulsen så skulle jag ibland inte veta att jag hade dom hela dagarna
    Dum som jag är!

    Ha en fortsatt mysig kväll och hoppas de flesta får det lugnt med hjärtat.

  • ondella

    Jag förstod inte riktigt..måste du ändå känna på pulsen för att veta? *korkad*

  • ondella

    Det bultar inte bara en gång utan massa i rad alltså på mig.Det känns typ som en jordbävning i bröstat.

  • Tilt

    Ondella, javisst har jag haft det.
    Hjärtrusningar i ojämntakt som syns utanpå tröjan (iaf så jag ser det "ovanifrån" så att säga) Både korta attacker och dom som satt i längre.

    Ofta på mornar hade jag det. Oerhört obehagligt eftersom när hjärtat slår snabbt samtidigt så känns extraslagen mycket mer samtidigt. I alla fall på mig.

    Anonym (orolig!!) skrev 2007-09-14 21:51:28 följande:


    (eftersom jag känner efter på pulsen, som jag inte ska )
    fy på sig TS :D bort med tassarna från pulsen =)
  • Anonym (orolig!!)

    Ondella, ja, så knäpp har jag blivit av alla dessa extraslag!
    När jag känner mig bra och hoppas att det gått över så måste jag känna ifall det verkligen är sant, men det brukar alltid hoppas över ändå.
    Nu på senare tid kan det ibland slå längre utan att hoppa än förrut, då menar jag typ en minut kanske innan den hoppas igen.

    Tilt, ja, jag lov
    ade ju att jag inte skulle göra det mer
    Men du vet säkert hur det är, med återfall då och då
    Men nu blir jag mest förbannad när jag känner att den hoppar.
    Säger som Shinna, har lust att plocka ut hjärtat och kasta det i väggen ett par gånger och sen sätta tillbaka det och hoppas det försvunnit.
    Mitt hjärta är också alltid värst på morgonen när jag kliver upp.

    Ondella, mitt hjärta bultar också på sådär massor av gånger isträck, det är äckligt!

    Shinna, var är du, nu börjar man ju bli nyfiken om du föder barn
    Hoppas det!

  • ondella

    Ts,hoppas att du förstod att jag menade att JAG är korkad som inte fattar vad du menade. INTE DU!

    Mitt är alltid värst på kvällarna och eftermiddagen.Men det finns ju undantagsdagar.

    Shinna var eee du?

  • Tilt

    Idag är det en riktig skitdag!
    Usch!

    Är ensam hemma med dottern nu över helgen då sambon drog till Göteborg med sina päron för att träffa sin syrra.

    Då tänkte jag att vi skulle ha det lite xtra mysigt dottern å jag så fixade lite barnfilmer + en jävla massa godis, dricka och chips.

    Ja... jag åt alldeles för mycket. Idag är magen som en jäkla boll och stenhård. Trycker självklart upp mot bröstet och resulterar i typ konstant yrsel, extraslag och en allmän bedövad känsla i hela kroppen.

    Urk!

    Känner mig höggravid, hur det nu känns, men av beskrivningarna på detta forum så har jag alla symptomen, utom barnet : -)

  • Anonym (orolig!!)

    Hej!

    Ondella, nej, jag förstod vad du menade

    Idag har jag också en riktig skitdag med hur mycket extraslag som helst, hjärtat slår högst 15 slag innan det hoppar över, jag har haft massor av extraslag vartannat slag också.
    Får lite panik och undrar vad jag ska göra för att bryta det!

    Så här har jag haft sedan jag vaknade i morse, igår var en bra dag och varje gång jag har en bra dag så hoppas jag att det aldrig mer kommer såna där skitdagar som idag.
    Usch, vad trött man blir!!!

  • Esterella

    Jag har haft en sisådär dag, lite extraslag men jag har försökt att ignorera dem.

    Det som jag tycker är allra värst med det här är att det tar så mycket energi från vardagen, man mår ju skit när dom kommer och har man väl kännt ett slag så sitter man bara och väntar på nästa osv, har dödsångest och undrar ifall läkaren kanske missat nån allvarlig sjukdom eller om det tillkommit nåt annat fel. *Uäsch*


    Cogito, ergo sum
Svar på tråden Dubbelslag på hjärtat hela tiden i över en vecka!!!