• NyfikenRosa

    Vita hem del 5

    Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • NyfikenRosa
    Pärla1 skrev 2007-08-14 07:37:54 följande:
    Juliah: åh, fy! Hoppas verkligen detta bara är någon "övergångs period" vill inte gå upp så tidigt!Tycker att det var en sådan tråkig IKEA katalog i år! Känns knappt som nåt nytt *besviken*
    tycker att årets var SÅ mycket bättre än förra
    ~♥ Mamma Till Världens Vackraste Ängel ♥~
  • NyfikenRosa

    Tack för komplimanger om trådinledningen


    ~♥ Mamma Till Världens Vackraste Ängel ♥~
  • Adamama
    Busan skrev 2007-08-13 23:55:59 följande:
    Lägger väl in i femman istället. Kan man måla på gummiträd möbler? De är rätt så glansiga men tänkte inte måla bordsskivan på någon av borden. Bild i galleriet i vardagsrummet. Nån som testat?NR: Tack för det fina välkomnandet.
    Bättre sent än aldrig kommer ett svar/fundering på din fråga. (Jag undrar egentligen samma sak, har två sängbord i gummiträd som skulle göra sig bättre vita. Har nu tre träsorter i sovrummet. BLÄ! Men är man på smälen är det väl bäst att vänta. Vill ju inte att lillkillen i magen ska få mattebesvär i skolan bara för att hans mamma inte kunde hejda sig i sitt målande. Och måla vattenbaserat gör jag bara inte.)

    Hursomhelst, målargubben har sagt att man kan måla på ALLT nuförtiden - förutom silikon. Så visst kan man måla på gummiträ, frågan är nog bara vilken grundfärg. Men med ett sandpapper för att rugga upp den glansiga ytan och en riktigt bra grundfärg går det säkert.
  • LCroft
    malins79 skrev 2007-08-14 17:59:46 följande:
    Lcroft, den var ju jättefinSalmiak, gillar ditt vardagsrum.NR; vad fin inledningen du gjort.
    Tack snälla du
  • LCroft
    mimmamum skrev 2007-08-14 18:25:35 följande:
    LCroft, vad fint det blev! Men jag förstår precis din frustration! Det var verkligen inget lätt projekt! Vad bra det blev Salmiak! Tänk att du har blivit så omvänd, kan det bero på oss måntro!?  Det ser verkligen mysigt ut med kuddarna och linnelängder blir nog super!
    Tack! Jag var ju optimist och trodde att det skulle vara relativt enkelt eftersom du hade tänkt färdigt åt mig Men så efter ett ordentligt åskväder igår så fungerade inte internet förräns på eftermiddagen idag, alltså när jag redan hade sytt nästan klart. Och självklart hade jag inte sparat din beskrivning på nåt annat ställe än i min GB, så jag fick glatt sy ur minnet. Så stort tack till dig för att du hade förklarat så bra åt en totalt okunnig
  • LCroft

    Så fint det blev mimmamum! Kanske jag borde köpa en printer så jag också skulle få så fina etiketter, har inte velat ha en för att en printer är så stor och tar så mycket utrymme

  • NyfikenRosa
    mimmamum skrev 2007-08-14 19:40:08 följande:
    Har gjort lite minipyssel med Scriptina ikväll, etiketter till hallkorgarna:Detaljbilder:          
    *impad*

    hihi den planen hade jag med men jag tänkte skriva på zinkhjärtan
    ~♥ Mamma Till Världens Vackraste Ängel ♥~
  • MariaV

    LCroft, din sänghimmel är jättefin men jag förstår att det måste ha varit ett jättejobb. Mimmamum, vad fint! Eftersom det verkar som om det inte blir någon Sebrasäng för mig (på ett tag iaf) så köpte jag denna från blocket idag för 300:- Jag tycker den är jättesöt. www.blocket.se/vi/12375521.htm


Svar på tråden Vita hem del 5