• NyfikenRosa

    Vita hem del 5

    Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • MariaV
    MariaV skrev 2007-08-14 19:43:14 följande:
    LCroft, din sänghimmel är jättefin men jag förstår att det måste ha varit ett jättejobb. Mimmamum, vad fint! Eftersom det verkar som om det inte blir någon Sebrasäng för mig (på ett tag iaf) så köpte jag denna från blocket idag för 300:- Jag tycker den är jättesöt. www.blocket.se/vi/12375521.htm
    Nehepp då tog de precis bort bilden tydligen, snabba bud. Bilder kommer väl sen
  • mimmamum

    Tack, tog fem röda bara, skönt eftersom mina andra projekt verkar vara på livstid! Flört

    NR- zink låter fint! Var hittar du sådana hjärtan? Såg du i min blogg hemma hos Lena? Hon hade zinkhjärta från Skarp med texten puss, så fint!

    MariaV, annonsen fanns inte, vill ju se!


  • NyfikenRosa
    mimmamum skrev 2007-08-14 19:45:55 följande:
    Tack, tog fem röda bara, skönt eftersom mina andra projekt verkar vara på livstid! NR- zink låter fint! Var hittar du sådana hjärtan? Såg du i min blogg hemma hos Lena? Hon hade zinkhjärta från Skarp med texten puss, så fint!MariaV, annonsen fanns inte, vill ju se!
    hittade i en butik på semestern...tyvärr i sthlm
    ~♥ Mamma Till Världens Vackraste Ängel ♥~
  • Shyme
    gemelli skrev 2007-08-14 07:37:17 följande:
    Pallen var ju Gudomlig....Sån vill jag oxå ha
    Det är bara en vanlig Ikeapall köpt för ett antal år sedan som fått lite vit färg, en omgång med sandpapper och text med grå almogefärg. Tyvärr så håller inte allmogefärgen om man behöver torka av pallen så den ska få en omgång lack också...
  • Elfva

    Salmiak,
    nu bjöd jag just på din tygpåse, så söt, perfekt att ha till dotterns rum, hoppas jag vinner!

    mimmamum
    Guuud så fina korgarna blev, den idén med tagsen kommer jag nog stjäla av dig... *förlåt*
    Så fint och så enkelt, måste bara införskaffa lite nya korgar också. :) Sen ska här tillverkas tags till alla möjliga korgar, tänkte till dotterns leksaker också t ex dockkläder, sångkort och annat smått och gott som förvaras i korgar i hennes rum...

  • Skogsstjärnan

    nublu:

    lcroft: Vad fint!!!!!

    Salmiak: Stackare! Åååh så frustrerande Men se det som så, du fick lite motion

    mimmamum: Oj vad fina. Jag gillar också den stilen!!! Jag vet att ni pratat om det tidigare - men vill någon vara snäll och inboxa hur och var man laddar ner fonten???

    mairav: ser framemot bilder!

    Pust, nu har jag suttit och tittat på en dvd och försökt lära mig teckenspråk. Totalt finns det över 400 tecken jag ska försöka lära mig så fort som möjligt. Läste lite under studietiden men det var så lite och så länge sedan så det minns jag nästan ingenting av Nu behöver jag det i jobbet! Men det går förvånansvärt lätt Logiskt, enkelt och tydligt! Och det gillar jag

    Men nu ser ögonen i kors och händerna domnar

Svar på tråden Vita hem del 5