• NyfikenRosa

    Vita hem del 5

    Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • LCroft

    mimma: Tack och så fin kudde!

    Smajla: Så gullig din man är.

    juliah: Får man boka in sig en vecka i ert gästhus? Jag kan sköta tvätten samtidigt

    Salmiak: Nu missade jag bilden igen!

    Stina: Fina ljusstakar

  • Smajla
    MariaV skrev 2007-08-16 06:15:57 följande:
    Godmorgon. Salmiak, jag vill ju också se! Speciellt din David Beckham till man Smajla, vilka fina saker du fått. Din man verkar väldigt omtänksam
    tack! jo, han har sina ljusa stunder Flört
    Busan skrev 2007-08-16 07:56:02 följande:
    Smajla: Vilken gullig man du har. Hoppas att du mår bättre.
    tack, och tack för att du frågar, jo, det känns lite bättre även om det är tungt just nu.
    mimmamum skrev 2007-08-16 08:34:07 följande:
    Godmorgon!Kan hålla med om att det blir en hel del framför datorn, men det är ju sååå kul, dessutom ser jag väldigt sällan på TV nuförtiden. Jag försöker att sitta här när Albin sover.Smajla, han är snäll han din sambo, jättefina skålar!LCroft, hoppas du kryar på dig!Min inspiration har ju återvänt, sydde ett kuddfodral igår och broderade "lycka" tänkte göra en till ikväll med texten "kärlek". Nu återstår bara problemet om jag ska ha den i sofforna i vardagsrummet eller i köket!
    tackar!
    Salmiak6 skrev 2007-08-16 08:57:55 följande:
    Jätterar make du verkar ha!!!
    tack, jo, han är inte så dum! Skrattande
    mimmamum skrev 2007-08-16 08:34:07 följande:
    Godmorgon!Kan hålla med om att det blir en hel del framför datorn, men det är ju sååå kul, dessutom ser jag väldigt sällan på TV nuförtiden. Jag försöker att sitta här när Albin sover.Smajla, han är snäll han din sambo, jättefina skålar!LCroft, hoppas du kryar på dig!Min inspiration har ju återvänt, sydde ett kuddfodral igår och broderade "lycka" tänkte göra en till ikväll med texten "kärlek". Nu återstår bara problemet om jag ska ha den i sofforna i vardagsrummet eller i köket!
    jättefin!
    Pärla1 skrev 2007-08-16 09:18:26 följande:
    mimma: Jättefin!! Lägger ut min tolkning av "Lycka" kudden, har ju pysslat rätt mkt, men inte lagt ut så mkt här än
    vad fin!
    Salmiak6 skrev 2007-08-16 10:19:52 följande:
    JAg har fått jobb!!!!!!!!!1 Börjar imorogn!!!!!
    Nämen vad härligt, grattis!!! Vad blev det för nåt jobb?
    LCroft skrev 2007-08-16 10:21:20 följande:
    mimma: Tack och så fin kudde! Smajla: Så gullig din man är.juliah: Får man boka in sig en vecka i ert gästhus? Jag kan sköta tvätten samtidigt Salmiak: Nu missade jag bilden igen!Stina: Fina ljusstakar
    tack!
  • nublu

    Salmiak: Jättegrattis! Och det löste ju hur du ska göra med för mycket FL:ande också. Det lär du ju inte hinna med!

  • Camilla R
    Salmiak6 skrev 2007-08-16 10:19:52 följande:
    JAg har fått jobb!!!!!!!!!1 Börjar imorogn!!!!!
    Jättegrattis, vad kul!! Lite mjukstart att börja en fredag. Själv skall jag börja jobba igen på måndag och just nu känns det inte alls särskilt spännande.
  • LCroft

    Fanns ju en sida till att läsa

    Salmiak: GRATTIS!

    Pärla: Den var också jättefin.

    Förresten, mannen ska ju med all makt ha en grillkåta hit på gården Fot i munnnen Jag tycker inte alls om dem, fula saker! Men så hittade jag den här som jag hade kunnat tänka mig, fantasin åkte redan iväg, måla vit invändigt och fina kuddar och gardiner osv.. ja, ni vet. Här är länk till den: http://www.ultimatemarket.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=10002 

    Men nej, det kunde ju mannen inte tänka sig utan ska ha en sån där ful sak som man får klaustrofobi av att ens se, sånhär: http://www.gardengrillhouse.net/ far ner lite på sidan så kommer bilder på hemskheten. Spelar ingen roll att han försöker få mig att tycka det där skulle vara fint om man målar den innuti, i mina ögon är den ful och passar bäst i ödemarken inte på min gård.

    Säg nu ärligt era åsikter, är jag helt hemsk som säger som jag tycker åt honom eller borde jag försöka se nåt positivt med det hela och bli en ödemarksälskare?

  • LCroft

    Äh på den andra länken så kom man bara till första sidan, går man där var det står "grillikota" så ser man, borde ju ha förstått att den var för ful att komma direkt i en tråd var det bara visas vackra saker

  • nublu

    LCroft: Så jättestor skillnad är det väl inte. Större fönster på den modellen du ville ha. Hmmm, jag skulle nog låta maken få sin vilja fram om jag fått det som jag velat ha det på en massa andra punkter. Lite rörigt, hoppas att du fattar.

Svar på tråden Vita hem del 5