• NyfikenRosa

    Vita hem del 5

    Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • JeaJea

    En liten trösthöstbukett till alla som behöver!
    höst1.jpg
    Nu har jag börjat hösta lite hemma, då känner man sig genast bättre. Har haft lite huvudvärk och känt mig nere och snuvad på sommaren. 
    Ska göra kransar nu.
    Sätter in bilder i bloggen sen, välkomna om ni vill ha lite inspiration.


  • juliah

    Jea, tack för denGlad Behöver absolut kransinspiration!

    emmasa....lider med dig! Jag tror också på att komplettera med nya ord.

    gemelli, hutlöst, byt klubb!

    maraya, panduro kanske? Eller så kan man ju göra själv också.

  • LCroft

    gemelli:

    Nu bor jag ju som bekant inte i Sverige och definitivt inte i en storstad. Men jag har också en son född -95 som spelar hockey. Eftersom vi bor i en liten stad så har säsongsavgifterna inte varit helt hutlösa som de är i större städer men det är dyrt. Nu har vi ju på det sättet tur att mannen som själv spelat hockey och tränat har börjat träna Nicos juniorer (han spelar med -94:a födda pojkar nu) så vi behöver inte betala nåt för honom, vilket är skönt. Men om jag säger lite så som mannen skulle säga: Se efter om det finns nån klubb i er närhet som är billigare och som eventuellt dessutom har bättre kvalite på träningar och sånt. Vissa klubbar vill bara gärna vara dyra för att det ska låta bra istället för att verkligen satsa på barnen/ungdomarna. Kolla upp vilka tränarna är, vad har de för bakgrund (gamla spelare, tränat tidigare), är de villiga att satsa själva, utbilda sig vidare inom juniorfotboll? Man kan få mer för mindre pengar om man kollar upp lite och har lite tur. Surt att betala en förmögenhet i säsongavgifter!

  • Karamellfabriken

    Stort tack till alla som engagerar sig i mitt hallbekymmer!
    Det verkar vara vita väggar som gäller men vilken vit nyans bör jag använda? Gräddvitt? Kritvitt?

  • Fotograf Karlander
    Hej

    Nu e vi hemma igen Op gick bra & Hampus mår fin fint....*L*

    Tro på dig Själv-Du är Bra som du är
  • Adamama

    Gemelli - håller med om att det är hutlöst. Tycker ni ska byta, i varje fall eftersom ni verkar tycka att ni inte får valuta för pengarna, utan att klubben verkar vilja vara lite "för mer" och inte väljer det mesta ekonomiska i varje läge. Det låter inte som de värderingar man vill ge sina barn. Jag tycker vandrarhem duger bra för pojkar i 12-årsåldern. Hotell är för trötta mammor i 30-årsåldern.

    Synd att inte barn får ta lån. Då hade ni kunnat sätta dem i skuld och låta dem betala själva. Problemet är bara att om de sedan blir stora stjärnor kan ni inte vänta er någon avkastning om de själva betalat. Vilket dilemma.

    Själv tror jag att min gosse ska få satsa på golf, det verkar vara ganska skadefritt och kunna generera en del stålar.

    Nej, skämt åsido. Hoppas att ni tillsammans med pojkarna kan komma fram till något. Men för 40 000 om året plus andra kostnader kan man göra väldigt mycket annat roligt.


    ♥ mamma till Adam okt -04 och bebis i magen BF 14/9 ♥
  • Salmiak6
    mimmi006 skrev 2007-09-04 11:23:09 följande:
    Bebis igen- jag tror att vi inreder ganska olika här i tråden, jag har ingen stjärnkudde, fast jag tycker att de är fina! De finns billigare på www.nogautvalt.se , tror att märket heter SPW eller liknande!
    Nogautvalt har inte SVP design utan ett billigare märke som heter gripsholm. SVP är dyra. 479 för en stjärnkudde.
  • Salmiak6
    Gemelli
    Låter som en galen fotbollsklubb! Hade haft svårt att motivera mig att betala 20.000 för en säsongs fotboll.

    Karlander
    Åh va skönt! Hur mår han nu?

    JeaJea
    Åh va fint!

    emmasa
    Kan man få se bild på den "felaktiga" texten?
  • nublu

    SVP suger för de kräver kemtvätt. Upptäckte det efter att ha sänkt ner mina fyra röda kuddar i badkaret för en uppfräschning. Nu ser de ännu dassigare ut.

Svar på tråden Vita hem del 5