• Svar på tråden Bara bröst i simhallen?
  • Jan H

    Många har en skev och konstig inställning till bröst, både egna och andras. En del skyller på att det är olämpligt att barnen ser, andra tycker det är äckligt att se sina medsystrar. Varför inte ta tillfället i akt att få barn att förstå att vi alla är olika, och att det vare sig är konstigt eller fult.

    Tänk vad mycket komplex ni kan skapa hos era barn om ni går ut med att nakenhet (bröst) är fult, konstigt o gud vet vad. Vad är det som är konstigt. Bröst kan vara runda, strutformade, paltta, peka upp eller ner mm. Men skulle det nu kännas skönt för någon eller några att simma omkring utan överdel, så varför bry sig. De som sitter och tittar i ett badhus kommer att sitta och granska er antingen ni är bara eller ej. Och glöm att det är bara killar/gubbar som är snuskiga....

    Om nu inte ert inre klarar av att se detta förfall så får ni väl bada hemma eller bada samman med de som har fotsid dräkt...

    Är det konstigt att det är krig i världen när man inte klarar av ett par bara bröst...

  • Matheus mamma

    Det är nog det hon inte gillar. Jag tycker heller inte om att vi ska få lägre lön men jag vill inte att andra ska få se mina bröst  eller se andras i badhus.


    Sarahs lyx och lantblogg
  • Matheus mamma

    Jan H; Men tänk vad jobbigt för alla killar som faktiskt tänder på bröst, ska de tvingas gå med ofrivilligt stånd!

    Jag lär inte mina barn att bröst är något man ska skämmas över bara för jag inte vill visa upp dem för alla! Jag tycker att de är mycket bättre att lära dem att deras och våra kroppar är vackra och inget man visar för vem som helst!


    Sarahs lyx och lantblogg
  • Matheus mamma

    Varför skulle det bli krig bara för att vissa av oss inte gillar att se bröst!? Nu var du lite väl långsökt!


    Sarahs lyx och lantblogg
  • Lorelei

    Jag tycker nog att man kan ha bikiniöverdel eller baddräkt på sig. Känns bara onödigt att bada toppless i badhus på något sätt. Sen har jag faktiskt svårt att se det som en jämställdhetsfråga. Det finns så mycket viktigare att jobba för i kampen om ett jämnställt samhälle. Varför hänga upp sig på rätten att få visa brösten? Men det är min uppfattning. Alla har ju rätt att tycka som de vill.

  • Matheus mamma

    Håller med föregående talare.


    Sarahs lyx och lantblogg
  • Lady Sylvana

    Mateus

    Tänk vad jobbigt det är för alla killar som tänder på fötter, de har också stånd. Även de som tänder på kvinnor, så himla mycket är det inte som döljer, de borde ju ha stånd hela tiden de med.

  • Jan H

    Nej jag säger inte att det blir krig...

    Jag säger att "Är det konstigt att det är krig" när männinskor kan tjafsa om bara bröst.

    Matheus mamma skrev 2008-01-10 16:39:35 följande:


    Varför skulle det bli krig bara för att vissa av oss inte gillar att se bröst!? Nu var du lite väl långsökt!
  • Lady Sylvana

    Jan H

    Du som är man, får du stånd om du får syn på ett naket bröst? Får du stånd om du får syn på ett naket lår?

  • Matheus mamma
    Lady Sylvana skrev 2008-01-10 16:45:37 följande:
    MateusTänk vad jobbigt det är för alla killar som tänder på fötter, de har också stånd. Även de som tänder på kvinnor, så himla mycket är det inte som döljer, de borde ju ha stånd hela tiden de med.
    Intressant, men jag tror att de som tänder på bröst kanske är 90 % och de som tänder på fötter kanske en promille så det skulle jag inte störa mej på för det är så sällan som jag skulle stöta på dem! Jag har aldrig blivit anstastad av en kvinna heller så nej lesbiska har jag inget emot heller.
    Sarahs lyx och lantblogg
Svar på tråden Bara bröst i simhallen?