• Anonym (?)

    bh till tioåring??

    Har en bonusdotter på snart 10 år. Hennes mamma köper bh åt henne(.riktig bh.inga toppar) stl 65 aa med stoppning:varför gör man det åt en 10-åring som inte har några bröst?? Det förstår jag inte..har själv en snart 11-årig dotter.

  • Svar på tråden bh till tioåring??
  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2008-09-12 23:42:29 följande:
    Varför inte låta biomamman & pappan bestämma det utan att du lägger dig i?
    Jag låter dem bestämma men man har väl rätt till en åsikt eller hur?!
  • Anonym (?)
    enlitenbitkaka skrev 2008-09-12 23:45:25 följande:
    Är man 12 år så är man tonåring, man får mens, kanske sin första pojkvän, första kyssen osv. Ser inget fel med att en 12åring använder BH.
    Hon har inte fyllt 10.ingen mens och inga tuttar.förstår inte meningen med en stoppad bh.
  • Spartacus
    Anonym (?) skrev 2008-09-13 08:41:32 följande:
    Hon har inte fyllt 10.ingen mens och inga tuttar.förstår inte meningen med en stoppad bh.

    men du kan ju omöjligt veta om hon har ömma svullna bröstkörtlar, dom syns ju liksom inte?


    och att bh:n är stoppad är ju rätt viktigt för att det ska ge stöd och skydd...


    ja, jag tycker inte barn ska sexualiseras i sin klädsel, men om man har bh och sen normala kläder för hennes ålder så ser jag inget problem i det.

  • nika
    Anonym skrev 2008-09-12 23:42:29 följande:
    Varför inte låta biomamman & pappan bestämma det utan att du lägger dig i?
    Absolut TS. "Lägg dig inte i." Ja, det inkluderar väl i så fall då inköp och tvätt av dessa vadderade behåar också;)

    Eller menar du Anonym att TS ska stå bakom alla (korkade) beslut andra fattar samtidigt som hon involveras i det praktiska runt det utan att ens få ha en åsikt i frågan? Är det det som menas med att inte lägga sig i?
  • nika
    Spartacus skrev 2008-09-13 11:41:15 följande:
    men du kan ju omöjligt veta om hon har ömma svullna bröstkörtlar, dom syns ju liksom inte?
    Och du kan omöjligt veta att hon har;) ;)

    Det KAN ju faktiskt vara frågan om en rent onödig önskan om att bli stor fortare än naturen har sin gång och vadderad behå på en 9-åring utan bröst är då lika patetiskt som lånta pumps och läppstift på barn och något jag tycker man ska försöka förhindra att de använder förutom när de klär ut sig förstås.

    Barndomen är kort och behöver inte kortas ytterligare. Det finns gott om tid att vara vuxen när man är äldre.
  • Anonym

    finns det ens såna små stl? Man behäver knappast någon bh då. Detta skulle jag inte stödja som mamma, noway.

  • trikå

    Men nu är inte ts mamma till henne heller vad jag förstod så hade hon en egen dotter att bry sig om.

  • Anonym

    nä vi bonusmammor har ju inte rätt till såna åsikter, det vet vi ju redan.

  • Anonym (Ann)

    Klart en vadderad stålbåge-behå ska imitera bröst. Jag kan inte se det på något annat sätt. Det är väl inte ett dugg skönt eller skyddande att sätta på sig en behå med stålbågar som trycker rätt in mellan revbenen.

    Jag såg till min förvåning själv en flicka i 9-10-års åldern som valde ut en sån behå på H&M. Flickan var totalt platt, hade en tunn t-shirt på sig, men hennes mormor betalade glatt den sexiga skapelsen.

Svar på tråden bh till tioåring??