• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • Cirrus

    yrväder skrev 2008-12-11 20:53:37 följande:


    loppan1984 skrev 2008-12-11 20:30:41 följande:
    japp, kanintyget i orange, turkos, och benvitt är slut. Nån gång efter nyår kommer nya färger. Limegrönt med bruna är bestämt än så länge.
    *suck* är det verkligen bara jag som inte gillar lime?
  • Cirrus

    Godingmamma skrev 2008-12-11 22:10:36 följande:


    Indra2: Jag frågade dom jag köpte min CoverPro av ifall jag kunde vända mig till dom med eventuella garantifrågor på en Janome-maskin inköpt i Kalmar, min vanliga maskin, och det gick tydligen bra. Att du inte kan gå till lokala butiken med en englandsköpt maskin kan man ju förstå men det kan hända att det går bra med en från svensk nätbutik!
    Men varför ska man inte kunna ta med en maskin köpt någon annanstans? Här hemma servar en Pfaff-återförsäljare min Husqvarna och den är inte köpt hos honom såklart.
  • AMDA

    Cirrus skrev 2008-12-11 23:11:33 följande:


    yrväder skrev 2008-12-11 20:53:37 följande:
    *suck* är det verkligen bara jag som inte gillar lime?
    hihi tydligen...fast det är nog bara jag som inte gillar kaninerna hihi
  • Cirrus

    AMDA skrev 2008-12-11 23:14:42 följande:


    Cirrus skrev 2008-12-11 23:11:33 följande:
    hihi tydligen...fast det är nog bara jag som inte gillar kaninerna hihi
    Alla skriver om och letar lime som galningar och jag gör inget annat är försöker hitta andra grönfärger bland allt lime haha

    Kaninerna är fina men det blir ju uttjatat efter ett tag. Däremot ska du veta att kvaliteten är överlägsen på den trikån i jämförelse med både ugglor, landskap, elefanter osv.
  • AMDA

    Cirrus skrev 2008-12-11 23:18:55 följande:


    AMDA skrev 2008-12-11 23:14:42 följande:
    Alla skriver om och letar lime som galningar och jag gör inget annat är försöker hitta andra grönfärger bland allt lime hahaKaninerna är fina men det blir ju uttjatat efter ett tag. Däremot ska du veta att kvaliteten är överlägsen på den trikån i jämförelse med både ugglor, landskap, elefanter osv.
    jo jag vet att kvaliteten är super har kännt o klämt på kaninerna men jag har inte blivit kär i kaninerna alls...gillar oxå lime fast jag gillar ALLA gröna nyanser hihi
  • mian71

    Vem är det som har sytt såna där halsdukar som är som en tub, som man kan dra upp över huvudet? Skulle vilja ha lite mått för att kunna göra en sån till min Stora.

    I natt när jag sydde lussekläderna drömde jag om en overlock.. tänk så mycket snabbare det hade gått om jag haft en sån. Undrar om tomten läser min önskelista också??


    Småkottarna skrev 2008-12-11 21:26:18 följande:
    Funkar inte blogglistan i första inlägget?
    Om du vill ha en utförlig blogglista hittar du det här: lillofant.blogspot.com/
  • Tiro

    Vildning: Du undrade över i förra tråden om affärer i skånetrakten. Det finns en liten affär i Lomma som man kan hitta gobitar i. Det var en kvinna som taigt över affären och de har blandade tyger. Man kan hitta tyger med många år på nacken. Sedan så om du vill ha lite grövre tyger, typ till gardiner, väskor m.m. så har Moltex i Svedala utförsäljning en gång i månaden över en helg. Förra omgången var den 29-30 nov. Jag hittade jättefina tyger för 10 kr/m!!! Om du går in på min pres och sedan till min blogg, under rubriken "Med risk för att bli tjatig" så hittar du några tyger jag har köpt där. Så får du ett hum om vad de har att erbjuda.

  • Jalapeno

    jag köpte lika mkt enfärgat som kaninmönstrat av det skälet. Jättefint tyg.


    Cirrus skrev 2008-12-11 23:18:55 följande:
    är fina men det blir ju uttjatat efter ett tag. Däremot ska du veta att kvaliteten är överlägsen på den trikån i jämförelse med både ugglor, landskap, elefanter osv.
  • yrväder

    alltså, en del handlare servar ju alla märken, som min pfaffhandlare. Men jag vet inte om det betyder att man kan få en garantiservice på ett annat märke hos honom. Sen är det nog upp till var och en att bestämma om dom ska garantiserva tex en pfaff som är köpt i annan butik. Jag vet inte riktigt hur det funkar det där, om dom då får ersättning från butiken där den är köpt eller från pfaff huvudkontor eller nåt sånt.

  • yrväder

    min symaskin är förresten skickad, fatta så snabba dom är (och så fick jag färgad tråd istället för en massa svarta )

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)