• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • Sandra G

    Jag har ett mönster på ett par muddbyxor i stl 104. Hur mycket ska jag minska dem med för att göra dem mindre?

  • Sandra G

    Pay it forward tror jag att det betyder.


    car skrev 2008-12-13 13:41:59 följande:
    och så var ju frågan - vad betyder PIF?
  • Tiro

    Är det någon som handlat från Reprodepot.com? Surfade in där och hittade en massa fint? Någon som har erfarenhet att handla utomlands via nätet? Något man ska tänka på? Hur gör man med betlaningen? De tar Visa, hur funkar det?

  • car
    Sandra G skrev 2008-12-13 13:47:04 följande:
    Pay it forward tror jag att det betyder.
    mhm tack
  • Zoffix

    mian71 skrev 2008-12-13 10:23:57 följande:


    Zoffix skrev 2008-12-13 09:40:22 följande:
    Sött med rosetten på magen!
    Tack

    Min lilla tjej har lussat lite nu i sitt lucialinne, men gud vad hon avskydde luciakronan!
    Hon är 13 månader och hatar allt som ska sitta på huvudet och luciakronan tog nog priset, tur att det är resår i den så den går att använda flera år
  • Zoffix

    Tycker också att lindex plagierar mycket. Och h&m tycker jag också gör det en hel del.
    Sen blir man så less på lindex och kappahls kvalité tycker jag....

  • Småkottarna

    H&M kopierar inte alls lika mycket som Lindex. Var man än tittar på Lindex så ser man Meandi, Småfolk, Katvig, Molo, Nova Star osv. Jag tycker det är mycket märkligt att de FÅR kopiera de så pass som de gör. Gekås sålde en IdaT-kopierad body för ett par år sedan, IdaT stämde och vann och bodysarna försvann ur Gekås sortiment. Därför finner jag det lustigt att Lindex fått hålla på så pass länge.

  • Godingmamma

    Men Lindex äger väl barnklädsmärket Fix numera?? Det är ju där det märket säljs i alla fall. Då är det ju kanske inte så märkligt att dom har rätt att använda de "klassiska" Fix-mönsterna?

    Och ang. P.I.F så finns det t.ex. en plats kvar hos mig om någon av er tar mod till sig och anmäler sig Bloggadressen finns i min presentation.(Får jag göra reklam för att jag ger bort en ospecad grej av ringa värde eller får jag skäll av FL-polisen nu tro? )

  • Småkottarna

    Godingmamma skrev 2008-12-13 15:32:56 följande:


    Men Lindex äger väl barnklädsmärket Fix numera?? Det är ju där det märket säljs i alla fall. Då är det ju kanske inte så märkligt att dom har rätt att använda de "klassiska" Fix-mönsterna?Och ang. P.I.F så finns det t.ex. en plats kvar hos mig om någon av er tar mod till sig och anmäler sig Bloggadressen finns i min presentation.(Får jag göra reklam för att jag ger bort en ospecad grej av ringa värde eller får jag skäll av FL-polisen nu tro? )
    Nej det var det jag var osäker på, om fix var en del av lindex redan på 70talet eller om det kom senare... I vilket fall som tycker jag det är fjantigt at lindex att så fort de märker att ett märkes print blir populärt ska de göra massor med kopieringar o kalla det deras eget.. Ett så pass stort företag borde ju ha råd att anställa folk som kan ta fram DERAS mönster, istället för att sno alla andras. Visst, jag gillar lindex och handlar där med jämna mellanrum, men allt har ju en gräns, eller?
    Jag skulle bli förbannad om jag var skaparen till ett av dessa stora märken och ägnat stor tid till att ta fram just mina egna tryck och mönster och sedan märka att samma mönster hänger på t-shirts för 59 kr på lindex tex...
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)