• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • Rostis

    PajaS skrev 2008-12-26 15:35:44 följande:


    Rostis skrev 2008-12-25 20:54:32 följande:
    Men vänta nu! Menar du att du har sytt kossan till vinboxen? Guud va tuff! Snälla, kan inte du förklara hur? (bara till mig själv, ej kommersiellt syfte!)Jag blev väldigt överraskad på julafton. Jag fick nämligen en - provdocka! Ni vet en sådan man kan reglera mått efter sin egen kropp. Loppisfynd för 150 kr!
    Hittade bild av en på en blogg och satte mej ner och ritade mönster, 5st bitar som är spetsiga i ändarna och bredare på mitten som blir en passligt boll runt bagen hål i ena som kranen ryms in igenom, dragked (går väl bra med kardborre också)bak. sen freestylade jag ben, huvud och juver. Kul att laga men tog lite tid tills jag hade mönstret klart, nu borde man sy flera när man har mönstret klart
  • Sandra G

    Kul! Måste nog beställa lite


    Stratus skrev 2008-12-26 22:07:28 följande:
    Sandra G skrev 2008-12-26 19:41:42 följande: Min femåring är jättefin i landskapstyget, hon har en klänning. Och jag har sytt tröjor till en 4 och en 5 år pojkar och det blev också jättebra.
  • fru fogeby
    AMDA skrev 2008-12-26 21:52:37 följande:
    fru fogeby skrev 2008-12-26 21:51:04 följande: nu blev jag nyfiken...känner du Matilda??
    ja vi är barndomskompisar och pratar i stort sett varje dag.. och träfafs några gånger i veckan för att sy tillsammans.. hon introducerad quilting för mig är det du som är amanda som brukar köpa med dig tyg till henne?
    Tygbindeberoende!
  • Kyssen
    fru fogeby skrev 2008-12-26 21:51:04 följande:
    jag vet att hon som äger www.tygoquilt.se har flera färger i kardborre men inte hunnit lagt ut på sidan då den är under uppbyggnad.. men maila henne och kolla vetja
    Å man tackar - har kontaktat henne nu! Hoppas att hon har!
  • kottkarlsson

    Nån som vet A&H Anderssons öppettider i Ulricehamn? Står inget på hemsidan.

  • Kyssen
    kottkarlsson skrev 2008-12-27 00:14:07 följande:
    Nån som vet A&H Anderssons öppettider i Ulricehamn? Står inget på hemsidan.
    När jag var där i somras hade de öppet vissa dagar i veckan (vilket jag inte hade koll på), men jag ringde på och då öppnade hon butiken en liten stund så att jag fick handla ändå. Det kallar jag service!! Men annars tror jag att AMDA har koll, hon bor ju i krokarna.
  • Småkottarna

    Hej på er!
    Snälla snälla snälla någon, hjälp mig! Jag blir idiot på mina prymtryckknappar o jag får snart ett bryt på skiten. HUR GÖR MAN! Det fungerar inte! Jag gör som det står, men överdelarna och underdelarna fastnar inte alls i varandra!! Man ska banka med pinnen som har en plupp i änden va, inte den som har hål i änden? Var ska man sätta pinnen när man bankar?? Sätter jag den i hålet på piggen som sticker upp från undersidan händer absolut ingenting, mer än att jag till slut bankar ihop piggen. Om jag däremot struntar i pinnen o bara bankar stenhårt hel vidt på knapparna fastnar de i varandra men då finns ju inget sätt att knäppa sen... Jag orkar inte med detta mer, hur gööör man!?!?

  • fru fogeby
    Småkottarna skrev 2008-12-27 10:47:16 följande:
    Hej på er!Snälla snälla snälla någon, hjälp mig! Jag blir idiot på mina prymtryckknappar o jag får snart ett bryt på skiten. HUR GÖR MAN! Det fungerar inte! Jag gör som det står, men överdelarna och underdelarna fastnar inte alls i varandra!! Man ska banka med pinnen som har en plupp i änden va, inte den som har hål i änden? Var ska man sätta pinnen när man bankar?? Sätter jag den i hålet på piggen som sticker upp från undersidan händer absolut ingenting, mer än att jag till slut bankar ihop piggen. Om jag däremot struntar i pinnen o bara bankar stenhårt hel vidt på knapparna fastnar de i varandra men då finns ju inget sätt att knäppa sen... Jag orkar inte med detta mer, hur gööör man!?!?
    nu vet jag inte hur verktygen på just prym ser ut(om det inte är sånna jag har) ska leta å se om jag hittar bild så kanske jag kan förklara..
    Tygbindeberoende!
  • Småkottarna

    fru fogeby skrev 2008-12-27 11:02:13 följande:


    nu vet jag inte hur verktygen på just prym ser ut(om det inte är sånna jag har) ska leta å se om jag hittar bild så kanske jag kan förklara..
    Tack snälla! Men vänta, det står inte prym på mina. Det står Falk tryckknappar.
  • fru fogeby
    Småkottarna skrev 2008-12-27 11:26:33 följande:
    fru fogeby skrev 2008-12-27 11:02:13 följande: Tack snälla! Men vänta, det står inte prym på mina. Det står Falk tryckknappar.
    jag ahr ialf lagt upp bilder i bloggen på det verktyg jag ahr å hur jag gör.. kika där å se om du blir klokare
    Tygbindeberoende!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)