• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • yrväder

    ZyzterZäta skrev 2009-01-26 13:18:17 följande:


    Fick tummen ur och beställde från minanamnband i helgen. Nu ser jag fram emot snygga lappar Så får jag väl "outa" mitt "varumärke" när de kommer också.
    åh vad bra att du skrev det, jag skulle beställa nya häromdagen, men nåt kom emellan så jag skickade aldrig iväg beställningen, ska göra det på en gång!
  • Humleblomstern

    Mimmi 71 skrev 2009-01-26 13:21:22 följande:


    Jag är ingen stickfantast och det kanske är därför jag inte upptäcker felet. Nyfiken?!?
    Ja, jag upptäckte det först själv när hela ärmen nästan var klar, men på nedersta randen har ett vitt varv förskjutit sig i förhållande till de andra. Om man jämför med ränderna ovanför ser man! Jag är nog lite petig av mig, men jag har svårt att låta fel och sådant vara kvar... Ångest.
  • Humleblomstern

    ak74 skrev 2009-01-26 13:10:23 följande:


    Humleblomstern skrev 2009-01-26 12:20:35 följande:
    Jag hade nog låtit det vara. Jag hatar att repa upp...Fina grytisar du har gjort Jag funderar på att virka ett par till min syster. Han har bara ett par som mormor har gjort och dessa vågar hon inte smutsa ner :-O
    Tack! Det är superkul att virka och väljer man ett tjockt garn går det fort också!

    Repa upp eller inte, ja, nu har jag fått lära mig att man faktiskt kan repa upp nerifrån också, så randen kommer nog att ryka! Skall bara fatta mod först...
  • yrväder

    ZZ

    Ja det är inte lätt att komma ihåg, jag vet att nån annan hade beställt flera bruna, fast med olika färger på texten, typ gul orange osv. men jag minns inte vem. Iaf kom inspirationen från den personen

  • Humleblomstern

    Jaa...Jag tror att det är M&K, det är virkat m strl 4 i alla fall. Nu vaknar lillkillen, måste avvika.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)