• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • prinsessan 13 april

    Någon som har tips på tråd Bibbi som passar de turkosa flodisarna?

  • ZyzterZäta

    Alltså vad handlar det om egentligen... detta att man inte får diskutera försäljning och priser? Så länge man inte direkt annonserar borde det ju var ok? Någon som har lust att förklara men en si så där tre meningar?


  • ak74

    Swelogent har snedlå i trikå. Nu måste man ha företag för att handla därifrån, men sykompaniet.se har samma snedslå


    Tiro skrev 2009-02-04 22:07:15 följande:
    Nu har jag sytt en klänning med flodhästarna. Jga använde mig av bomullssnedslå. Det är ju inte helt optimalt! Hur får man tag i trikå? Eller gör man det själv? Av vad? Jag har försökt leta lite men inte hittat. Hur gör ni?
  • Kaja

    På sysidan får man snart inte skriva något alls. De vill inte att man gör påhopp eller reklam för något ALLS. Det har gått så långt att man snart inte kan skriva att man tycker att något är fint eller inspirerande. Man får heller inte andas om att man ens säljer något.

    Jag gjorde ju en julkalender i december. Den gjorde jag "reklam" för på flera forum. Tanken var att publicera en bild i taget för att på julafton visa slutresultatet. Det fick inte vara kvar där, trots att den bara var för mina barn!! Jag skulle aldrig få för mig att sälja den, vem vill förresten ha en julkalender med vårt hus på??

    Många forum har regler för att man inte får göra reklam, men på sysidan så har de BÅDE hårda regler och HÅRDA forumvärdar. Det har gjort att det är massor med människor som har slutat att skriva där... De törs inte längre...

  • Lilltå
    Waitmstar skrev 2009-02-04 18:10:12 följande:
    Lilltå skrev 2009-02-04 17:42:36 följande:
    Jag drog fram måttbandet och mätte på min sovande 3 veckors bebis (som är lika stor som en nyfödd, han är två veckor för tidig) Hans midjemått är 36 cm. (3,3 kilo och ca 50 cm lång)
    Tack!
    Precis vad jag behövde. Min mudd är nog ca. 34 osträckt och skall gå till en liten tjej född i söndags som då vägde 3550 och var 49 lång så det borde ju inte blir för trångt. Blev lite orolig när jag såg den utklippt bara. Den såg såååå liten ut. På byxorna ser det mer okej ut.
  • Mari78 m pojktriss

    Går ni ióch funderar på att beställa "special edition" flodhästarna från Jofotex, så sluta vela med en gång. De turkosa finns det bara 50 meter kvar av och det börjar visst sina i rask takt gällande de oranga och limegröna också. Fick mail från Johnny för 1½ timme sedan om det.

  • Familjetrollet

    Kaja skrev 2009-02-05 13:33:21 följande:


    På sysidan får man snart inte skriva något alls. De vill inte att man gör påhopp eller reklam för något ALLS. Det har gått så långt att man snart inte kan skriva att man tycker att något är fint eller inspirerande. Man får heller inte andas om att man ens säljer något. Jag gjorde ju en julkalender i december. Den gjorde jag "reklam" för på flera forum. Tanken var att publicera en bild i taget för att på julafton visa slutresultatet. Det fick inte vara kvar där, trots att den bara var för mina barn!! Jag skulle aldrig få för mig att sälja den, vem vill förresten ha en julkalender med vårt hus på?? Många forum har regler för att man inte får göra reklam, men på sysidan så har de BÅDE hårda regler och HÅRDA forumvärdar. Det har gjort att det är massor med människor som har slutat att skriva där... De törs inte längre...
    den sidan verkar ju vara usel om man inte kan skriva nått utan att få tillsägelse hela tiden.då är ju Fl myckt bättre
  • Familjetrollet

    ZyzterZäta skrev 2009-02-05 12:00:15 följande:


    Ååååh, nu har jag fått mina flodisar Ska lägga upp dem i bloggen nu så alla kan se mina nya husdjur
    mina flodisare verkar ha kommit idag.har ni sett nya landskapstyget på jofotex?funderar få att övertala maken om att vi ska åka dit i helgen
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)