• misstristess

    Veckomatsedel à la budget

    Tråden för oss som vill hjälpas åt med att planera matsedeln utifrån säsongens varor och veckans extrapriser.

    Vi strävar efter att få ihop en näringsmässigt bra och varierad matsedel som dessutom kostar så lite som möjligt!

    Även öppet för prat kring mat i största allmänhet och billig mat i synnerhet.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 10:11
    Extratråd där vi kan samla våra matsedlar och recept.

    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42881164.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-14 16:11
    Den nya tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m43077487.html

  • Svar på tråden Veckomatsedel à la budget
  • misstristess

    Karlsson: mera vin kanske?

    Och för övrigt tycker jag att purjolök är dyrt!

    Jag ska till äldsta sonen ikväll och äta japanskt! Han kom hem torsdag natt och ska bjuda på diverse japanska delikatesser, vete fasen vad han menar med det.

  • Karlsson

    Det är ju inte omöjligt
    Tyvärr är det riktigt eländigt väder så någon av oss blir nog tvungna att köra Tror inte barnen vill gå hem i regn och mörker...

    Japanska delikatesser, spännande!

    Jag tycker också purjo är dyrt, skulle nog skippa den i en sallad. Jag brukar finhacka rödlök i sallader, jättegott!


    misstristess skrev 2009-01-24 13:04:51 följande:
    Karlsson: mera vin kanske? Och för övrigt tycker jag att purjolök är dyrt!Jag ska till äldsta sonen ikväll och äta japanskt! Han kom hem torsdag natt och ska bjuda på diverse japanska delikatesser, vete fasen vad han menar med det.
  • misstristess

    Får kanske torkad tång med lite risbrännvin till.

    Är det någon som provat baka surdegsbröd?

  • misstristess

    Har hittat en mängd olika varianter på det. En del som tar flera dagar och en del som fuskar lite med jäst.

    Min bror sparar alltid en liten degklump som får torka och som han sen väcker till liv. Men jag har ätit hans bröd och det är inte riktigt min sort.

    Den här killen har en bra och trevlig sida om just bröd.
    paindemartin.blogspot.com/2007/10/det-puttrar.html

  • Karlsson

    Ser spännande ut

    Nu blev det avbokat igen, kvällens middag

    Jaha då var det bara att ta fram köttfärsen för alla är toksugna på tacos och jag har ju frysen full med köttfärs

    Har räknat lite på detta, tänkte det skulle bli jättedyrt men med egen salsa och egna tacokryddor så är portionspriset faktiskt biligare än i går

    köttfärs 20 kr
    egen salsa ca 6 kr
    lite yougurt, 6 kr
    egna tacokryddor, 50 öre
    majsburk, 6 kr
    lök, 1 kr
    ost ( ej färdigriven), 10 kr
    oliver, 5 kr
    gurka, 7 kr
    2 avocado (egen guacamole), 8 kr
    en vitlökslkyfta, 50 öre
    nachochips, 14 kr

    84 kr/ brukar bli ca 8 portioner= 10,50kr per portion

  • FrökenNilsson
    Karlsson skrev 2009-01-24 16:28:42 följande:
    Ser spännande ut Nu blev det avbokat igen, kvällens middag Jaha då var det bara att ta fram köttfärsen för alla är toksugna på tacos och jag har ju frysen full med köttfärs Har räknat lite på detta, tänkte det skulle bli jättedyrt men med egen salsa och egna tacokryddor så är portionspriset faktiskt biligare än i går köttfärs 20 kregen salsa ca 6 krlite yougurt, 6 kregna tacokryddor, 50 öremajsburk, 6 krlök, 1 krost ( ej färdigriven), 10 kroliver, 5 krgurka, 7 kr2 avocado (egen guacamole), 8 kren vitlökslkyfta, 50 örenachochips, 14 kr84 kr/ brukar bli ca 8 portioner= 10,50kr per portion
    egen tacokrydda skulle jag gärna ta recept på=)
Svar på tråden Veckomatsedel à la budget