• MalinEddie

    Här kan vi fortsätta diskutera Anna Wahlgrens tryckpress och hennes övriga metoder.

    Den gamla tråden stängdes ner så jag startar en ny då jag tycker diskussionen är viktig. Tyvärr kan jag inte länka till videoklippet som startade diskussionen men vi är många som minns det och inte tycker om vad vi såg.
    Imorgon kommer en artikel om detta på aftonbladet.se

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 05:25
    Artikel i Aftonbladet angående tryckpressen:
    www.aftonbladet.se/wendela/barn/article5015762.ab

    Den kända barnläkaren och författaren Lars H Gustafsson tar tillsammans med två andra läkare avstånd från Anna Wahlgrens tryckpress:
    larsh.wordpress.com/2009/04/28/anna-wahlgrens-tryckpressmetod/

    Andra trådar startade i ämnet på fl:
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m43400793.html

    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m43507402.html

    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m43470306.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-02 10:17
    Lars H Gustafssons slutkommentar:
    larsh.wordpress.com/2009/05/02/anna-wahlgrens-tryckpress-slutkommentar/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-09 15:42
    Länk till Beyond Eternitys blogg:
    beyondeternity.blogg.se/index.html
    Mycket läsvärd tycker jag!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 09:19
    Artikel i Dagens Nyheter där Sveriges barnläkare varnar för Anna Wahlgrens metoder:
    www.alltombarn.se/bebis/sveriges-barnlakare-varnas-for-anna-wahlgrens-metoder-1.25745
    De har bett BO granska sajten. Äntligen!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 15:14
    Ny artikel i Aftonbladet:
    www.aftonbladet.se/wendela/barn/article5246773.ab

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 22:27
    Inslag i Aktuellt:
    svtplay.se/v/1574816/aktuellt/het_debatt_om_barnuppfostran

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 22:35
    Eftersnack i Aktuellt studion med föräldrapsykolog Malin Alfven:
    svtplay.se/v/1574818/aktuellt/-foraldrar_far_ofta_daligt_samvete

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 20:35
    Expressen har skrivit en artikel i ämnet:
    www.expressen.se/Nyheter/1.1589837/lat-inte-charlataner-uppfostra-dina-barn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 22:31
    Barnläkare Lars H Gustafsson bloggar åter om ämnet:
    larsh.wordpress.com/2009/05/28/somna-sjalv-metoderna-mitt-i-fokus/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 11:05
    Artikel i Sydsvenskan:
    sydsvenskan.se/sverige/article435362/Lakarkritik-mot-nattning-pa-natet.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 11:07
    AW bemöter kritiken:
    www.newsmill.se/artikel/2009/06/02/barnlakarna-saknar-sunt-fornuft

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 19:08
    Artikel i dagens medicin:
    www.dagensmedicin.se/nyheter/2009/06/02/barnlakare-anmaler-hardfor/index.xml

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 17:55
    Debatt mellan Anna Wahlgren och Marie Köhler i Sveriges Radio P1:
    www.sr.se/webbradio/webbradio.asp&Id=1782898&BroadcastDate=&IsBlock=

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-06 10:14
    Artikel i Svenska Dagbladet:
    www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3018049.svd

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-08 17:03
    Chatten med Anna Wahlgren:
    www.familjeliv.se/Live_chat/chat.php

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-13 20:32
    Anna Wahlgrens sista intervju:
    www.nt.se/personligt/artikel.aspx

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-23 12:07
    Länk till nya tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m45781515.html

  • Svar på tråden Här kan vi fortsätta diskutera Anna Wahlgrens tryckpress och hennes övriga metoder.
  • closetomyheart
    realda skrev 2009-04-30 18:49:28 följande:
    Det är helt enkelt en fullständigt meningslös sak att skriva eftersom ingen här någonsin kommer att behöva stå till svars för något här IRL, eller hur?
    Jo eftersom människor jag känner läser bl.a. det jag skriver här så konfornteras jag definitiv med det irl.. jag har ju bild på mig själv i mitt album så det är ju inte precis så att jag gömmer mig bakom ett anonymt nic...jag skriver vanligtvis även mina åsikter i detta och mycket annat i min blogg och där är det om möjligt ännu svårare att häva ur sig något om jag inte står för det...men du får tro vad du vill, jag vet att jag står för det jag säger både här och irl.
    Och att alls börja ifrågasätta sanningshalten och om folk verkligen står för det dem   skriver här kontra irl känns som om du och dem som har andra åsikter än mig inte har så mycket annat att komma med och jag ser det dessutom som ganska lågt att hålla på med dylika "påhopp" i en diskussion.
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    realda skrev 2009-04-30 19:06:29 följande:
    Nej nu lämnar jag denna tråd. Ni har absolut ingen respekt för något eller någon. Ändamålet helgar medlen eller hur? En flock hyenor är en god beskrivning på drevet här. Jag som känner Anna personligen kan intyga att en mer barnvänlig person finns inte. Och hon har mitt fulla förtroende att vara barnvakt när som helst. Men många här borde fundera över vad allt ert hatande gör med era barn; såntdär känns i luften liksom...
    Men du är full av respekt för allt och alla. Hyckleri vill jag nog påstå att ditt uttalande handlar om!
    Vart du än går är du där
  • Verum
    realda skrev 2009-04-30 19:06:29 följande:
    Nej nu lämnar jag denna tråd. Ni har absolut ingen respekt för något eller någon. Ändamålet helgar medlen eller hur? En flock hyenor är en god beskrivning på drevet här. Jag som känner Anna personligen kan intyga att en mer barnvänlig person finns inte. Och hon har mitt fulla förtroende att vara barnvakt när som helst. Men många här borde fundera över vad allt ert hatande gör med era barn; såntdär känns i luften liksom...
    Vad gör det här med dina barn i sådana fall?
    Att kalla folk för en flock hyenor....sådant känns i luften liksom.

    Otroligt löjlig argumentationsteknik.
  • Grönögat

    For the record; jag hatar ingen person, jag hatar när barn blir illa behandlade av föräldrar som har anammat en outbildad människas hemsnickrade metoder utan tillstymmelse till vett eller sans.

    Jag står för allt som jag har sagt och jag skulle inte vara rädd för att säga samma saker IRL.

    Namnet är Anna Karlsson, by the way. Bor i Upplands Väsby.

  • vittra
    MalinEddie skrev 2009-04-30 19:44:41 följande:
    Inte jag heller. Tycker mest det blir pinsamt när hon ägnar energi åt att hoppa på Lars. Kan hon inte förklara varför klippet inte finns kvar på hennes hemsida istället. Jag är verkligt intresserad av att veta vad det beror på.
    Håller med, inlägget var bara pinsamt... det var ju fullständigt irrelevant och hennes enda syfte verkar vara att krypa honom innanför skinnet? Tycker också hon gott kunde ha förklarat varför klippet är borta

    Förövrigt verkar det ha blivit en lite väl hätsk stämning här inne, lite väl onödigt att kalla folk för hyenor kanske?
  • Novemberbarn 08
    vittra skrev 2009-04-30 20:18:08 följande:
    Håller med, inlägget var bara pinsamt... det var ju fullständigt irrelevant och hennes enda syfte verkar vara att krypa honom innanför skinnet? Tycker också hon gott kunde ha förklarat varför klippet är borta Förövrigt verkar det ha blivit en lite väl hätsk stämning här inne, lite väl onödigt att kalla folk för hyenor kanske?
    äh, vad e det för fel på hyenor? Ganska söta faktiskt.. hehehe
  • Jazlene
    Verum skrev 2009-04-30 20:02:43 följande:
    Vad gör det här med dina barn i sådana fall?Att kalla folk för en flock hyenor....sådant känns i luften liksom.Otroligt löjlig argumentationsteknik.
    Om någon kallar en grupp människor för hyenor, så kanske man ska fråga sig själv varför?
    Hur har man betett sig för att någon ska kalla någon för detta?
    Har följt denna tråd, och inte har den varit saklig, den har varit full av hets, mobbing, anklagelser och HAT.
    Inte anklagelser mot AW ENBART, utan mot föräldrar som överhuvudtaget har något gott att säga om såväl personen Anna, som metoden.
    De blir fullständigt nerkörda, mosade och skoningslöst mobbade,
    det är inget skämt, och det blundar man för?

    Dags för flera av er i denna tråd att ta av ögonbindlar, och tänka på HUR man diskuterar.

    (vill dock skona TS från min anklagelse då hon är den enda antagonisten som kunnat hålla god diskussions sed)
  • Marline
    Jazlene skrev 2009-04-30 20:20:28 följande:
    Om någon kallar en grupp människor för hyenor, så kanske man ska fråga sig själv varför? Hur har man betett sig för att någon ska kalla någon för detta? Har följt denna tråd, och inte har den varit saklig, den har varit full av hets, mobbing, anklagelser och HAT. Inte anklagelser mot AW ENBART, utan mot föräldrar som överhuvudtaget har något gott att säga om såväl personen Anna, som metoden. De blir fullständigt nerkörda, mosade och skoningslöst mobbade, det är inget skämt, och det blundar man för? Dags för flera av er i denna tråd att ta av ögonbindlar, och tänka på HUR man diskuterar. (vill dock skona TS från min anklagelse då hon är den enda antagonisten som kunnat hålla god diskussions sed)
    Det är många som hållt "god diskussion sed". Att man förkastar metoderna är inte att vara hatisk eller att mobba el dyl. Så att ts är en enda kan jag absolut inte hålla med om. Däremot verkar vissa ta det väldigt personligt när man säger att metoderna verkar vara vanvård.
    Anna Wahlgren har rätt extrema metoder som hon gått ut med offentligt det innebär att hon kommer få höra mycket ont som gott. Visst kan det låta trevligare från BÅDA håll men det blir lätt hårt i vissa trådar. Helst de som handlar om hur barn sköts eller missköts. Tyvärr kanske.
  • Marline

    Måste dock säga att jag tycker det bra att sådana saker diskuteras.

  • Plutteli
    MalinEddie skrev 2009-04-30 19:44:41 följande:
    Inte jag heller. Tycker mest det blir pinsamt när hon ägnar energi åt att hoppa på Lars. Kan hon inte förklara varför klippet inte finns kvar på hennes hemsida istället. Jag är verkligt intresserad av att veta vad det beror på.
    Jo verkligen...

    Usch, läste en ny tråd från hennes forum om en liten kille som slog huvudet i sängen/väggen när han skulle börja kuras... 26 nätter tog det innan han började sova hela nätter med hjälp av SHN, fast inte ens då sov han väll egentligen nonstop utan vaknade men somnade om av sig själv eftersom det ju ändå inte var nån ide att ropa..
Svar på tråden Här kan vi fortsätta diskutera Anna Wahlgrens tryckpress och hennes övriga metoder.