• ThereseNyman

    Provade 5-minuters metoden ikväll, tog 40 min. Imorgon??

    Min lilla dotter är 10 månader, o har aldrig somnat själv, förutom när man vaggat henne i vagnen, eller om hon är riktigt trött om man bara lagt henne ner i vagnen.

    På kvällarna SKA hon somna hos mig, efter välling, vilket börjar ohållbart både för mig, pappan o bebisen.

    Vi pratade om det fram o tillbaka, 5 mm var nog enda lösningen.

    Ikväll provade vi, o det är helt klart att det var jättejobbigt att höra sitt allt skrika o skrika... Men vad gör man??
    I alla fall, det tog 40 min sen sov hon så gott i sin säng.

    Nu undrar jag, hur länge måste man hålla på så här? Kommer det ta mindre tid imorgon?

    Vill Endast ha svar av er med egna erfarenheter.

    Negativ kritik av denna metod, hänvisar jag nån annanstans!

  • Svar på tråden Provade 5-minuters metoden ikväll, tog 40 min. Imorgon??
  • Queen70

    Vad är det jag gör mot mitt barn menar du? Är emot 5mm?? Utveckla gärna.

    Familjen Rockström skrev 2009-07-31 13:56:21 följande:


    ja, men då får du ju lov att sluta med det, det är ju helt absurt att du gör så mot ditt barn.?Det kan jag lova att det inte kommer.. jo, vi har ju alla saker man tycker borde förbjudas..
  • Kya
    Queen70 skrev 2009-07-31 14:00:12 följande:
    Vad är det jag gör mot mitt barn menar du? Är emot 5mm?? Utveckla gärna. Familjen Rockström skrev 2009-07-31 13:56:21 följande:
    hon tror nog att du slår ditt barn...
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 1 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Familjen Rockström
    Queen70 skrev 2009-07-31 14:00:12 följande:
    Vad är det jag gör mot mitt barn menar du? Är emot 5mm?? Utveckla gärna.Familjen Rockström skrev 2009-07-31 13:56:21 följande:
    Det du berättade, försvarade barnaga, det tycker jag är sjukt...mkt sjukt..
  • Kya
    Familjen Rockström skrev 2009-07-31 14:01:07 följande:
    Det du berättade, försvarade barnaga, det tycker jag är sjukt...mkt sjukt..
    det tycker jag inte att hon gjorde. hon likställde barnaga med 5mm. det är stor skillnad.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 1 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • TvåTrollungar
    Brunello skrev 2009-07-31 13:52:37 följande:
    Ja, vill man kalla kanelbullar muffins kan man ju som sagt göra det - risken är dock stor att man blir gravt missförstådd Om du nu går och säger att 5MM fungerade så bra för er och andra tänker "det fungerar ju för andra så då testar vi" - men den personen vet inte att det du gör inte har något att göra med det som står i Eckerbergs broschyr men följer själv denna till punkt och pricka, du tror inte att det blir lite fel då? Jag säger inte att det du gör är FEL, det är way mycket bättre än att följa Eckerbergs rekommendationer (som för övrigt förbjuder all kroppskontakt, eg. tom om barnet skriker tills det kräks). Men snälla, sluta säg att ni kör 5MM för det gör ni inte.
    nej men man kan kalla, vanlijbullar, kanelbullar, chokladbuller, mjölkfria bullar, glutenfria bullar för BULLAR!

    Och som jag sa läst de jag skrev allra först! :vi använder en variant av metodeden, förklarade även att man inte skall stirra sig blind på TIDEN, och att vi ger nappen och snutten och lägger till henne i sängen och i och med att vi inte väntar 5 min så börjar hon aldrig skrika!
  • Queen70

    Jaha....haha...


    Kya skrev 2009-07-31 14:01:02 följande:
    hon tror nog att du slår ditt barn...
  • Queen70

    Haha...spelar du nu eller...?

    Familjen Rockström skrev 2009-07-31 14:01:07 följande:


    Det du berättade, försvarade barnaga, det tycker jag är sjukt...mkt sjukt..
  • Brunello
    TvåTrollungar skrev 2009-07-31 13:12:02 följande:
    har du läst på sidan om barnläkaren som tagit fram metoden? det står INGET om att barnet måste skrika/gasta för att de skall kallas 5mm, det står däremot att de successivt skall gå fortare för barnet att somna men inte att de just skall skrika mindre och mindre! . Det står heller inte att man inte får/bör byta blöja om det bajsat!
    Nej, inte på hemsidan men i broschyren, det räcker INTE att läsa hemsidan för att genomföra metoden!! Gör man det är den ju ÄN farligare
  • lillamuan
    Familjen Rockström skrev 2009-07-31 14:01:07 följande:
    Det du berättade, försvarade barnaga, det tycker jag är sjukt...mkt sjukt..
    hahaha du skämtar va?
    Elin 080219 och Benjamin 090613
  • Alisa
    lövet2 skrev 2009-07-29 21:25:48 följande:
    I idealfallet tar det kortare tid för varje dag. Tyvärr får de flesta uppleva något helt annat. Vissa fortsätter att skrika 1-2 timmar varje kväll i veckor och månader ... Hos oss kom hysterin fortare den andra kvällen, och dottern kräktes över hela sig och hela sängen. Den tredje kvällen kräktes hon ännu fortare, och efter det tog det ca ett år innan hon sov ordentligt igen. Spjälsängen fick vi ställa undan, eftersom den framkallade hysteri direkt.
Svar på tråden Provade 5-minuters metoden ikväll, tog 40 min. Imorgon??