• Ankan31

    Vansinnes kosningar (hund)

    Här diskuterar vi knäppa hundras korsningar och koncekvenserna som dom kan få i fel händer.

    Det kan vara hundar vi ägt, en annons man sett mm.

    länka inte till anonser utan skriv bara korsningen i text.

    Mina vansinnes korsningar jag vet av:
    *Border collie/Schäfer/Dalmatiner/Rottweiler/sibirian huskey
    *schäfer,labrador,husky och border collie
    *Schäfer, bordie collie, Terverens och newfounland.
    *labrador/bordecollie/amstaff
    *Västsibirisk Laika/Border collie
    *Border Collie /Tax

  • Svar på tråden Vansinnes kosningar (hund)
  • Brollie

    I kvarteret jag bodde när jag var liten bodde en stor hund med väldigt korta ben, Lax, han var labrador/tax...


    over and out
  • Helgona

    Hahaa jag kan bidra med Tiken: Amstaff/pitbull/Dogoargentino ca 55cm hög otroligt trevlig i lynnet Pappa: Dvärgtax 20 cm hög. Lite feg men annars helt ok Valp...Lååååånga mellanstr av taxliknande med kraftig bog. 10 valpar. En tjuvparning i trappan var orsak :)


    CARPE DIEM
  • Loveeeliiie

    Schäfer, pudel och irländsk setter

    Världens underbaraste Dino!  jag har aldrig vart med om en mer omtänksam, lugn och lydig hund!
    han såg ut som en schäfer, hade schäfer teckning men hade hängande öron och var lite "mulligare" dock så var han absolut inte överviktig! han var bara mer .. robust ^^ vilket är lite konstigt då alla tre raser är relativt smala och slanka.

    Dino var en "olycka" mellan en renrasig schäfer och en pudel/irländsk setter.


    jag tycker inte man ska korsa hundar som är för olika då man inte vet hur valparna kommer bli, och jag tycker heller inte man ska avla för hårt med renrasiga inom för liten genpool.

    Vill skaffa en blandras själv (kanske också för att jag inte har råd att betala 15 000kr för en renrasig) men absolut inte någon "kamphund" i eller rent jakthund (terrier), vill främst ha en sällskaps och lååånga promenader hund.

    Men sen så vill jag välja en hund som jag "klickar" med och som jag klarar av att ta hand om, det är det viktigaste.  

  • GrodanHopp

    Mamman: schäfer
    Pappan: engelsk springer spaniel. Vad ska man ha den korsningen till?

    Mamman: Jack Russell
    Pappan: Chihuahua
    Den stackars hunden så helt missbildad ut:(

    Eller varför inte köpa en: Shäfer/ boxer/ rottwailer/ husky/ malamute? Föga överraskande så är hunden två år gammal o säljes pga tids brist!!

  • Cynara

    Mamman: border collie
    Pappan: Papillon

    Dem mixen va inngen vacker syn vill jag lova :D men charmig va hon ;)

  • hanzi

    Jag köpte en rottweiler/alaskan huskey/collie och det var nog det värsta jag har gjort. Hon har bitit mina katter i halsen och nacken, håller kvar bettet hårt trots att jag försöker ta bort henne. Hon attackerar dörrar hemma på nätterna och börjar bli aggressiv mot mig också. 

    Förstår inte hur man kan blanda dessa olika raser, med så olika vilja och envishet!

     

  • dezibel
    hanzi skrev 2012-01-02 15:25:12 följande:
    Jag köpte en rottweiler/alaskan huskey/collie och det var nog det värsta jag har gjort. Hon har bitit mina katter i halsen och nacken, håller kvar bettet hårt trots att jag försöker ta bort henne. Hon attackerar dörrar hemma på nätterna och börjar bli aggressiv mot mig också. 

    Förstår inte hur man kan blanda dessa olika raser, med så olika vilja och envishet!

     
    Vad aktiverar du hunden med? Drag, vallning,bruks?
  • puss
    hanzi skrev 2012-01-02 15:25:12 följande:
    Jag köpte en rottweiler/alaskan huskey/collie och det var nog det värsta jag har gjort. Hon har bitit mina katter i halsen och nacken, håller kvar bettet hårt trots att jag försöker ta bort henne. Hon attackerar dörrar hemma på nätterna och börjar bli aggressiv mot mig också. 

    Förstår inte hur man kan blanda dessa olika raser, med så olika vilja och envishet!

     
    katter och dörrar?
    Ät min sidfot
Svar på tråden Vansinnes kosningar (hund)