• Anonym

    stilnoct

    Jag har 3 stilnoct hemma, får man något rus av det? Mår så dåligt och vill bara bort ett tag....någon som vet. har tidigare tagit imovane...
    Inga påhopp tack, jag vet att jag har problem...
    Vill höra vad andra som tar för mkt stilnoct känner sig...

  • Svar på tråden stilnoct
  • Anova
    DreamBitch skrev 2009-08-27 03:06:32 följande:
    Du behöver inte gå in på något. Jag vet redan. Men jo, det är väldigt vanligt med stilnoctrus. Se dig bara omkring här inne så kommer du märka det.Nej, det behöver inte nödvändigtvis vara ett rop på hjälp. Det kan lika gärna bara vara ett sätt att ventilera sig på. Hon kanske bara ville försvinna en stund ikväll för att imorgon fortsätta kämpa med vad det nu är som är jobbigt. Varför ska hon googla på stilnoct och rus? Fullkomligt idiotiskt sagt. Varför lära någon, som du till synes är så oroad för, hur hon isf kan FÖRVÄRRA hela situationen? VAR har jag sagt att jag har tagit illa upp för att du påstår att stilnoct INTE är en farlig tablett. Jag vill minnas att jag i mitt förra inlägg HÖLL MED dig angående det.Läs vad jag skriver så slipper jag upprepa mig hela tiden.
    Tror du inte att en normal person vet hur man ska få fram saker genom att googla. Det var inte ett tips utan ett konsaterade..
    Du får tro om du vill om TSs situation så får jag tro vad jag vill, så slipper vi diskutera detta.
    Jag vet att Stilnoct kan ge biverkningar.. jag vill dock inte kalla det rus.. Du får göra det om du vill.. Detta är inget vi behöver diskutera heller.

    Jag genom mitt inlägg hoppats få lite feedback från den som skrev inlägget som jag citerade. Sen att du svarar på mina inlägg har väl inget med saken att göra, vi är väl ändå på samma nivå då det gäller just biverkningar och "farligheten"?
    Varför ens bry sig om att kommentera mitt första inlägg?
  • DreamBitch
    Anova skrev 2009-08-27 03:18:33 följande:
    Tror du inte att en normal person vet hur man ska få fram saker genom att googla. Det var inte ett tips utan ett konsaterade.. Du får tro om du vill om TSs situation så får jag tro vad jag vill, så slipper vi diskutera detta. Jag vet att Stilnoct kan ge biverkningar.. jag vill dock inte kalla det rus.. Du får göra det om du vill.. Detta är inget vi behöver diskutera heller. Jag genom mitt inlägg hoppats få lite feedback från den som skrev inlägget som jag citerade. Sen att du svarar på mina inlägg har väl inget med saken att göra, vi är väl ändå på samma nivå då det gäller just biverkningar och "farligheten"? Varför ens bry sig om att kommentera mitt första inlägg?
    Men det var ju du som svarade mig först. Hur ska jag kunna veta vem av alla fega anonyma som skriver här du är? I ditt första icke anonyma inlägg skrev du till mig och således svarade jag även på det.
    Det inlägg där du citerade någon svarade jag bara och höll med.
  • Anova
    DreamBitch skrev 2009-08-27 03:27:28 följande:
    Men det var ju du som svarade mig först. Hur ska jag kunna veta vem av alla fega anonyma som skriver här du är? I ditt första icke anonyma inlägg skrev du till mig och således svarade jag även på det.Det inlägg där du citerade någon svarade jag bara och höll med.
    Okej, skit samma vi har kommit långt från topic nu.
    Eftersom vi inte alls verkar ha samma syn på "rop på hjälp" så kan vi lägga ner den diskussionen.
  • DreamBitch
    Anova skrev 2009-08-27 03:30:06 följande:
    Okej, skit samma vi har kommit långt från topic nu. Eftersom vi inte alls verkar ha samma syn på "rop på hjälp" så kan vi lägga ner den diskussionen.
    Det enda jag har sagt är att det lika gärna kan vara ett rop på hjälp likväl som det är en engångsföreteelse. Sedan får väl TS svara på vilket av det som är rätt.
  • Anonym (fd fast)
    Anova skrev 2009-08-27 02:59:13 följande:
    Det är väl ändå inte vanligt med ett Stilnoctrus? Jag har bred erfarenhet av sömnläkemedel och det finns definitivt sådana som ger rus, Stilnoct är inte ett sådant. Däremot kan man få rus genom blandbruk av Stilnoct och andra preparat eller annat (jag tänker inte gå in på hur man upplever rus..)Är inte en engångsföreteelse ett rop på hjälp? Ser du verklingen inte "ropet"... Skriver man in på ett forum som FL är anonym och vill ta sömntalbetter för att "försvinna ett tag" är man ju desperat.. Vill man uppnå rus är det väl ändå bara att googla på Stilnoct och rus så får man fram hur man ska uppnå detta på enklast möjliga sätt. Om du nu tog illa upp att jag skrev ett inlägg för att understryka att Stilnoct inte är en farlig tablett så får det stå för dig.. Jag hade för mig att detta var ett diskussionforum.. Men du kanske upplever FL på ett annat sätt?
    eh? vad snackar du om?
    stilnoct är ju verkligen ett sånt preparat som man får rus av om något!

    stilnoct är inte nakotikaklassad för intet hörredu.
    Anova skrev 2009-08-27 02:15:38 följande:
    Anonym (fd fast) skrev 2009-08-27 02:03:36 följande: 1) Jag gissar att för TS är detta en engångsföreteelse.. Man blir inte beroende på en överdos Stilnoct. 2) Alla reagerar inte lika dant på Stilnoct. Har ätit maxdos i flera månader för att kunna få en fungerande vardag (annars var jag uppe i flera dygn). Jag blev aldrig beoende, jag hade aldrig några problem varken psykiska eller fysiska.. Att använda Stilnoct som TS gör är inte bra.. Det är ingen ångestdämpare. Däremot att använda Stilnoct som som sömngivande tablett vid sömnproblem, enligt läkares ordnation och kontroll är inte farligt. Det är så illa att folk skärmms att använda tabletter som de fått utskrivna. Jag märker det ständigt i detta forum.
    varför skulle det vara en engångföreteelse om hon/han redan har tabletterna hemma? det går inte att få 3 tabletter utskriva om man inte har fått dom på akutpsyk när man var där.. vilket TS inte verkar ha varit.

    i flera månader? man får bara stilnoct utskrivet i 4 veckor åt gången just för att de är så beroende framkallande.
    om du säger emot det här så måste du nog ta ett snack med din läkare för i så fall så bryter han/hon mot reglerna och främjar ett beroende hos dig..

    jag fick ljuga för min läkare när mina tabletter var slut för att få nya utskrivna.. han skrev ut nya EN gång sen trodde han inte på mig något mer och sa att jag fick vänta en månad..
    och, nej det är inte bara mig som en månadsintervellen gäller.. min pappa och min farmor har också fått stilnoct utskrivna vid något tillfälle och för dom gällde samma intervall.
  • kramin
    Anova skrev 2009-08-27 02:59:13 följande:
    Det är väl ändå inte vanligt med ett Stilnoctrus? Jag har bred erfarenhet av sömnläkemedel och det finns definitivt sådana som ger rus, Stilnoct är inte ett sådant. Däremot kan man få rus genom blandbruk av Stilnoct och andra preparat eller annat (jag tänker inte gå in på hur man upplever rus..)
    "Vanligt" är en väldigt relativ term, men det är vanligare att uppleva rus (minnesluckor, hitta oförklarliga skador på sig själv efteråt, prata/skriva väldigt konstiga saker till sin omgivning, få hallucinationer) på stilnoct än imovane.
  • DreamBitch

    Anonym (fd fast) skrev 2009-08-27 07:54:07 följande:


    i flera månader? man får bara stilnoct utskrivet i 4 veckor åt gången just för att de är så beroende framkallande.
    om du säger emot det här så måste du nog ta ett snack med din läkare för i så fall så bryter han/hon mot reglerna och främjar ett beroende hos dig..
    Där tänker iaf jag säga emot för det stämmer inte. En läkare bryter inte mot några som helst regler om denne skriver ut stilnoct i en längre period än 4 veckor.

    Att detta kan vara en engångsföreteelse tyder ju en sådan sak som att hon frågar om det ger något rus på. Någon som gör detta på daglig basis lär veta om vilket rus det ger.
    Ibland kan det faktiskt vara som så att man behöver ett break en kväll där man kan få glömma allt för att ORKA fortsätta kämpa dagen efter.
    Således tycker jag inte att vi ska sitta här och bestämma att "det är ett rop på hjälp" eller "det kanske bara är en engångsföreteelse".
    Att jag nämnde det var bara för att påskina att båda alternativen är lika aktuella i dagsläget.
    Jag hoppas att TS kan svara på denna fråga.
  • Anova
    kramin skrev 2009-08-27 08:53:18 följande:
    "Vanligt" är en väldigt relativ term, men det är vanligare att uppleva rus (minnesluckor, hitta oförklarliga skador på sig själv efteråt, prata/skriva väldigt konstiga saker till sin omgivning, få hallucinationer) på stilnoct än imovane.
    Vi kanske bör definiera rus..
    Detta kallar jag biverkningar, inget rus.
    Rus är för mig att ta preparat för att uppnå eufori eller bli avtrubbad. Att ha minnesluckor, prata kostigt, eller att skada sig själv är inte ett rus.. Det är väl snarare bieffekter av läkemedelsintaget?
  • Anonym (S)

    Tar man stilnoct och håller sig vaken i stället för att sova kan man bli helt borta. Svamla massa konstiga saker och göra saker man sen glömmer bort. Jag såg även konstiga saker!

  • BubbelBoom

    Min kompis får bara stilnoct utskrivet för ett par veckor åt gången, av anledningen att det är så beroende framkallande(anledningen som jag vet om iaf). Och jag tycker att man kan kalla det man "får" när man tar stilnocht för ett rus. Sen är det ju olika för alla och olika starkt beroende på hur många tabletter man tar. Jag fick en tablett av min mamma en gång när jag inte kunde sova och hon sa specifikt till mig att gå och lägga mig innan tabletten verkade, vilket jag inte hann. Fy va illa jag mådde och hela golvet gungade. Blev helt bort i huvet och kommer inte ihåg hur jag kom i säng. Detta har inte precis till ts men ville bara skriva då flera diskuterar rus och sånt. Och precis som Anova skrev så definierar ju alla "rus" olika.

Svar på tråden stilnoct