• Muminski

    LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

    Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja. VÄLKOMNA allihopa! {#lang_emotions_smile}

    LCHF står för Low Carb High fat. Vi skippar kolhydraterna, ratar sockret och tillsatserna. Fett skrämmer oss inte. Smör, grädde, helfeta produkter är vår melodi. {#lang_emotions_tongue_out}

     Vi utbyter erfarenheter och recept, jämför våra upplevelser och rådfrågar varandra om något är oklart.

    Länkar relaterat till ämnet:
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    www.skaldeman.se/
    airamsmat.webblogg.se/
    kolhydrater.ifokus.se/
    minimat.net
    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098
    http://lchf-kost.blogspot.com/
    http://blogg.aftonbladet.se/31034

    Har ni fler länkar är det bara att ni skriver in dem i tråden så lägger jag upp dem i trådstarten senare.


    Ditt liv är ett resultat av dina val.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-05 22:00
    Här finns det recept: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m45382035.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-13 14:33
    Här finns det bra information för nybörjare inom LCHF. Vad man bör och inte bör äta samt annan intressant information.

    www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-18 15:49
    Här är en recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48086849.html
  • Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.
  • Maddisen80

    Ulle bulle 80 grattis till din viktminskning,du är inte ensam, jag står och stampa på 89 kg och de har jag gjort flera månader.

  • Mamma060812
    Lady Dahmer skrev 2009-10-01 17:21:56 följande:
    fast nu förstår jag inte..... skit i diet hit eller dit, äggmjölk eller äggsmör är ju en nyttigare och mer mättande frukost. Varför vill man då inte ge DET till sina barn hellre?När det gäller min dotter så tänker jag som så att jag inte vill fostra ännu en kolhydratsjunkie. Kostråden som de ser ut idag är galna och vi äter (och våra barn) alldeles för mycket kolhydrater som det är redan. Jag har dragit ner på mjöl och frukt för hennes del. Hon får äggsmör till frukost och mycket fullfeta produkter till lunch och middag. (vi är vegetarianer så hon äter inget kött) (jag fuskar med fisk, men hon får ingen) Jag ger Oopsies med pålägg på istället för bröd och gör jag pannkakor så blir det mina kesopannkakor. Osv. De kolhydrater hon äter är grönsaker, bönor, linser osv.
    Den här diskussionen tänker jag inte ge mig in i för vi tycker helt klart olika !!

    Gör ni som ni vill/känner så gör jag det oxå.
    *¨*¨*¨* Carpe Diem *¨*¨*¨*
  • skogsmor
    Maddisen80 skrev 2009-10-02 07:26:06 följande:
    Ulle bulle 80 grattis till din viktminskning,du är inte ensam, jag står och stampa på 89 kg och de har jag gjort flera månader.
    oki inte bara jag då.
    känns ju så segt då jag undvikit allt som är BIG nono och även sånt som är ok ibland ända sedan jag började. Allt för att att få en stor viktnergång.
    Men jag mår bra av denna kost så därför ger jag inte upp.Är ju egentligen glutenintolerant (har diagnos på celiaki) men har ätit vanligt sedan 2001, mådde inte dåligt alls, MEN nu mår jag bättre.
    Får väl hoppas att jag "ramlar" ner från denna platån snart, får försöka komma igång med träningen kanske, min foglossning har kommit tillbaka för andra gången sedan sonen föddes för 15 månader sedan.
  • Kenzie

    Mamma Cia skrev 2009-10-02 07:41:39 följande:


    fast nu förstår jag inte..... skit i diet hit eller dit, äggmjölk eller äggsmör är ju en nyttigare och mer mättande frukost. Varför vill man då inte ge DET till sina barn hellre?När det gäller min dotter så tänker jag som så att jag inte vill fostra ännu en kolhydratsjunkie. Kostråden som de ser ut idag är galna och vi äter (och våra barn) alldeles för mycket kolhydrater som det är redan. Jag har dragit ner på mjöl och frukt för hennes del. Hon får äggsmör till frukost och mycket fullfeta produkter till lunch och middag. (vi är vegetarianer så hon äter inget kött) (jag fuskar med fisk, men hon får ingen) Jag ger Oopsies med pålägg på istället för bröd och gör jag pannkakor så blir det mina kesopannkakor. Osv. De kolhydrater hon äter är grönsaker, bönor, linser osv.

    Den här diskussionen tänker jag inte ge mig in i för vi tycker helt klart olika !!Gör ni som ni vill/känner så gör jag det oxå.
    Oj då...jag har bara svårt att förstå varför man väljer att äta efter att sätt utan att egentligen tro att det är bra. För jag antar att det är därför du inte ger det till dina barn? För du kan väl inte på allvar tycka att mackor och frukt är bra mat till växande små barn?
  • The Kittycats

    Lady Dahmner: Var la du in receptet på "dina" oopsies? Jag hittar inte, var det i den här tråden, recepttråden eller startade du en LCHF-blogg?

  • linjes
    The Kittycats skrev 2009-10-02 07:49:43 följande:
    Lady Dahmner: Var la du in receptet på "dina" oopsies? Jag hittar inte, var det i den här tråden, recepttråden eller startade du en LCHF-blogg?
    ladydahmer.blogg.se/lchf/
  • mamman i skogen

    En liten updatering har kört på i två veckor nu och mår fantastiskt bra har tappat allt sug detta efter tre dagar ngt som jag inte gjorde på GI.. På lite mer än två veckor har jag tappat tio cm i midjan och en hel del på lår armar stuss också.. Gått från en strlk 40/42 till at komma i 38.. Helt fantastiskt och kan ärligt säga att så här kan jag fortsätta äta utan att sakna den förädiska kolhydraterna


    ungefär 200 mammor kommer i år få diagnosen cp skada på sitt barn
Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.