• Muminski

    LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

    Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja. VÄLKOMNA allihopa! {#lang_emotions_smile}

    LCHF står för Low Carb High fat. Vi skippar kolhydraterna, ratar sockret och tillsatserna. Fett skrämmer oss inte. Smör, grädde, helfeta produkter är vår melodi. {#lang_emotions_tongue_out}

     Vi utbyter erfarenheter och recept, jämför våra upplevelser och rådfrågar varandra om något är oklart.

    Länkar relaterat till ämnet:
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    www.skaldeman.se/
    airamsmat.webblogg.se/
    kolhydrater.ifokus.se/
    minimat.net
    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098
    http://lchf-kost.blogspot.com/
    http://blogg.aftonbladet.se/31034

    Har ni fler länkar är det bara att ni skriver in dem i tråden så lägger jag upp dem i trådstarten senare.


    Ditt liv är ett resultat av dina val.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-05 22:00
    Här finns det recept: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m45382035.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-13 14:33
    Här finns det bra information för nybörjare inom LCHF. Vad man bör och inte bör äta samt annan intressant information.

    www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-18 15:49
    Här är en recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48086849.html
  • Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.
  • linjes

    Jessica med Seth skrev 2009-10-10 10:56:53 följande:


    Jag måste nog också dra in på mejeriprodukterna för att det ska hända något. Denna veckan har det blivit en hel del grädde och jag har gått upp nästan TRE kilo! Jag kan bara hitta grädde och 1/4 chokladkaka med 86% choklad som inte är ok. Tycker ändå tre kilo är mycket, jag har ju inte ätit tre kilo grädde precis... Men det är såå lätt att hälla i grädde i maten för att mätta. Smör är inte gott, allt smakar smör tillslut. Vet inte hur jag ska lösa kosten utan mejeriprodukter...
    Jag måste oxå minska på mejerierna,jag har gått upp 1 kilo och det är verkligen inte mitt mål
  • Mannehkunda

    Jessica med Seth skrev 2009-10-10 10:56:53 följande:


    Jag måste nog också dra in på mejeriprodukterna för att det ska hända något. Denna veckan har det blivit en hel del grädde och jag har gått upp nästan TRE kilo! Jag kan bara hitta grädde och 1/4 chokladkaka med 86% choklad som inte är ok. Tycker ändå tre kilo är mycket, jag har ju inte ätit tre kilo grädde precis... Men det är såå lätt att hälla i grädde i maten för att mätta. Smör är inte gott, allt smakar smör tillslut. Vet inte hur jag ska lösa kosten utan mejeriprodukter...
    linjes skrev 2009-10-10 10:59:23 följande:
    Jessica med Seth skrev 2009-10-10 10:56:53 följande: Jag måste oxå minska på mejerierna,jag har gått upp 1 kilo och det är verkligen inte mitt mål
    Det är svårt det där. Jag har legat på i snitt 15kh per dag de senaste 2 veckorna och gått ner bra. Så igår kväll tog jag en bit mörk choklad och en skål turkisk yoghurt med grädde, och vips gick det från 14 till 22 kh! Och i morse hade jag samlat på mig 1,5 kg vatten(för det är vatten som syns på vågen efter fusk, inte fett) Man blir genast less, fast jag vet att det bara tar något dygn innan jag är tillbaka..

    Ang. grädde i maten, lägg i en klick cocosfett istället, det smakar inget och har 0 kh.

    Jag har dragit ner jättemycket på mjölkprodukter, det tar några dagar att vänja sig men nu är det inga problem alls.
  • Maddisen80

    Regina den här tråden är den nya,grattis till din viktminskning,det är ju jättebra jobbat.

    Ni som dricker äggmjölk ska man koka äggen först eller ska man ha dem råa och mixa???

  • bakeacake
    Maddisen80 skrev 2009-10-10 12:48:24 följande:
    Regina den här tråden är den nya,grattis till din viktminskning,det är ju jättebra jobbat. Ni som dricker äggmjölk ska man koka äggen först eller ska man ha dem råa och mixa???
    råa och mixa!!
  • linjes
    Maddisen80 skrev 2009-10-10 12:55:27 följande:
    Bakeacake kan man ha sojamjölk tro ? För jag tål inte vanlig eller laktosfri mjölk
    Man ska inte ha mjölk alls i äggmjölk...

    En stor klick smör el cocosfett
    2 ägg
    2 dl kokande vatten

    Mixa ihop för smak kan du krydda med kanel el kardemumma
  • linjes
    Maddisen80 skrev 2009-10-10 13:09:31 följande:
    linjes ska man smälta cocosfett först ? Tack så mycket för tipset .
    Ja och mixa med ägget,häll sen i vattnet och mixa lite till
Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.