• Klangskan

    Snabbfrågor om OMEGA 3!

    Ni som har positiva erfarenheter av att Omega  till ert barn vad gäller att sova kasst till att sova riktigt bra-hur lång tid tog det innan ni så effekt?

    Vi har eskimo kid och sonen avskyr smaken, spottar oftast ut det -hur gör ni för att "maskera" smaken? Lägger ni i annat och i så fall vad?

  • Svar på tråden Snabbfrågor om OMEGA 3!
  • TinaElisabeth

    Här hos oss fortsätter solskenshistorian. Lilleman sussar som aldrig förr både dag och natt (vaknar oftast bara en gång, i bland ingen på natten) och är mycket gladare och mer tålmodig.

    Hoppas det fortsätter åt det håller för er oxå Läntandelavendel.

  • Klangskan
    TinaElisabeth skrev 2010-02-15 19:38:44 följande:
    Här hos oss fortsätter solskenshistorian. Lilleman sussar som aldrig förr både dag och natt (vaknar oftast bara en gång, i bland ingen på natten) och är mycket gladare och mer tålmodig. Hoppas det fortsätter åt det håller för er oxå Läntandelavendel.
    Vad härligt! Samma här faktiskt! :)
  • Milo78

    Hej, hasr läst lite i tråden och finner detta mkt intressant. Har en 7 mån dotter och tänkte prova Omega3 nu men ni som använder EyeQ, är det vuxenvarianten el någon särskild babyvariant och hur mycket skulle ni ge en 7 månaders

  • Läntandelavendel
    TinaElisabeth skrev 2010-02-15 19:38:44 följande:
    Här hos oss fortsätter solskenshistorian. Lilleman sussar som aldrig förr både dag och natt (vaknar oftast bara en gång, i bland ingen på natten) och är mycket gladare och mer tålmodig. Hoppas det fortsätter åt det håller för er oxå Läntandelavendel.
    oh tänk vad lite olja kan göra!! O tänk alla som kört AW eller 5 mm.........när kanske lite omega hade hjälpt!??? Lillan sov bättre i natt igen, så det kanske (hoppas hoppas) var ett undantag den där natten........usch vill inte tillbaks till 20-min`s nätterna...........Men som sagt, natten var bättre, kanske 2-3 uppvak, varav vid ett ville hon tvunget kommer över till pappa i stora sängen......men rena drömmen om man jämför med innan! Vi "nöjer oss" såhär, men kan det bli ännu bättre, så varför inte :))))) Ger ni 5 ml på kvällen?? Har ngn av er gett den tredubbla dosen som rekommenderas av eye q? Jag ¨vågar inte ge så mkt till vår 7 månaders.... skulle effekten bli ännu bättre tror ni? Eh, jag e supernöjd om det fortsätter såhär :)) så jag forts nog med 5 ml en gång per dag. :O))) I LOVE OMEGA
  • Läntandelavendel
    Milo78 skrev 2010-02-16 09:32:55 följande:
    Hej, hasr läst lite i tråden och finner detta mkt intressant. Har en 7 mån dotter och tänkte prova Omega3 nu men ni som använder EyeQ, är det vuxenvarianten el någon särskild babyvariant och hur mycket skulle ni ge en 7 månaders
    vi ger "vuxenomega" eye q flytande form m citronsmak, 5 ml vid varje middag (ca kl 17-18)
  • Little Ms Chatterbox
    Milo78 skrev 2010-02-16 09:32:55 följande:
    Hej, hasr läst lite i tråden och finner detta mkt intressant. Har en 7 mån dotter och tänkte prova Omega3 nu men ni som använder EyeQ, är det vuxenvarianten el någon särskild babyvariant och hur mycket skulle ni ge en 7 månaders
    I Sverige finns en sort (olika sorters kapslar och smaker men alla har samma sammansättning.) Sen finns det Mumomega, den är väl främst för gravida och ammande. Det är lite annan sammansättning på den. Eye Q baby finns att köpa på utländska sidor.
    På de Svenska kapselförpackningarna står det tex från 3 år, det är främst pga kvävningsrisken men om man sticker hål med nål och klämmer ur kapseln på en sked eller i mat så spelar det ingen roll.
    Vanliga kapslar, utan smak är billigare än tuggisar och flytande.
  • Little Ms Chatterbox
    Läntandelavendel skrev 2010-02-16 09:56:51 följande:
    oh tänk vad lite olja kan göra!! O tänk alla som kört AW eller 5 mm.........när kanske lite omega hade hjälpt!??? Lillan sov bättre i natt igen, så det kanske (hoppas hoppas) var ett undantag den där natten........usch vill inte tillbaks till 20-min`s nätterna...........Men som sagt, natten var bättre, kanske 2-3 uppvak, varav vid ett ville hon tvunget kommer över till pappa i stora sängen......men rena drömmen om man jämför med innan! Vi "nöjer oss" såhär, men kan det bli ännu bättre, så varför inte :))))) Ger ni 5 ml på kvällen?? Har ngn av er gett den tredubbla dosen som rekommenderas av eye q? Jag ¨vågar inte ge så mkt till vår 7 månaders.... skulle effekten bli ännu bättre tror ni? Eh, jag e supernöjd om det fortsätter såhär :)) så jag forts nog med 5 ml en gång per dag. :O))) I LOVE OMEGA
    Du kan ju testa att ge lite, kanske 2½ ml på morgonen och sen ge den vanliga dosen på kvällen. Ser du ännu mer positiv effekt så är det ju bara att fortsätta. Kanske öka upp till 5 ml på morgonen och kvällen för att se om det går att få ännu bättre.
  • TinaElisabeth
    Läntandelavendel skrev 2010-02-16 09:56:51 följande:
    oh tänk vad lite olja kan göra!! O tänk alla som kört AW eller 5 mm.........när kanske lite omega hade hjälpt!??? Lillan sov bättre i natt igen, så det kanske (hoppas hoppas) var ett undantag den där natten........usch vill inte tillbaks till 20-min`s nätterna...........Men som sagt, natten var bättre, kanske 2-3 uppvak, varav vid ett ville hon tvunget kommer över till pappa i stora sängen......men rena drömmen om man jämför med innan! Vi "nöjer oss" såhär, men kan det bli ännu bättre, så varför inte :))))) Ger ni 5 ml på kvällen?? Har ngn av er gett den tredubbla dosen som rekommenderas av eye q? Jag ¨vågar inte ge så mkt till vår 7 månaders.... skulle effekten bli ännu bättre tror ni? Eh, jag e supernöjd om det fortsätter såhär :)) så jag forts nog med 5 ml en gång per dag. :O))) I LOVE OMEGA
    Ja, man har ju lust att skrika ut det till alla! Testa för sjutton gubbar!!
    Som vi har kämpat med hysteriskt skrikande vid läggning, matning, halva nätterna. Herre gud. Vi har fått en annan unge.
    Nu ligger han still på vår mage när han ska somna och man behöver bara krama om honom en stund så somnar han. Utan skrik! Innan fick vi hålla fast honom och han skrek sig till sömns.  Målet är ju att han ska kunna somna i sin egen säng men vi tar ett steg i taget.

    Tror nog att han har gått upp i vikt oxå sen har började käka omega. Han äter mycket bättre och är lugn vid matbordet.  Han är inte alls lika krävande att underhålla heller. Han leker bra själv nu.

    Vi ger eye Q med vaniljsmak i fruktpuré och har hittills gett 15 ml per dygn. Uppdelat på tre gånger. Sista har han fått till mellis på eftermiddagen. Men jag förstår om du är tveksam till att ge så mkt. Min son är ju snart 13 månader. Men testa att öka lite och se om  det har effekt.
  • Sjuan
    Läntandelavendel skrev 2010-02-16 09:56:51 följande:
    oh tänk vad lite olja kan göra!! O tänk alla som kört AW eller 5 mm.........när kanske lite omega hade hjälpt!??? Lillan sov bättre i natt igen, så det kanske (hoppas hoppas) var ett undantag den där natten........usch vill inte tillbaks till 20-min`s nätterna...........Men som sagt, natten var bättre, kanske 2-3 uppvak, varav vid ett ville hon tvunget kommer över till pappa i stora sängen......men rena drömmen om man jämför med innan! Vi "nöjer oss" såhär, men kan det bli ännu bättre, så varför inte :))))) Ger ni 5 ml på kvällen?? Har ngn av er gett den tredubbla dosen som rekommenderas av eye q? Jag ¨vågar inte ge så mkt till vår 7 månaders.... skulle effekten bli ännu bättre tror ni? Eh, jag e supernöjd om det fortsätter såhär :)) så jag forts nog med 5 ml en gång per dag. :O))) I LOVE OMEGA
    Gud så härligt att det äntligen verkar gå bättre för er! Men visst är det så att man knappt vågar säga det, för då tror man det ska ändras igen. Vi har kämpat med nätterna på 6-mån sonen länge och periodvis fungerar det riktigt bra. Dock verkar han vara väldigt känslig för minsta lilla grej- snuva, utveckling, hungerfas och då sitter vi där med massor uppvak igen som håller i sig länge. Har blivit inspirerad av er alla och sitter och väntar otåligt på Eye Q baby som jag beställt. Hoppas, hoppas...
  • TinaElisabeth
    Sjuan skrev 2010-02-16 12:54:04 följande:
    Gud så härligt att det äntligen verkar gå bättre för er! Men visst är det så att man knappt vågar säga det, för då tror man det ska ändras igen. Vi har kämpat med nätterna på 6-mån sonen länge och periodvis fungerar det riktigt bra. Dock verkar han vara väldigt känslig för minsta lilla grej- snuva, utveckling, hungerfas och då sitter vi där med massor uppvak igen som håller i sig länge. Har blivit inspirerad av er alla och sitter och väntar otåligt på Eye Q baby som jag beställt. Hoppas, hoppas...
    Håller tummar och tår för att det funkar på din son oxå! Önskar att vi hade börjat när Algot var mindre.
Svar på tråden Snabbfrågor om OMEGA 3!