• MEJ

    Trisomi 13 & 18

    Trisomi 13 och 18 - Tråd 8

    Här samlas vi som förlorat/ lever med barn som har diagnosen
    Trisomi 13 eller 18.
    Välkomna!

    Tråden startades hösten 2006 av Zemlan
    Några av oss har träffats i juni -07, november -08 och oktober-09.  

    Här är Tråd 7
    www.familjeliv.se/Forum-10-203/m47626018.html

  • Svar på tråden Trisomi 13 & 18
  • malinsoderman

    Såg att ni funderade med vad man ger åt nån som inte tycker om mat i munnen...


    Tindra har alltid ätit via munnen (förutom då hon hade slang de första 2-3 månaderna) MEN hon vägrar äta bitar. Hon vet inte riktigt hur man skall bearbeta maten i munnen.


    Vi mixar Tindras mat men så där annars äter hon nästan samma som vi. Hon äter potatismos till nästan all mat och sen  mixar vi samma som vi äter. Tindra äter en gröt från Semper som innehåller vitaminer och mineraler och den tycker hon om, men obs! Den skall vara lite honung med Sen tyker hon om mannafrutti, joghurter, kyckling, glass och hon ÄLSKAR mjölk


    Mamma till världens underbaraste Tindra född juni 2007
  • beautiful disaster
    Startade idag en blogg, måste få skriva av mig, det är lättast att bearbeta det som hänt den senaste tiden på det sättet. Ni som vill läsa om min lilla prins och om kampen att hitta ljus i vardagen får hemskt gärna läsa

    En av flikarna i bloggen heter Elliott, där har jag kortfattat skrivit ner lite om honom och hur hans diagnos visade sig. Står även adress där om man vill läsa mer om hans sjukdom http://lilla-mirakel.blogspot.com
  • wildaandersson
    beautiful disaster skrev 2011-02-21 22:45:45 följande:
    Startade idag en blogg, måste få skriva av mig, det är lättast att bearbeta det som hänt den senaste tiden på det sättet. Ni som vill läsa om min lilla prins och om kampen att hitta ljus i vardagen får hemskt gärna läsa

    En av flikarna i bloggen heter Elliott, där har jag kortfattat skrivit ner lite om honom och hur hans diagnos visade sig. Står även adress där om man vill läsa mer om hans sjukdom lilla-mirakel.blogspot.com
    Hoppas jag kan få länka till din fina blogg från min blogg??? Kramar i massor
  • beautiful disaster
    wildaandersson skrev 2011-02-22 18:49:59 följande:
    Hoppas jag kan få länka till din fina blogg från min blogg??? Kramar i massor
    Det får du väldigt gärna göra! :) Kram
  • beautiful disaster
    wildaandersson skrev 2011-02-22 18:49:59 följande:
    Hoppas jag kan få länka till din fina blogg från min blogg??? Kramar i massor
    Får jag länka dig på min blogg?
  • Lonse
    Mittänglabarn skrev 2011-02-22 19:14:33 följande:

    Har inte sakt det innan, men jag har också en blogg. Vill ni läsa så säg till så inboxar jag lösen.

    Många kramar till er alla!


    Kan jag med få lösen? :)
Svar på tråden Trisomi 13 & 18