• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2010-03-17 17:00:06 följande:
    Om man nu måste börja med otrevligheter, så kan jag också fråga något från dom som tror på evolutionen och totalt förnekar guds existens. 1.Hur kan allt komma från en explotion? som att kasta ett pussel på golvet och tro att utan att man rör den så faller bitarna på plats utan att man rör pusslet. 2.Hur förklarar ni det unika med människokroppen? te x att kroppens återhämtningsförmåga? DNA? det faktumet att barn vet exakt hur man får i sig mat efter förlossningen, då den övat sugrörelser i magen redan.. hur kom de på att man måste öva på att suga innan de ens är födda?
    ">

    3. Hur förklarar ni den frid och glädje som man kan se på en kristen människa när han/ hon prisar gud? om det inte finns någon gud!
    ">

    Eller hur förklarar ni massorna av kristna som blir förföljda, men ändå aldrig ger upp..då de har en gud som ger dom kraft och styrka?
    ">


    ">

    och alla dessa vittnesmål om hur gud berört dom, muslimer som berättat att de såg Jesus i drömmar/ visioner under deras resa till mekka och berättade att han var vägen?? www.cbn.com/spirituallife/OnlineDiscipleship/... noolmusic.com/videos/muslims_on_west_bank_pal... Till och med barn som har sett himmelen under en nära döden upplevelse, fast ingen av dom berättat om Jesus för dom. www.melvinmorse.com/images.htm www.cinemind.com/atwater/Some.html
    Jag måste bara fråga detta först: Vill du att jag svarar i den här tråden eller ska vi ta frågorna någon annanstans?

    Jag var nog med och "förstörde" den andra tråden med saker som egentligen inte hade med saken att göra. Men jag kan svara här om du vill eller starta en ny tråd om du hellre vill det.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do. -Robert A. Heinlein
  • ViceGuy
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-03-17 18:04:30 följande:
    Jag måste bara fråga detta först: Vill du att jag svarar i den här tråden eller ska vi ta frågorna någon annanstans? Jag var nog med och "förstörde" den andra tråden med saker som egentligen inte hade med saken att göra. Men jag kan svara här om du vill eller starta en ny tråd om du hellre vill det.
    Varför slösa din tid?

    Inget illa menat mot AquariusGirl, men om man inte har grundläggande kunskaper i hur den vetenskapliga metoden fungerar, så kan man omöjligen föra en debatt som handlar om just det ämnet.

    Lite som att jag ska börja debattera med en urmakare om hur urverk fungerar.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    ViceGuy skrev 2010-03-17 18:13:45 följande:
    Varför slösa din tid? Inget illa menat mot AquariusGirl, men om man inte har grundläggande kunskaper i hur den vetenskapliga metoden fungerar, så kan man omöjligen föra en debatt som handlar om just det ämnet. Lite som att jag ska börja debattera med en urmakare om hur urverk fungerar.
    Skulle jag resonera så skulle jag inte vara inne på religionsforumet. {#lang_emotions_laughing}
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do. -Robert A. Heinlein
  • ViceGuy
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-03-17 18:15:25 följande:
    Skulle jag resonera så skulle jag inte vara inne på religionsforumet.
    Sant, sant..

    Är bara så van att när man debatterat med religiösa under flera timmar och krossat alla möjliga tänkbara argument, så kan det låta nåt sånt här:

    "Aja, skitsamma. Inga hokuspokus vetenskapsbevis kan få mig att tappa kärleken för gud. Måste dra nu men ha det bra och jag ska be för dig!"

    När det har hänt ett antal gånger så tappar man både lusten och orken :)

    Bättre att lägga energin på människor som är intresserade av att lära sig nya saker istället. Det händer ofta att jag både lär och lär ut i debatter, men människor som inte är mottagna för några argument eller bevis är omöjliga att diskutera med per definition.
  • KristenTjej84
    M C skrev 2010-03-17 18:24:13 följande:
    Big Bang är inte evolutionen. När ska du fatta detta mest grundläggande faktum? Resten av dina gallimattias är masspsykos, vet att jag förklarat det tidigare med.
    Ber om ursäkt för att jag blandade ihop evolutions teorin med big bang teorin..
    är människa som gör misstag ibland, speciellt när jag är trött efter en hård arbets dag.
    Jag menade big bang teorin men sa evolutions teorin..
    masspsykos? ja du får kalla det vad du vill, jag vet var jag står.
  • M C

    Okej, vad är oklart med Big Bang? Är det hur dragningskrafterna har gjort solar och planeter?


    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • KristenTjej84

    Varifrån skulle den skl "dragnings"kraften komma då?


  • ViceGuy
    KristenTjej84 skrev 2010-03-17 18:44:23 följande:
    Varifrån skulle den skl "dragnings"kraften komma då?
    Massa.
  • ViceGuy
    KristenTjej84 skrev 2010-03-17 18:47:02 följande:
    Varifrån kommer massan?
    Förstår vart du vill komma med det här.

    Så istället för att vi ska behöva gå hela vägen till "Vart kom big bang ifrån?" så kan jag ställa motfrågan,

    Vart kom gud ifrån?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3