• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • Tenshii
    Lampstället skrev 2013-09-05 11:20:31 följande:
    Svaren är från Bibeln och att ni inte godtar Bibeln är er sak.

    1 Kor 2:14, 15                   Studiebibeln 2003


    ”14 Men en själisk* människa tar inte emot det som kommer från Guds ande, ty det är dårskap från henne: och hon kan inte fatta det, eftersom det skall bedömas på ett andligt sätt. 15 Den andliga människan # däremot bedömer verkligen allt, men själv bedöms hon av någon.


    * Eller fysisk, det vill säga oandlig.


    # Ordagrant den andlige

    En andlig människa är en människa som betraktar saker och ting genom trons ögon. Hon ser saker och ting från Guds ståndpunkt.



    Egna åsikter är inget för dig? 
  • Toboas
    Lampstället skrev 2013-09-05 10:42:15 följande:
    Du frågade, sedan att svaret inte passade är din sak
    Du har nog missat det här med diskussion - som påpekades ovan så handlar det inte om att jag inte håller med om svaret, det är helt enkelt så att ditt svar inte passar till frågan. Vi provar ett annat exempel:

    Fråga: Vad heter guds son enligt bibeln?
    Svar: ”Stulet vatten smakar gott,bröd i lönndom är läckert.” (Ordspråksboken).

    Förstår du nu?
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Lampstället
    Tenshii skrev 2013-09-05 12:04:10 följande:
    Egna åsikter är inget för dig? 
    Jag litar på JHVH Gud.
  • Lampstället
    Toboas skrev 2013-09-05 13:31:37 följande:
    Du har nog missat det här med diskussion - som påpekades ovan så handlar det inte om att jag inte håller med om svaret, det är helt enkelt så att ditt svar inte passar till frågan. Vi provar ett annat exempel:

    Fråga: Vad heter guds son enligt bibeln?
    Svar: ”Stulet vatten smakar gott,bröd i lönndom är läckert.” (Ordspråksboken).

    Förstår du nu?
    Det passar inte in i ditt synsätt.

    Jag har aldrig svart så på den frågan, jag svarar "Jesus"
  • Toboas
    Lampstället skrev 2013-09-05 16:36:43 följande:
    Det passar inte in i ditt synsätt.

    Jag har aldrig svart så på den frågan, jag svarar "Jesus"
    Jo, du svarar så på frågor hela tiden. Vi försöker igen:

    Hur kunde vi veta att det var fel att äta av frukten när vi inte hade förmågan att skilja på gott och ont (och alltså inte förstå skillnad rätt och fel, sant och osant, lydnad eller olydnad)?
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Lampstället
    Toboas skrev 2013-09-05 17:22:03 följande:
    Jo, du svarar så på frågor hela tiden. Vi försöker igen:

    Hur kunde vi veta att det var fel att äta av frukten när vi inte hade förmågan att skilja på gott och ont (och alltså inte förstå skillnad rätt och fel, sant och osant, lydnad eller olydnad)?
    Vi har inte förmågan nu heller att skilja mellan gott och ont e t c, då hade vi in fördärvat jorden som vi gör.
  • Toboas
    Lampstället skrev 2013-09-05 17:38:37 följande:
    Vi har inte förmågan nu heller att skilja mellan gott och ont e t c, då hade vi in fördärvat jorden som vi gör.
    Menar du alltså att Adam och Eva förvisade ur lustgården trots att de inte fått de egenskaper som gud straffade dem för? Gud ljög alltså om det också?

    Hur kommer det sig att du ena stunden påstår att bibeln är sann och guds ord, bara för att i nästa ögonblick hävda att det gud själv påstår enligt bibeln inte stämmer. Du står alltså över antingen bibeln eller gud i den frågan.
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Lampstället
    Toboas skrev 2013-09-05 21:10:05 följande:
    Menar du alltså att Adam och Eva förvisade ur lustgården trots att de inte fått de egenskaper som gud straffade dem för? Gud ljög alltså om det också?

    Hur kommer det sig att du ena stunden påstår att bibeln är sann och guds ord, bara för att i nästa ögonblick hävda att det gud själv påstår enligt bibeln inte stämmer. Du står alltså över antingen bibeln eller gud i den frågan.
    Adam var inte skapad för att styra jodens samhäle, det visste han.
  • Toboas
    Lampstället skrev 2013-09-05 21:21:15 följande:
    Adam var inte skapad för att styra jodens samhäle, det visste han.
    Du förstår att du fortfarande inte svarar på frågorna?
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • SonOfSagan
    Lampstället skrev 2013-09-05 21:21:15 följande:
    Adam var inte skapad för att styra jodens samhäle, det visste han.
    Jag har aldrig tidigare stött på någon så ivrig att inte svara på frågor. Dessutom kan det ju vara värt att påpeka att Edens lustgård aldrig funnits och de händelser som påstås ha inträffat där har aldrig inträffat.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3