• Tigrino

    Vad betalar ni för elen - två personer i en tvåa?

    Vi har börjat få räkningar på över 800kr från vattenfall varje månad - förut betalade vi 800 i kvartalet. Det känns inte rimligt? Eller har elpriset stigit så mycket?

    Vi har två laptops, en rätt stor och klumpig tv (börjar fundera på om den är boven). Ingen tvätt- och diskmaskin. Såklart smålampor, kyl, frys, spis, micro.  Vi har inte tänt i timtal utan bara i det rummet vi vistas i. Stänger av allting på natten.  

    Vad betalar ni i el, som är två stycken i en tvårummare? Jag räknar inte med bebisen, eftersom han inte använder några elektronikgrejer.  


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-03 09:04
    Glömde - skriv gärna vad ni har för elbolag!
  • Svar på tråden Vad betalar ni för elen - två personer i en tvåa?
  • Mjesec

    2per i en 3a, med stationär dator, 2stora tjock tvs, micro & sånt samt ne bänk diskmaskin,  lampor som står på rätt mycket, och dator/tv är på mer eller mindre hela dagarna (föräldraledig så bra sällskap :P) Vi betalar ca 500/månad

  • MrsCD

    TS: Oj, det låter dyrt! Vi är två vuxna och en bebis i en tvåa, har dator, TV och egen tvättmaskin. Jag är föräldraledig och är hemma mycket och spisen används flitigt. Elen betalas via bostadsrättsföreningen och brukar ligga mellan 160 och 200kr/månad.

  • bangkok

    Vi bor 2 vuxna i en 3:a, 2 platt TV varav den ena är på nästan hela dagarna, diskmaskin ca 2 grr/v körs den, dator som är på 16-18 tim/ dygn.
    Det fasta nätet är Skånsk energi och bet 144:- / mån.
    El får vi från Uppsala el - rörligt avtal - 256 :- / mån.
    Har räknat genomsnittet på det senaste året.

  • 737 dagar

    Har läst denna tråden och känner direkt att vi blivit grundlurade på vårat avtal :/
    I vintras brukade våran elräkning ligga på 1900kr för ett kvartal.. och så tillkom ju priset för elnätet på strax under 400kr i kvartalet. De är ju hysteriskt.. och vi är två som bor i en etta. Visst har vi en dator som står på en del.. tv och xbox och den diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare, men i jämförelse med andra har vi ju haft galet dyr el. i hade godel.

    Nu fick vi senaste räkningen och den låg på 1200kr. Jag fick nog och vi bytte till Göta energi som lägligt nog ringde oss. Är nu jätteosäker på om det var rätt.. men sen förstår jag mig inte alls på det här med jämförelserna på elpriskollen och sånt.. så vi får väl hoppas på det bästa :/

  • t0va

    runt 400kr/månad, då hade vi diskmaskin och tvättmaskin och flera datorer som stod på dygnet runt. Nu bor vi i en trea och ligger ungefär på samma nivå, fast har bara bott här i 3 månader så när mörkret kommer blir det nog dyrare. 

  • izmra

    WHAT? Fan vad billigt, vi betalar över 900 kr.. 58 kvm, en dator, två tv. inte mycket lampor igång.

  • yes79

    Elen kommer på hyran en gång i kvartalet ca 1200 varje gång så ca 400/månad! 2 vuxna och en bebis i en fyrarummare, två datorer på hela dagarna, 2 TV, diskmaskin och tvättmaskin, lampor på ofta! Stora platt-TVn drar mest av allt!

    800 i månaden låter dyrt ju! Hur mycket av det är avgifter och hur mycket el?

  • Körsbärsblom

    När vi bodde i våran 2a (jag och sambon) betalade vi ungefär 600-650 kr/mån. Det är ett par år sedan så vi skulle säkert betala runt 800 kr/mån (som ni) med dagens elpriser.

    Vi hade inte heller någon tvättmaskin, torktumlare eller diskmaskin men ett par datorer och en stor tv. 

  • Pappa G
    jdg skrev 2010-08-03 19:06:05 följande:
    7000 den här månaden
    Va?

    Flera luftkonditioneringsanläggningar igång dygnet runt..?
Svar på tråden Vad betalar ni för elen - två personer i en tvåa?