• Snarkofagen

    ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~

    Välkomna till tråd nummer 13! 



    Tiden går - här förbereder vi oss för att fira våra fyraåringar.

    Vi är ett gäng mammor som hängt ihop sedan barnen var nyfödda. Vi följs åt i barnens fantastiska utveckling och diskuterar syskon, gränsdragningar och föräldraskap.

    I tråden pratar vi om våra liv som mammor, kvinnor och fruar/sambos. Inget ämne är för högt, inget för lågt. Vissa av oss är tvåbarnsmammor medan andra fortfarande överväger saken. Någon sägs visst även fundera på en trea vilket vi andra applåderar.

    Första tråden:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21186971.html
    Tvåan:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24193317.html
    Trean: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27267076.html
    Fyran: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30075894-4.ht...
    Femman: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33051403.html
    Sexan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35581000.html
    Sjuan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m38670698.html
    Åttan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m41844698.html
    Nian: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44252155.html
    åsså tolvan!: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m51044479.html
    Medlemmar vid TS 28/9-10
    Daimis - Emmy 30 sep (Upplands Väsby)
    bussig - Felix 6 okt (Stockholm)
    Mejja75 - Thea 7 okt (Malmö)
    Annelitan - Josefine 18 okt (Söderhamn)
    Snarkofagen - Ella 18 okt (Gröndal)
    1 tu 3 - Amanda 19 okt (Bromma) och lillebror Gustav 27 maj -08
    "Nollan" - Félix 24 okt (Montreal) och lillebror Elliot 14 mars -08
    teasa - Louie 30 oktober (Karlskoga)

  • Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~
  • 1 tu 3

    åh fy vad läskigt snasko.. Jag förstår att tankarna börjar vandra iväg om vad som skulle kunna ha hänt. Blev han påkörd eller hur gick det till? Om du orkar skriva om det såklart-

    Melodifestival... nej barnen tittar inte, hemma somnar de i princip alltid senast vid 20. Jag själv tittar, men vet egentligen inte varför då jag tycker låtarna är så dåliga.

    Idag har vi haft en så där trevlig familjedag. Vi är lite dåliga på att göra saker tillsammans hela familjen. Vi åkte in till stan, åkte skridskor i kunsträdgården, fikade, satt och målad tekningar i ngt famlijetält, gick och shoppade lite och bara had det trevligt. Sen somnade Amanda i mitt knä på tunnelbanan

    åh i morgon tillbaka till jobb och dagis, ska bli skönt att komma tillbaka efter en vEckas sjukdommar.

  • teasa

    Snarko: Mina bägge har haft feber i ungefär en vecka men nån /några feberfria dagar.... ingen infektion, inget snor...lite hosta kanske, men inget mer..... Tydligen är det nåt som går på dagis. Det är bara att hoppas att det är över nu.  Jobbigt att krocka... det är ju väldigt lätt hänt. Hoppas att det inte blir något med nacken på mannen din. Det blir ju en jobbig grej ändå med fixa bilen och så....

    Melodifestivalen... mina barn (framförallt Molly) är helt sålda, MEN vi kollar på söndagar istället för lördagkväll. Vi testade en lördag men fick en fruktansvärd söndag med supertrötta, gnälliga barn... och det var det verkligen inte värt. Molly fick en biljett till genrepet i Globen i födelsedagspresent i helgen, så vi ska ta tåget upp den 12:e .

    Annars följer vi inte mycket saker på TV, däremot fick jag möjlighet att kolla in hela säsopng 1 av Solsidan som jag inte sett för några veckor sen och.... det var skitroligt ju, så verkligen något som jag  missat. Tänker dock vänta med att kolla på andra säsongen tills det finns hela säsongen att kolla på. Orkar inte följa något varje vecka.......

    1 tu 3: Skönt med familjedag... kan inte påstå att vi varit så duktiga med det heller.... i alla fall inte i vinter. Tycker att det är mycket lättare på sommaren Vi är oftast hemma allihop tillsammans, men åker inte iväg på så mycket.

  • Snarkofagen

    Det var en rätt odramatisk krock. Mannen kom körande över Tranebergsbron på väg mot Bromma. Bilarna framför började sakta ner eftersom det var köbildning och det gjorde min man också. Men sen blev det en tvärnit som han inte hängde med på och smällde in i bilen framför. Antingen var det bilar bakom som hann stanna eller så var det tomt för han blev inte påkörd. Bilen blev bucklig i fronten, vi får se vad försäkringsbolaget säger  

    Härligt med skridskodag i Kungsan! Det finns finfin is hemma hos oss på Trekanten där Ella tycker om att åka. Få se hur länge isen ligger kvar.  

    Ella och pappa hade en egen dag igår och var på dockteater. Det är kul när man kan göra saker ihop med barnen och man får respons på det man gör.  

    På torsdag ska jag på läkarbesök. Jag slog i svanskotan i somras när vi var på Andys lekland och jag åkte i deras monsterlånga rutschbanor. Men nu räcker det med smärta. Det kanske blir en svanskotsamputation?!  

  • Snarkofagen

    Oj, så tyst det är. Har alla sportlov? 

    Igår var jag hos SF på intervju. Oiiii, vilket roligt jobb! Jag gjorde en jättebra intervju, de ska träffa sammanlagt 6 kandidater och hör av sig om ett par veckor. Håller tummar!

    Idag är det strålande sol och sådär -6 grader. Härligt! Nu måste väl ändå våren vara på väg?!  

  • teasa

    Snarko: Vad kul, jag håller tummarna för dig!

    Har en sån där hysterisk vecka igen, så det inte mycket tid över för fl Ha det bäst tjejer!

  • Gladabarnensmamma

    Hejsan tjejer - jag smyglaser i halv panik da & da, en massa kul pa G har med jobb, skola och besok fran Sverige (assa halsade jag pa en gammal kollega i Chicago - wow!). Akte 20km langskidor i helgen (megastolt) och har krashlandat efter sportlovet i tentor, sjuka ungar och en jobbresa till New York. Heltjock med aktiviteter men jag mar toppen och lyckas navigera runt trots korta natter och snoriga ungar :)

    Snarko - jag haller fingrar & tar for att du landar SF jobbet, jag blir helt glad & pirrig bara av att lasa om intervjun!! Otackt med krocken - var ruskigt nara att smalla nar jag vantade Elliot och blev aldeles skakig i flera dagar. Men du, svinjobbigt med svanskotan? Har hort att man kan fa sprickor som kan krangla efter fall, hoppas dom hittar vad det ar och att du far medicin/tricks for att undvika smartan.

    bussig - bla for en massa feberdagar. Har finns tva till med grona ormar i snoken och 39'c morgontemp :(

    Familjedagar: hos oss lyser mamman med sin franvaro... jag gommer mig pa biblioteket alt. bakom datorn kvallar & helger... saknar familjen mycket och langtar till April da jag har 4 veckors ledighet innan slutspurten Maj-Aug. borjar, sen ar jag K L A R med skolan 4 ever!

  • Mamma till bröderna bus

    gisses vilket väder =)
    snarko jag håller tummarna för jobbet =)
    Jag har fått en beställning på tårta, lite kul så idag har jag först tränat sen bakat en tårtbotten och förberett 2 olika mouser till tårtan, i morgon ska den monteras ihop och levereras =) alltid kul när man får en förfrågan =)

    snarko ang träff på fredag så har jag inte tid tyvärr, den stressigaste dagen på veckan.. kul med lov.. men vi måste snart träffas igen


    Felixmamman
  • Snarkofagen

    Hej alla! Sol och värme i helgen - efterlängtat! 

    teasa - kanske hinner ni med en snabbfika när ni är i stan? Sover ni över någonstans? Det vore så himla kul att träffas!!!

    I helgen ha Ella varit hos farmor. Jag fick träna i lugn och ro igår och fick även äta lunch ute på byn. Härligt! Mannen och Aston fick lite egentid också. Och sen är det en sån underskattad lyx att få äta middag framför teven och bara slappa  

    Har jag skrivit det här förut, får ni ursäkta mig. Jag glömmer tydligen lätt Babblar era barn? Jag menar BABBLAR! Ella babblar, babblar och babblar så att jag får skavsår i öronen. Det pratas konstant från det att hon hämtas på förskolan tills hon går och lägger sig. Det babblas om allt möjligt och ingenting.  

  • Mamma till bröderna bus

    mundiaré har en kolega kallat det för..vi har lika här hemma.. min trotsar tokmycket just nu, vissa dagar är det nästan så jag lägger ut en annons på blocket.. "bättre begagnad trotsig 4-åring bortskänkes vid snabb avhämtning" men sen vissa dagar är han sötare än socker.. fattar noll, vissa dagar känner jag verkligen inte igen honom..


    Felixmamman
  • teasa

    Helgen är äntligen över. Nu är det dags att sätta sig på jobbet och vila lite Lite skämt och lite allvar.... Ser att vi pratar om babblande.... herregud om de bara kunde var tysta nån gång. Jag har två med mundiarré... det är aldrig tyst. Om de inte pratar eller babblar så låter det.... bara ljud! *stön* men men, det kanske går över

    Snarko: Det blir tight! Vi åker tåg upp och hem och funderar till och med på vad som händer om vi får lite förseningar.... då hinner vi kanske inte till globen.... Men jag håller med, det skulle vara kul att träffas. Nu har ju vi här hållit ihop i drygt 4 är ju

Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~