• Linn73

    Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

    Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

    Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

    Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

    Kramar till alla ni som kämpar därute!

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

    Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

  • Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Castor1

    ppo8: Usch vad jobbigt att höra, beklagar verkligen! Förstår att det känns tungt nu, stor kram!

    Linn73: jobbigt att få vänta p.g.a kö... Vi får hålla tummarna för att maj är en bra månad för din kropp och folliklarna! För mig varierar ju antalet varje månad så man vill ju gärna pricka in bästa möjliga förutsättningarna. Maj är din månad ska du se!

    Ankaja: Förstår chocken, jobbigt!!! Jag fick liknande besked för ett par veckor sedan. Mitt amh hade sjunkit från 0,16 till 0,10 på 5 månader. Så mina dåliga förutsättnigar blev tydligen ännu sämre rent siffermässigt, Men, som Linn73 skriver: utgå från de antrala folliklarna istället! I dec/jan hade jag ca 10 folliklar och i jan/feb 6 st. Är det något som jag lärt mig att familjeliv är att amh-värdet ska tolkas dynamiskt. Det är för lite forskat och kroppen är kroppen och siffror är siffror. Jag försöker tänka så för att inte känna mig nedslagen. Resultaten av behandligen kan vi bara veta efter att ha genomgått den och förhoppningsvis så är vi i denna tråd de som kommer at få läkarkåren att sluta stirra sig blint på siffror och istället utveckla metoderna! 

    Titta bara på nymåne! Tack för ditt inlägg och stort grattis!!! Vilka nyheter. Jag hoppas att du mår bra och att du kommer att fortsätta göra det hela din graviditet! Jag kommer att inboxa dig då jag ska till New York i höst i tre månader för min forskning. Jag skulle vilja kolla in detta när jag är där och kontakta en fertilitetsläkare. Förhoppningsvis kan jag köpa med mig medicin till Sverige!

    Jag har en fråga:
    Jag har drabbats av någon form av mellanblödningar... Hoppades först att det skulle vara en nidblödning då den kom på dag 16-17 i min cykel och ibland har jag haft ägglossning på dag 11... Men, det känns inte som att det är såååå positivt... Är snarare lite orolig. Jag har blött nu i 6 dagar. Det är inte mycket men varje gång jag är på toa så är det brunrosa blod på pappret (ursäkta detaljrikedomen...). Jag har haft cellförändringar och är rädd att de är tillbaka. Är även orolig för att detta även indikerar förklimakteriet... Har någon av er också haft mellanblödningar? Hur ska man nu räkna, tänk om mensen inte kommer och jag inte kan börja behandlingen? Typiskt!  

    Jag klistrar även in listan här och sätter in mig själv igen. Tror att jag försvann på vägen...
    Kram till er alla!
     
    LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011 SoligVäntar på nytt försök:


    Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb. Poussin, AMH 0,35: Har gjort två tidigare försök; nr 2 blev bara 1 ägg och inget ET, IVF nr 3 påbörjas i mars. Jegs (31 år), FSH 13, AMH 0,06: Väntar på första träff m Karolinska 14 mars Ankaja AMH 0,52 väntar på första försök (mars) malbert AMH 0,55 Väntar på första försök .. castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Väntar på försök 1, ska börja efter denna mens, när den nu kommer... Har haft mellanblödingar. Planerat ET/FET:

    Ruvar:

    Gravida: 
    Anemon (38 år) , AMH 0,46: Gravid på 4e ICSI, BF början av okt Övrigt: 
    Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp088, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.
     
  • småsteg

    Hej alla!

    Jag har nyss upptäckt denna sida och kan ansluta mig till er ofrivilligt barnlösa med lågt AMH. Mitt AMH-värde låg på 0.48 när jag testades i slutet på förra året. Fick dock inte veta detta förrän jag själv begärde att få ut provresultaten. Fick bara höra att jag hade nedsatt äggkvalité, men att man inte kunde säga hur nedsatt den var. Vi har försökt på naturlig väg i drygt 1,5 år och gjort en makeinsemination utan resultat. Nu med provresultatet så känns det ju ännu mera motigt. Väntar på kallelse till Karolinska. Hoppas verkligen att IVF kan fungera, men börjar bli allt mer skeptisk.

    Håller tummarna för er alla!

  • Ankaja

    Nu har de hört av sig från Karolinska, spraystart i övermorgon för mig. Jag ska köra långa metoden med Suprecur och sedan Gonal F. Det ska bli spännande att se om det går att krama fram några ägg ur denna arma kropp Flört

    Känns så skönt att få komma igång!


    Vart ska jag vara på listan nu, väntar eller planerat ET/FET?

    Välkommen Småsteg Glad
  • pp08

    Ankaja: grattis till spraystart.

    DU kan lägga till en rad i listan som heter: sprayar/ sprutar.


    Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08
    Forumvärd skrev 2011-03-15 16:08:24 följande:
    Hejsan!

    Jag kommer att plocka bort några inlägg och självklart utan påföljd i och med att det verkar som ett inlägg gör att det spökar lite i tråden.
    Tack, nu verkar det se normalt ut igen
    Flicka 2009 ; MF feb2011
  • Jegs

    Hejsan,

    Det har varit tyst på tråden en tid och inlägget som jag skrev här om dagen försvann enligt rensningen ovan...

    Hoppas iaf att allt är bra med er!

    Mitt besök på Karolinska i måndags var inte riktigt vad jag väntade mig, men mina blodprover som det tog kan förstås leda till svar på varför mina värden är som det är... Vi får väl se... Mitt fokus och väntan är dock mer riktad mot vidare utredning och framför allt förhoppningen om en teststimulering eller vad det nu kan bli... Vill iaf inte bara sitta hemma och vänta...
    Så i dag när jag kom hem hade själva kallelsen till fertilitetsenheten i Huddinge kommit, så den 6 april har vi tid där! Bara att ladda om och bita ihop några veckor till...

    // Jegs  

  • småsteg

    Hej

    Här är allt bra. Vi har också fått kallelse till Karolinska nu. Den 11:e april är det dags för ett första besök. Jag har massor med frågor, bl.a. om äggdonation. Jag har en tvillingsyster som är villig att ge mig ett ägg om det skulle behövas. Problemet är ju dock att hon ju givetvis också är lika gammal som mig (född -74) och även om hon har ett barn sedan tidigare så kan det ju ha varit en lyckträff... Jag undrar om det är någon som vet om man har tre egna försök först (även om man har dåliga värden) och sen möjlighet att pröva med äggdonation, eller om donationsförsöken ingår i dessa tre försök så att säga? Jag är inte så påläst som ni märker. Jag antar att de kan säga helt nej om de bedömer chanserna som obefintliga...

    Hoppas att det går bra för er andra!! Glad

  • Poussin

    Hej allesammans!

    Hur är det med er? Ni nya som försvann i rensningen av sidan, skriv gärna igen! Mimi?

    Jegs & småsteg
    Spännande att ni fått era kallelser - 6 & 11  april är ju jättesnart! SoligAnkaja
    Hur går det för dig?

    Själv tog jag första dosen av Suprecur i morse på påbörjade därmed försök nr 3! Hoppas på 3e gången gillt. Glad Fortsätter med akupunktur och har precis börjat på något som kallas hormonbalansyoga, känns spännande! Blir ju Puregon istället för Menopur denna gång, och maxdos från dag 1, hoppas verkligen på bättre på resultat än förra gången (kan ju knappast bli sämre i a f...).

    Kram till er alla! {#emotions_dlg.flower}

    Uppdatera listan...

    LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011
     SoligVäntar på nytt försök:


    Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb. Jegs (31 år), FSH 13, AMH 0,06: Väntar på första träff m Karolinska 14 mars Ankaja AMH 0,52 väntar på första försök (mars) malbert AMH 0,55 Väntar på första försök .. castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Väntar på försök 1, ska börja efter denna mens, när den nu kommer... Har haft mellanblödingar. Sprayar:
    Poussin, AMH 0,35: Har gjort två tidigare IVF försök; nr 1 gav 3 ägg, 1 befruktat men minus, nr 2 gav bara 1 ägg och inget ET, nr 3 påbörjad 19/3. Planerat ET/FET:

    Ruvar:

    Gravida: 
    Anemon (38 år) , AMH 0,46: Gravid på 4e ICSI, BF början av okt Övrigt: 
    Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH