• chiqita

    30+ som kämpat mer än ett år för syskon

    Känner ett behov av en tråd av för oss som är 30 + och kämpar för syskon. Det är inte alltid lätt att bli gravid med tvåan, trean, kanske femman..(!) I vårt fall gick det ändå relativt enkelt, även om vi hade våra motgångar, med ettan. Jag känner också att oavsett hur många vänner jag träffat genom andra trådar, så har det alltid varit något speciellt med 30+trådarna. Tänker samtidigt att det måste finnas fler som känner som mig Därför startar jag en ny tråd som jag ändå hoppas hålla fri från; * Kom inte in här efter enstaka försök och ropa ÄNTLIGEN. Visst, jag är glad för din skull, men efter att ha försök i mer än ett år känns det som ett hån, när någon skriver ÄNTLIGEN efter fem-sex försök. * Kom inte in här på BIM -5 och rabbla graviditetsymtomer och fråga om vi andra tycker att du ska ta en graviditetstest!! Visst, vi kan nojja oss här med, men INGA tester, förrän möjligen på BIM-dagen! * Kom inte in här och säg att du håller upp i verksta'n för att du inte vill ha ett decemerbarn!!! Här struntar vi fullkomligt i när barnet kommer, vi bara önskar ATT det kommer, och NÄR det gör det, så är det friskt och välskapt!! Är du 30+ och har försökt bli gravid i över ett år, så tror jag bara att du nickar instämmande i ovanstående punkter! Då förklarar jag härmed tråden öppen - och det är bara att hoppa in PS. Du får gärna presentera dig själv när du hoppar in.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-06 13:46
    Uppdaterar med 30+tjejernas syskon-temptråd då jag sett att det finns en del intresse för att tempa:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m54226857.html

    Slänger in länken till 30+tjejerna som väntar/fått syskon också i fall det finns intresse i framtiden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493295.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 11:52
    30+ med första barnet 1-3 år:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

    30+arnas samlingspunkt - här skrivs det när det planeras fika någonstans i vårt avlånga land
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/30plustradarnas-samlingspunkt-171/forum/m57496286.html

  • Svar på tråden 30+ som kämpat mer än ett år för syskon
  • Cheeky76

    Nähä. Nu är jag så less på det här att varje månad inse..."nä, mensen kom som vanligt" Så nu struntar jag i allt ett tag. Klickade inte ens in på fettilitetsmontorn när mensen kom. Nu ska jag njuta av sommaren, hämta hem min efterlängtade hundvalp som jag stått i kö för i över ett år och bara ha sex för skojs skull. Kanske och tyvärr antagligen så syns vi väl till hösten igen.

    Lycka till ni andra och grattis till er som plussar. 

  • Mulle77

    Pixan och Johlinn- Skit också att mensen kom.
    Cheeky- Bra att du orkar resonera så. Önskar att jag kunde det också......

    Glad midsommar till er alla!

  • Barbabok

    Surar också över barnlöshet nr 2, räcker det inte med att första tog förjäkla lång tid, nu är det sommaruppehåll också (på Ackis) Fast, mensen lyser med sin frånvaro på 30+dagar nu. Tröstar med lite rödvin och brie.

  • johlinn
    Cheeky76 skrev 2011-06-23 20:56:48 följande:
    Nähä. Nu är jag så less på det här att varje månad inse..."nä, mensen kom som vanligt" Så nu struntar jag i allt ett tag. Klickade inte ens in på fettilitetsmontorn när mensen kom. Nu ska jag njuta av sommaren, hämta hem min efterlängtade hundvalp som jag stått i kö för i över ett år och bara ha sex för skojs skull. Kanske och tyvärr antagligen så syns vi väl till hösten igen.

    Lycka till ni andra och grattis till er som plussar.
    Vad är det för ras? Så skönt o ha hundvalpen o fokusera på! *kramar*
  • Cheeky76

    Det blir en Tollare...igen. Vi har redan en 3-årig Tollare och sonen som är 2,5 så jag lär kunna fylla min sommar med andra tankar och fundering.

    Ha det fint nu.

    Trevlig midsommar och skön semester.

    kram 

  • jennie80

    Hej:) Vilken superbra tråd! Jag och min sambo har nu försökt o lite över 1 1/2 år att få ett syskon till vår dotter som nu är 4.Alla våra vänner fick sitt andra barn när vår dotter va 3 och nu frågor hon nästan 2 ggr i veckan när hennes lillebror kommer.Gör så ont i mitt hjärta varje ggr för önskar inget hellre än att ge henne ett syskon....Va nu i veckan och provade tryckakupunktur(tror det hette så) för att få igång mina hormoner.Hon som utövade det på mig sa att de senaste 4 tjejerna hade blivit gravida efter 2 ggr hos henne.Kan ju inte låta bli att känna en förhoppning över att det blir så för oss,men vet ju att jag kommer att bli lika besviken varje ggr då mensen kommer.
    Glad midsommar till er alla:)
     

  • Mrs Firren

    pixan - Jättetrist när det inte funkar som det ska, trots medicinering.


    Cheeky - Låter vettigt att njuta av sommaren och familjen och djuren ett tag. Ha det så gott i sommar!


    Mulle - Ha en bra midsommar!


    Barbabra - Rödvin och brie som tröst låter som ett bra substitut om man nu ändå ska tröstäta lite. *kram*


    jennie - Hej och välkommen tråden! Tryckakupunktur låter spännande. Själv testade jag vanlig akupunktur tidigare i våras och plussade. Jag vet inte om det var slumpen eller behandlingen, men i ärlighetens namn så struntar jag i vilket, bara det funkar. Tyvärr blev det mf så nu jagar vi pluss igen. I sommar tar vi det dock lugnt (läs:jag) även om vi visst försöker komma till skott när det är ÄL. Tror jag precis haft ÄL så nu är det bara att vänta, och tänka på annat. Och slappna av.


    Midsommarkramar till alla!

  • johlinn

    Hej jennie! Måste verkligen vara hjärtekrossande o höra barnet fråga efter syskon när det enda man vill är o ge henne just det


     


    Precis mrs F - tänk på annat du! Och slappna aaaaav lol

  • chiqita

    Cheeky: förstår hur du känner och hoppas att det inte är i den här tråden jag träffar på dig i höst utan i en gravidtråd hoppas det blir bra med den nya familjemedlemmen! Kram

    Barbara: hmm.. Minns inte men gjorde ni IVF den här perioden också? Kram!

    Jennie: välkommen in i värmen. Här börjar vi dessvärre bli några stycken nu men det är ju ändå skönt att veta att man inte är ensam om sin kamp.
    Tycker också tryckakupunktur låter spännande, vad innebär det?

    Måste bara få vara lite ot ego - Agnes har fått dagisplats till hösten, på vårt förstahandsval, och på samma avdelning som hennes kompis! Så glad för hennes skull

    Hoppas alla har en fin midsommarkväll!

Svar på tråden 30+ som kämpat mer än ett år för syskon