• Svar på tråden Fortsättning - nu som mammor allihop
  • DonaAna

    Hm, har visst en väldigt lång kille här! Han var drygt 61 cm vid 2-månaderskontrollen förra veckan!

    Vi hälsade på mitt jobb igår, många som ville säga hej och gratulera. Kul att träffa alla igen och Arvid fick massor av fina kläder, en bok om tåg och ett leksakståg. Sa jag att mitt jobb tillverkar tåg? ; )
    Dock var han väldigt trött efteråt, mycket nya intryck!

  • Trollmamma till 4
    DonaAna skrev 2011-05-26 11:02:01 följande:
    Hm, har visst en väldigt lång kille här! Han var drygt 61 cm vid 2-månaderskontrollen förra veckan!

    Vi hälsade på mitt jobb igår, många som ville säga hej och gratulera. Kul att träffa alla igen och Arvid fick massor av fina kläder, en bok om tåg och ett leksakståg. Sa jag att mitt jobb tillverkar tåg? ; )
    Dock var han väldigt trött efteråt, mycket nya intryck!
    Min lillplutt va oxå 61 cm när han va 2 månader.. Nu sist va han 67 cm men vikten hänger inte medObestämd

    Men att dem är långa nu betyder inte att dem blir långa när dem är äldre..

    Min döttrar va jättekorta som bebisar men nu är dem långa..

    Vad jobbar du med? Tåg som stora tåg eller små tåg?
    Malin F skrev 2011-05-25 22:48:19 följande:
    Imorgon blir det grötstart!
    Ville höra med bvc först att vi kunde prova med den vanliga mjölkfria... hoppas dom inte reagerar på mjölk utan att det var nyföddhetsproblem "bara" med magen innan...

    Bvc koll idag. Colin vägde 6015 g och Vilgot har dragit ifrån med sina 6370 g tror jag det var. Tror båda var 62,5 cm oxå Minnet är bra men superkort

    Gonatt på er!
    Bra idè att börja med mjölkfria gröten å går det bra för deras magar så kan du alltid testa gröt som innehåller mjölk så ser du då om dem fortfarande är mjölkkänsliga..

    Bra vikt på grabbarna
    Stickan skrev 2011-05-25 20:43:22 följande:
    Monchichi: Stackars lille P som fick feber, det är inte kul. Skönt att han tagit sprutorna nu, visst dröjer det tills nästa gång nu?

    Det gick bra med tågresan, men det var lite bökigt för det var proppfullt på tåget från Stockholm till Dalarna. Jag fick fråga några olika personer om hjälp och de var så snälla o hjälpsamma. Jag skulle ha åkt tåg tillbaka imorgon, men mina föräldrar skjutsade hem oss idag för ett utav marsvinen har blivit sjuk och behöver skötas om regelbundet. Det har varit mysigt att umgås med föräldrarna och det har hänt mycket med Sveas utveckling.

    Majjssan77: Fy, jag förstår att du blir tokig! Tråkigt att han inte börjat gå upp mer i vikt trots gröt o rapsolja.
    Va bra att det fanns hjälpsamma personer på tåget Man blir så glad av en hjälpande hand!

    Tråkigt att marsvinet är sjuk, hoppas allt går bra!

    Hur gammal är Svea nu? Min lillplutt blir 4 månader nästa vecka..
    Mamma till 4
  • DonaAna

    Majjssan, jobbar på Bombardier - stora tåg med andra ord!

    Ja, den här enorma längdökningen lär väl lugna sig lite...

  • Malin F

    Testade vanlig mild havre gröt efter bvc:s ekommendationer (dom har ju inte alltid rätt iof) Men kändes ändå ok att testa. Det var väl mest mat utanför munnen Men det skulle vi köra med i två veckor innan vi göt ngt annat o se om dom reagerar. Jag tror iof inte att det är någon fara... men man vet ju aldrig.


    ~Cornelia~ängeln Vide~Colin & Vilgot~
  • Stickan
    Trollmamma till 4 skrev 2011-05-26 14:01:02 följande:
    Stickan skrev 2011-05-25 20:43:22 följande:
    Monchichi: Stackars lille P som fick feber, det är inte kul. Skönt att han tagit sprutorna nu, visst dröjer det tills nästa gång nu?

    Det gick bra med tågresan, men det var lite bökigt för det var proppfullt på tåget från Stockholm till Dalarna. Jag fick fråga några olika personer om hjälp och de var så snälla o hjälpsamma. Jag skulle ha åkt tåg tillbaka imorgon, men mina föräldrar skjutsade hem oss idag för ett utav marsvinen har blivit sjuk och behöver skötas om regelbundet. Det har varit mysigt att umgås med föräldrarna och det har hänt mycket med Sveas utveckling.

    Majjssan77: Fy, jag förstår att du blir tokig! Tråkigt att han inte börjat gå upp mer i vikt trots gröt o rapsolja.
    Va bra att det fanns hjälpsamma personer på tåget Man blir så glad av en hjälpande hand!

    Tråkigt att marsvinet är sjuk, hoppas allt går bra!

    Hur gammal är Svea nu? Min lillplutt blir 4 månader nästa vecka..
    Svea blir också snart 4 mån, blir 15 veckor imorgon och det händer mycket just nu känns det som. Hon "pratar" mer och känns mer och mer som en liten person. Hur mår J nu, har det hänt något nytt?

    Marsvinet (han på bilden) har blivit bättre av pencillinet och har idag ätit på egen hand flera gånger. Fast han är gammal och kanske inte lever så länge till skulle det kännas snopet om han dog av en förkylning.

    MalinF: Det är så gulligt när de har mat i hela ansiktet Har de visat intresse för mat och verkade de nyfikna nu när de fick gröten? Svea har ju några veckor kvar tills hon blir 4 mån, men det känns som att det kommer dröja innan det blir dags att börja med smakisar. Har fått för mig det bara, vet inte varför.

    DonaAna: Är lite nyfiken på hur du kände när du besökte ditt jobb. Saknar du det tex? Jag tyckte det kändes som en evighet sen jag var där för att det hade hänt så mycket sen jag gick hem, med förlossning och allt. Just nu så saknar jag det inte alls, det är mysigt att vara hemma Var där på grillfest igår kväll, och det är trevligt att träffa alla och det var bra social träning för Svea, men ganska skönt att åka hem tidigt och umgås med familjen.
  • DonaAna

    Stickan, jag saknar inte jobbet ett dugg! Trevligt att hälsa på och träffa kollegorna, men väääääldigt skönt att inte behöva jobba!

  • Trollmamma till 4
    Stickan: Tiden går så fort! J blir 4 månader idag..

    Vi ska till barnmottagningen idag å träffa mag/tarm läkaren så får vi se vad dem kommer fram till..

    J äter väldigt nu igen.. Jag räknade ut att på 2 månader så har han gått upp ca 500 gram!

    Det finns en mer kaloririk ersättning som jag hoppas få idag..

    Man blir låst till hemmet när han är så krånglig med maten så jag hoppas det löser sig snart för min lille gosse så man kan börja ta sig ut lite mer Linny79: Hur går det med ditt ansikte? Du kanske har skrivit det men jag kan ha missat?
    Mamma till 4
  • Monchichi

    Stickan: Jo nu ska det dröja till nästa spruta när han fått de två första. Kommer inte ihåg trots att jag har en blivande 3-åring, borde ju veta...


     


    Vad bra att tågresan gick fint. Vilken tur att dina föräldrar kunde skjutsa hem er. Har de barnstol till Svea eller hade du med dig?


     


    Majjssan77: Lider med dig och J att det har börjat så struligt. Man ska inte ha det lätt heller, tydligen. Hur gick det idag?


     


    Jag har hälsat på jobbet två gånger, men saknar det inte heller ett dugg. Har snart varit hemma ett halvår, men så länge känns det inte som. Det är full rulle mest hela tiden. Nu sitter jag här med F i knät och han är väldigt intresserad när jag knapprar på tangenterna


    Idag ville storebror ringa till farmor och det första han sa till henne var att fråga när hon kunde komma och hämta honom, han ville åka dit, det fanns det inga tvivel om. Och för de passade det att ha honom där så han fick åka, så nu är jag hemma ensam med miniman ett par dagar. Någon som vill hitta på något imorgon eller onsdag? Fika/lunch på stan eller ÖF eller whatever? Eller så kan jag bjuda på fika här. Hojta till isf om någon är "ledig" 


     


    Nu ska vi prova gröt för första gången, spännande att se hur det går! Filmkameran är laddad!

  • DonaAna

    Monchichi, på onsdag em kan jag ev fika. Har lovat att hälsa på makens jobb vid lunch och sen tänkte jag åka förbi mitt jobb en snabbis, måste be lönekontoret att fylla i lite papper. Kanske kan komma förbi hos dig efteråt? 

  • Stickan
    Monchichi: Vad gulligt att han ville till farmor, då måste hon ha blivit jätteglad Vi lånade en bilstol av en kompis när jag var hos mina föräldrar och det var toppen så jag slapp släpa på tåget.

    Jag kan också på onsdag, fika hos dig el på stan funkar för mig. Hur gick det med?
Svar på tråden Fortsättning - nu som mammor allihop