• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • TheCoopers
    petit skrev 2011-07-17 09:58:13 följande:
    jag hade bara äl-test hemma och vet ju att de inte ser skillnad på äl-hormoner och grav-hormoner, så de ger utslag på båda. bara som en rolig grej att se hur starkt det blir, men den läxan fick jag allt uppkörd...... nu sitter jag ju å är orolig hela tiden
    uhh men kan man verkligen lite på ÄL test ?

    Jag tycker inte  du ska oroa dig ! ( lättare sagt än gjort )
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers

    Hmmm någon annan som är hård i magen ? Har aldrig varit det i mina tidigare graviditeter men nu är det helt hopplöst ....


    I'm the me I choose to be ...
  • petit
    TheCoopers skrev 2011-07-17 10:01:27 följande:
    uhh men kan man verkligen lite på ÄL test ?

    Jag tycker inte  du ska oroa dig ! ( lättare sagt än gjort )
    jo det är väl lättare sagt än gjort kanske. men jag var inte sån som gjrt en massa test, plus på ett så visste jag att jag var gravid liksom. men eftersom jag fått 2 mf tidigare, så smackade bara till i huvudet och jag liksom fattade att det är inte bombsäkert denna gång heller bara för att jag inte blöder. som en såndär aha-upplevelse... aja, ska kila ner till affären å köpa ett test för att lugna nerverna iaf
  • melmoo

    Hänger på här!
    Gravid med andra barnet, i v.5 (4+3). Min dotter är snart 1 år, känns stort och överasskande att vara gravid igen och få vara med om denna resa en gång till.

    Grattis till er alla andra också! 

  • LadyA01

    Petit: du kanske har riktigt bra äl-tester som faktiskt inte reagerar på hcg! Köp ett gravtest, du ska se att det kommer se bra ut! Och sluta testa sen! ;) lättare sagt än gjort, jag vet... :)

  • Daysis

    Bebis Vagga - Tack för svaret, då väntar jag nog med att gå med ett tag till

    FamiljenCooper - Du får äta katrinplommon o mycket frukt. Jag måste hela tiden tänka på vad jag äter, men gör jag det är det inga problem..

  • alvaereva

    Jag var extremförstoppad då dottern låg i magen. Jag har därför börjat förebygga det redan nu, genom att ta ca 10-15ml lactulos per dag! Hittllls går det bra att göra nummer två

  • Bonneville
    TheCoopers skrev 2011-07-17 10:02:18 följande:
    Hmmm någon annan som är hård i magen ? Har aldrig varit det i mina tidigare graviditeter men nu är det helt hopplöst ....
    jodå. hård i magen. men ja, det blir bättre när jag tänker på vad jg stopppr i mig. Har även fått en jäkla halsbränna. Inte så skönt med jippie. Ännu ett symptom! :)
  • Stinis83

    Familjen Cooper, från att ha en väldigt lättskött mage har det blivit precis raka motsatsen... Jäklar alltså, idag tog det tre försök innan jag lyckades. Min bm tipsade om en kiwi om dagen, så det har jag börjat med idag. Och kaffe får igång magen, men det får man ju inte dricka för mycket av. Med mina förlossningsskador från förra förlossningen så får jag nog ta till Lactulos sen, speciellt när det blir dags för järntabletter som ställer till det ännu mer för magen :)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)