• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • LadyA01

    Jag går efter vulet, som flyttade mig från 6+5 till 6+1, och så får vi se var jag hamnar efter den 15/8. Jag vet ju när äl var, men ägget kan ha tagit tid på sig att fästa, så storleken känns rimligast att gå på för mig.

  • Chokladälskaren

    Enligt mitt VUL så var jag på 7+4 då och det har stämt hela tiden med de beräkningar som finns här på fl oxå. Så jag går nog efter det fram till mitt UL så får man se vad det blir då.

  • ACS83

    Är oxå gravid. V.7+0 enligt räknaren, men är nog eg i v.6+0 för jag brukar ha en ganska lång mensperiod. Mår illa konstant, trött och orkar ingenting, ont i huvudet varje dag oxå, vilket jag aldrig har annrs.
    Men hoppas det är ett bra tecken på att allt är som det ska.
    Grattis till alla. Blir nog beräknad i slutet på mars eller möjligen början på april:) 

  • micksaan

    Ja jag har också flera datum...

    Själv har jag räknat ut BF 13 mars enligt ÄL (som jag inte är riktigt hundra på men misstänker när det var).
    BM räknade ut BF 11 mars enligt henne.
    Och hennes dator räknade idag ut BF 8 mars. 

    Jag går hellre efter 13 mars för jag tror BF kommer hamna där eller till och med någon dag efter när vi varit på UL.  

  • Coriander
    LadyA01 skrev 2011-08-02 13:49:04 följande:
    Jag går efter vulet, som flyttade mig från 6+5 till 6+1, och så får vi se var jag hamnar efter den 15/8. Jag vet ju när äl var, men ägget kan ha tagit tid på sig att fästa, så storleken känns rimligast att gå på för mig.
    Chokladälskaren skrev 2011-08-02 13:53:55 följande:
    Enligt mitt VUL så var jag på 7+4 då och det har stämt hela tiden med de beräkningar som finns här på fl oxå. Så jag går nog efter det fram till mitt UL så får man se vad det blir då.
    Hur var era småttingar positionerade i livmodern när de mättes? Enligt min läkare hade han fått bättre mått på ärtan om hon inte varit fast i väggen. Sen står det ju på VUL bilderna jag fick med mig, att det är +/- 7dagar. 
  • Chokladälskaren

    Min låg som om den vore fastklistrad vid livmoderväggen. Min läkare sa ingenting om att det skulle vara svårare att mäta eller nånting sånt. Men visst hade hon svårt att hitta en bra position på den för att kunna mäta rätt.
    Tyvärr så fick jag ingen bild med mig hem. Den behöll hon självRynkar på näsan

  • Coriander
    Chokladälskaren skrev 2011-08-02 14:59:00 följande:
    Min låg som om den vore fastklistrad vid livmoderväggen. Min läkare sa ingenting om att det skulle vara svårare att mäta eller nånting sånt. Men visst hade hon svårt att hitta en bra position på den för att kunna mäta rätt.
    Tyvärr så fick jag ingen bild med mig hem. Den behöll hon självRynkar på näsan
    Vad tråkigt att du inte fick med dig någon bild. Rynkar på näsan
    Min läkare tog sammanlagt 4 bilder på ärtan. Två behöll han själv och två fick jag med mig.  
  • Morkulla

    Varit på inskrivning idag och BM tror att jag visst skulle kunna lite på bf efter mensen.. BF är då 16 feb och jag är i v.11+4 idag! Det är ju lite osäkert eftersom jag har PCO och oregelbunden mens. Inom 2 veckor ska vi på nupp-test, så då får man väl veta lite bättre hur långt man är gången :)

  • Jeanette28

    En fraga till alla er...
    Har ni berattat for all familj och vanner an?

    Sjalva sa berattade jag for min familj direkt och denna veckan (vecka 7) sa har jag berattat for 3 nara vanner.
    Vill vanta med att beratta for andra tills den 10e veckan eller nat...

    Hur har ni gjort?
    Kram

  • Coriander

    Berättade för våra föräldrar och syskon plus närmaste vännerna i v.5 dvs. rättså snart efter plusset. Resten av släkten har vi tänkt berätta för om några veckor, när vi varit på första VUL. Skulle tippa första veckan i september typ v.13. 

     

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)