• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Plockepinn
    Daysis skrev 2011-08-08 15:14:44 följande:
    Vad menar du föresten med att alkoholkonsumtion när barnet är fött är en större fråga föresten? Det är väl inte jättevanligt att nyblivna föräldrar har någon större alkoholkonsumtion, eller? Blev bara lite nyfiken när du skrev så..
    Jo det jag tänkte på var hur man ser på sitt drickande efteråt, det kanske inte alla som tänker lika mycket på. Hur omdömet och personligheten förändras fastän man inte känner så själv. På en vanlig "parmiddag" med kompisar och små barn (alltså inte nyfödd men kanske ett halvår/ett år). Det lär ju hända att man dricker ett glas vin eller två. Jag tycker att det är ett intressant ämne som man gott kan behöva diskutera och reflektera kring.
  • enlitenbitkaka
    Kalksten skrev 2011-08-08 17:59:21 följande:
    finns tycärr ingen gynakut här, men ja jag tänker kräva att få göra ett tidigt UL!
    Vart bor du? I ex Karlstad finns ingen gynakut men det finns jourtider på KK m.m.
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Lyckobebisen

    Jag tycker det är jätteroligt när folk är intresserade och blir glad över att det faktiskt känns lika mycket som om det är jag som är gravid som tjejen. Vi är ju verkligen bästa vänner dessutom så vi har nog en extremt intim relation på det sättet med, så ja, ren tur att jag inte blivit skengravid.. ;)


     


    Kalksten84: Jobbigt med blödning, men tror du gör helt rätt i som försöker dämpa oron. Det är ju vanligt med blödningar så du får försöka hålla fast vid det. :)


     


    Daysis: Haha, ja, vi kan ju onekligen planera lite som vi vill. Det finns många för och nackdelar med att vara två tjejer. Vet även två tjejpar som hade svårt att få barn, så de bestämde sig för att försöka på båda, båda blev gravida, med tvillingar och fick således 4 barn med bara några veckors mellanrum..


    Vi håller oss nog till 2 års skillnad om vi har turen nog att få så många! :)


    BF 8 Mars 2012
  • Ponja
    Kalksten skrev 2011-08-08 17:38:31 följande:
    PANIK!!!
    Idag fick jag till min stora fasa ljusbruna flytningar, lite senare på dagen ljusrosa som mkt vattniga flytningar med blod i, så där brukar jag kunna få innan mens!?  =(

    Jag är i v.7 och jag har läst och känner till dem som fått en liten blödning eller bruna flytningar runt v. 7-10
    men man blir ju orolig....fast jag försöker ta det lugnt orkar inte bryta ihop innan jag ens vet något. Blev ju så förkrossad förra veckan när den där ungen på jobbet drämde till mig i magen.

    Jag har ju värsta gravidsymptomen även idag, och de senaste dagarna har jag mått extra illa och det värker mkt i livmodern...dock gör det ju även det när man ska ha mens...men fan jag vill inte tro att det är så...det verkar ju som en del får så här....ska få prata med mvc i morrn de hade stängt när jag ringde...vilket jag också kan tycka är dåligt.

    Vi vill ju att vår lille marsbebis/ar ska komma som tänkt <3
    Jag vet jätte många som fått bruna och rosa flytningar, även blött under grav.
    Tror absolut inte du behöver oroa dig!
  • Ponja
    Plockepinn skrev 2011-08-08 18:03:05 följande:
    Ponja, härligt att ni lyckades efter två års lång väntan!
    Tack! Ja det är helt underbart, men så overkligt. Tror knappt på det, hoppas det kommer sjunka in efter ultraljudet :) Hur är det för dig då? Första barnet?
  • Kalksten

    usch nu blev jag fan orolig o ledsen, vart juts på toa o nu kom blod tunnt men det är blod! =(

    Jag fick höra från dem att så tidigt gör de inga UL, men de vart förra evckan nu är jag ju i v.7 o hade en kompis som fick blödning i v.8 o hon fick göra UL då.

    usch vill bara lägga mig ner o gråta! =(

  • enlitenbitkaka
    Kalksten skrev 2011-08-08 18:16:10 följande:
    usch nu blev jag fan orolig o ledsen, vart juts på toa o nu kom blod tunnt men det är blod! =(

    Jag fick höra från dem att så tidigt gör de inga UL, men de vart förra evckan nu är jag ju i v.7 o hade en kompis som fick blödning i v.8 o hon fick göra UL då.

    usch vill bara lägga mig ner o gråta! =(
    Vart har du ringt? Klart man kan göra VUL i v.7!
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Lyckobebisen
    Kalksten skrev 2011-08-08 18:16:10 följande:
    usch nu blev jag fan orolig o ledsen, vart juts på toa o nu kom blod tunnt men det är blod! =(

    Jag fick höra från dem att så tidigt gör de inga UL, men de vart förra evckan nu är jag ju i v.7 o hade en kompis som fick blödning i v.8 o hon fick göra UL då.

    usch vill bara lägga mig ner o gråta! =(
    Vi var på gynakuten i 7+0 och gjorde vul där man såg ett hjärta :)
    BF 8 Mars 2012
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)