• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Mrs Marlin

    Vill bara dela med mig av min gläde. Jag gjorde ett VUL (privat) idag och fick se en liten krabat på 3,7 cm (huvud- rumpa) med ett tickande hjärta. Underbart! Nu kan jag koppla bort den värsta oron. Jag är i V11 (10+2) enligt VUL. Enligt senaste mens är jag 10+1 så det stämmer nog väldigt bra.
    Ikväll ska jag berätta för mina två söner att de ska bli storebröder. Jag har köpt hem blåbärsbakelser för att fira! Imorgon ska jag berätta på jobbet! Från och med nu ska jag njuta av min graviditet och försöka att inte oroa mig! Framförallt ska jag släppa ut den stora magen och börja använda mammabyxor Glad

  • jempalainen
    faceprimer skrev 2011-08-18 08:34:40 följande:
    Jag mår också lite konstigt, det kommer och går lite.. men har symptom men ibland dyker dom inte upp bara Igår var en kass dag, illamående, huvudvärk, molvärk i svanken och nedre delen av magen, gick på toaletten jättemycket... ja, ingen trevlig dag inte. Men jag antar det är normalt
    bara för några dagar sen mådde jag toppen och kände ingenting alls, så ja.. de är normalt Finns nog inget tillfälle när man borde må som mest illa, man säger ju dessutom att grav.illamående ska avta efter v.12, en släkting till mig hade till över halva graviditeten, och vissa har ju hela... så finns nog inga rätt och fel,. varje graviditet är unik.
    Så länge du inte har något som påvisar missfall eller annat fel (rikliga röda blödningar tex) så behöver du ju inte vara orolig, symptom kommer och går och vad jag vet så är det inte alls ovanligt eller onormalt :)
    Kram
    Gladvad klok du är! tack för ditt svar! Ja det är väl helt enkelt så att det kommer och går o är helt ok! Fick tillbaka lite illamående nu på kvällen så det är nog som det ska! Ska försöka andas o släppa all oro om det inte är så att det blöder eller smärtar väldigt mycket! Tänkte ta ett privat ul i v12-13, detta då vi fick rul i v20 först o det känns ju väääldigt långt!GladSå jag ska ta det lugnt o fokusera på annat! 
    tack för att du tog dig tid att svara! allt gott till dig o ditt lilla pyre!
  • jempalainen
    Mrs Marlin skrev 2011-08-18 17:43:21 följande:

    Vill bara dela med mig av min gläde. Jag gjorde ett VUL (privat) idag och fick se en liten krabat på 3,7 cm (huvud- rumpa) med ett tickande hjärta. Underbart! Nu kan jag koppla bort den värsta oron. Jag är i V11 (10+2) enligt VUL. Enligt senaste mens är jag 10+1 så det stämmer nog väldigt bra.
    Ikväll ska jag berätta för mina två söner att de ska bli storebröder. Jag har köpt hem blåbärsbakelser för att fira! Imorgon ska jag berätta på jobbet! Från och med nu ska jag njuta av min graviditet och försöka att inte oroa mig! Framförallt ska jag släppa ut den stora magen och börja använda mammabyxor Glad


    Men vad roligt!!! stort stort grattis till den goda nyheten! Blir glad av att läsa detta! Och mumsigt med bakelser! Solig
  • Wielkip
    Mrs Marlin skrev 2011-08-18 17:43:21 följande:

    Vill bara dela med mig av min gläde. Jag gjorde ett VUL (privat) idag och fick se en liten krabat på 3,7 cm (huvud- rumpa) med ett tickande hjärta. Underbart! Nu kan jag koppla bort den värsta oron. Jag är i V11 (10+2) enligt VUL. Enligt senaste mens är jag 10+1 så det stämmer nog väldigt bra.
    Ikväll ska jag berätta för mina två söner att de ska bli storebröder. Jag har köpt hem blåbärsbakelser för att fira! Imorgon ska jag berätta på jobbet! Från och med nu ska jag njuta av min graviditet och försöka att inte oroa mig! Framförallt ska jag släppa ut den stora magen och börja använda mammabyxor Glad


    hoppas jag kan skriva samma sak på onsdag (fast v.13 då Flört)
    Så roligt att läsa "lyckliga" inlägg! Grattis!
    BF: 3 mars 2012 Http://Troublewhore.blogg.se
  • Carla82

    Mrs Marlin: Så skönt!

    Wielkip: Skönt att det gick bra idag verkar vara en söt kompis du har. Själv hade jag med mig svärmor och även om hon är snäll så är hon inget bra moraliskt stöd när det gäller blod...hon svimmar. Tur att jag inte är rädd...även om jag fortfarande har svårt att titta när de gör det.

    Ponja: Tycker det låter helt normalt.  

  • Wielkip

    har funderat över en grej...vi som verkar vara lite långsamare i magutvecklingen, får vi mindre mage över lag hela graviditeten igenom?
    Hoppas det, så man slipper onödiga bristningar :D


    BF: 3 mars 2012 Http://Troublewhore.blogg.se
  • LadyA01

    Storleken på magen hänger rätt mycket på livmoderns position och riktning, magarna vi har nu är mest svullna tarmar och sånt. Har man en bakåtlutad livmoder får man mindre mage än om man har framåtlutad.

  • Wielkip
    LadyA01 skrev 2011-08-18 18:25:57 följande:
    Storleken på magen hänger rätt mycket på livmoderns position och riktning, magarna vi har nu är mest svullna tarmar och sånt. Har man en bakåtlutad livmoder får man mindre mage än om man har framåtlutad.
    har ingen mage öht längre, haha!
    BF: 3 mars 2012 Http://Troublewhore.blogg.se
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)