• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Stinis83

    Grattis alla till era lyckade ul idag! Jag är så avundsjuk på er :) Jag börjar bli lite nojjig, så jag har fixat test jag kan ta från en kompis som har överflöd ;)

    Skogsälvan, jag har också ul 1 sep! :) Eller ja, KUB-test som jag erbjudits gratis. Trots att jag bara är 28 :)

  • Daysis

    Grattis till alla er som varit på ultraljud idag! Vad roligt att det gick så bra för alla!!

    Jag har varit och lämnat blodprov till KUB idag och även fått tid för ultraljudet. På måndag kl 10 ska jag till SÖS och göra UL, ska bli så spännande!

    Jag är 30 år, men här i Stockholm får alla som vill göra KUB gratis oavsett ålder, vilket jag tycker är bra. Borde vara lika i hela Sverige.

  • Sonrisa
    EightySix skrev 2011-08-24 13:50:55 följande:
    Jag har inget ulj jag heller, måste bara fråga och det är inget "tyket" illa ment! Men hur gamla är ni här inne? Menar alltså eftersom ni får göra ulj så tidigt? Jag är bara 25 och här är det ingen fråga om ulj tidigare. Vet ju att man får om man är 35+ eller gör ni det privat? Hur isf?
    Jag är 29. Ska göra ett UL priviat, bara för att veta att allt är ok än så länge... kostar 450 kr, så det är inte så farligt.
  • LadyA01

    Daysis: det borde det verkligen! Här nere kostar kub 2500kr om man är under 33år.

  • Sonrisa

    Vad härligt för alla er som fått se era småttingar och fått veta att allt är ok! Jag längtar tills tisdag och är vettskrämd samtidigt. Vad gör jag om allt inte är ok??

    Har iallafall pratat med min kompis nu som ska följa med och hon blev jätteglad. Hon tyckte det var bra att min man var upptagen på jobbet! Skrattande

  • Jeanette28

    Jag ar bara i vecka 10 och har redan gjort 2 UL.
    Lakaren sa att eftersom jag inte har nagra symptom sa ar det bra att kolla sa att hjartat slar da och da...

    Hitills sa slar det pa som bara den! Och oj vad den vaxt pa 2 veckor! Vet inte om jag inbillar mig men tror jag kan se ett pytte-litet ansikte! =)
     
    Ska bli kul att se den om 4 veckor igen!

  • Jeanette28
    kolapapper skrev 2011-08-24 12:30:31 följande:
    Oj vad man äter mycket... och vad helt galet mätt man blir sen, usch... men gott är det :) Jag har dock inte tagit tag i att ha mat strategiskt utplacerat i väskan mm, så jag är hungrig som en varg mitt på förmiddagen och eftermiddagen, någon som har bra tips på mat man kan ha med sig vid hunger attacker på jobbet ex, helst lite diskret, kommer jag och börjar stoppa in hur mycket saker som helst i kylskåpet kommer de att börja undra, för det har jag aldrig gjort förut.
    Jag blir galet hungrig var 3e timme ungefar och da kanns det som jag inte atit pa flera dagar! Maste ha nat i just den sekunden =)

    Jag har precis borjat ta med mig mer mat. Brukar ha banan och kex i vaskan tills jag kommer at nagot mer ;) Sen om jag har kulskap tillgangligt sa tar jag med mig grekisk youghurt (min lakare sa att det finns mycket bra protein i det) eller nan smorgas.

    Idag sa tog det bara nan timme efter frukost innan jag blev hungrig igen sa da ar det skont med nagot extra i vaskan!
  • Jojjanna

    Grattis till alla som varit på VUL/UL idag och sett sina fina bebisar!!!

    Jag har varit på inskrivning hos BM och ska på NUPP om precis en vecka och först då får jag ju veta om det finns någon liten där som växer som den ska...

    Därefter får jag göra RUL i vecka 20 - de har en ultraljudsapparat som ger tydliga bilder men det medför också att det blir så varmt inne i magen så att det kan skada fostret om man gör ultraljud tidigare, enligt min BM.

    Pga tidigare missfall kan jag därefter, när jag vill, kontakta dem för att ta extra ultraljud om jag skulle känna mig orolig... det känns tryggt!!!

  • vikan

    Grattis till era härliga UL <3 I mitt landsting blir man kallad vecka 18....
    På fredag har vi dock bokat ett privat KUB i Linköping som kostar 1900kr

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)