• ohbaby

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Maria222
    Bambusa skrev 2014-08-07 22:08:39 följande:

    Skulle så gärna vilja lära mig virka... vill nämligen ha en "tutt-mössa" till sonen..


    Ja det skulle jag också vilja ha en! :)
  • ZitaSol

    Är det någon här som skulle vara intresserad av att träffas för syjunta/pysselträff? Kanske svårt att släpa med symaskin men stickning/virkning funkar ju fint! Själv har jag nyss flyttat till Gbg och väntar första barnet i slutet på september så det har blivit lite pyssel sista tiden. Bifogar en bild på några av stickprojekten Glad

  • BaPumba
    ZitaSol skrev 2014-08-17 10:31:41 följande:

    Är det någon här som skulle vara intresserad av att träffas för syjunta/pysselträff? Kanske svårt att släpa med symaskin men stickning/virkning funkar ju fint! Själv har jag nyss flyttat till Gbg och väntar första barnet i slutet på september så det har blivit lite pyssel sista tiden. Bifogar en bild på några av stickprojekten 


    Trevlig idé! Jag är intresserad. Kan iofs varken sticka eller virka särskilt bra, men det kan ju vara ett bra tillfälle att lära mig bättre, eller så kanske jag kan hitta något annat lämpligt pysselprojekt. Jag är inte gravid längre för min bebis kom i juli. :) Men jag bor i Gbg iaf!
  • ZitaSol
    BaPumba skrev 2014-08-17 11:04:31 följande:
    Trevlig idé! Jag är intresserad. Kan iofs varken sticka eller virka särskilt bra, men det kan ju vara ett bra tillfälle att lära mig bättre, eller så kanske jag kan hitta något annat lämpligt pysselprojekt. Jag är inte gravid längre för min bebis kom i juli. :) Men jag bor i Gbg iaf!
    Toppen! Jag har läst att det vissa dagar anordnas stickcaféer men jag har inte vart på nått än. Säkert fördomsfullt men jag är rädd att bli den enda under pensionärsåldern....=P Men vem vet, kanske värt att kolla upp iaf! Ska vi avvakta och se om det är fler som är intresserade el ska man kanske starta en helt ny tråd om det så fler ser?
  • fyrabarnsmor4
    Heobea skrev 2014-02-17 15:58:57 följande:

    Mitt lilla gudbarn, tillika min bästa väns dotter, fick detta lilla paket när hon föddes. Nu fem månader senare passar både byxor och mössa. Mössan är vändsydd med super mario på insidan. Fordonstyget kommer från kamelont och super mario från Ixat. Båda päronen är väldigt genusmedvetena och gillar båda data- och tv-spel. Kändes som en gjuten kombo!


     


    Hej
    Måste fråga om var jag kan hitta symönster till lilla mössa. Jag tänker på den där tunna mössa som bebisar bruka ha på sig från BB.

    Ungefär samma modell som du sydde.
    Googlat men hittar bara reklam reklam reklam från företag men det är jag absolut inte intresserad av. Eller så kommer det med bilder på mössa för större barn och äldre.
  • jmynt

    Hej på er allihopa. Jag har inte varit inne i tråden på säkert ett år men nu skulle jag behöva er hjälp. Jag vill beställa såna där lappar man kann sy fast i en söm. Nån som vet vart man kan hitta såna?

Svar på tråden Syjunta för gravida!