• OllesMamma85

    Beräknad födsel i November? Se hit! :)

    Hej allihopa!

    Mitt namn är Elin och är 26 år. Jag och min sambo väntar vårt första barn den 15 november. Det är nu bara 2,5 månad kvar och det närmar sig med stormsteg (även fast det ibland känns som att det är en hel evighet kvar...)

    Någon annan som har beräknad födsel i november som vill följas åt den sista tiden fram till det underbara som väntar? Glad

    I ca vecka 20  fick jag foglossning och har därmed väldigt ont i min rygg/ischias/ljumskarna Obestämd Inte roligt alls eftersom man blir väldigt begränsad. Man får ont om man står/går för länge och likaså om man sitter ner för länge. Just för tillfället läser jag till förskollärare på Högskolan i Borås och kämpar med en kurs som är slut om en månad. Kroppen tycker inte om det men sen kommer jag ju få vara hemma och bara njuta länge Skrattande

    Om ni själva väntar barn i November och vill prata av er om alla funderingar och tankar som snurrar, behöver peppning / vill ge peppning eller gnälla av er de där tunga och svåra dagarna så är ju detta ett perfekt sätt! I grund och botten går vi ju alla igenom samma sak just nu (med viss variation såklart).

    Ser fram emot att få prata med er! Glad
    - Skruttens Mamma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:20
    BF LISTA

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    27 November - Wilder

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:42

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    6:e November - AnnelieJohan

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    15:e November - Tenshioyo

    20:e November - Kat91

    27:e November - Wilder

  • Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)
  • Serahjay
    OllesMamma85 skrev 2011-09-09 11:10:26 följande:
    Vad roligt med en babyshower! Skrattande Och att ni fick så mycket fina och bra saker! Det kanske man ska ordna Flört
    Serahjay skrev 2011-09-09 10:44:47 följande:
    Jag ska till BM på tisdag så då får vi se vad hon säger om mitt sf mått. Jag ska iaf ligga på kurvan.. På tisdag är det två veckor sen och då låg jag på 26. (v 27).

    Nu Börjar magen bli riktigt jobbig. Jobbigt att gå i trappor för det känns som ungen ska ploppa ut. Och ofta är magen spänd och jobbig. Brösten har börjat göra ont igen. Dom små röda kärlen har börjat visa sig. Så jag antar att dom börjat växa igen? eller?

    Vad kul att du fixat en vagn. Måste kännas skönt! Vilket skötbord hade ni tänkt er att köpa då?
    Det om ömma bröst känner jag igen, men inte några röda blodkärl? Mina är typ lika stora som alltid känns det som, inte blivit någon Pamela Anderson i alla fall Flört Håller dock med om att det börjar bli lite tungt och jobbigt med den stora magen. Speciellt att den blir så spänd och hård emellan åt.. Sammandragningar har jag hört att det är, kroppen som förbereder sig på vad som komma skall.

    Jag vet inte riktigt, jag vet inte om jag är sugen på en stor och fast möbel som tar upp en massa plats. Men samtidigt känns det viktigt med en bra plats för man kommer ju spendera mycket tid tillsammans med skrutten där Glad Det finns ett skötbord på IKEA som man kan fälla ihop om man vill och därmed kan ta med sig när man ska åka på semester osv. Men jag vet inte.. Vad ska ni ha för skötbord? Några tips?
    Ja sammandragningar är det nog. Rätt så obehagligt ibland.

    Vi ska få syrrans massiva skötbord/byrå från Ikea. en serie som heter Dylta men den finns inte längre. Men Leksvikserien ser nästan precis likadan ut. Fast det är tre lådor på vår. Stabil, snygg och tar inte så himlans mycket plats. :)
  • Tanya
    Sofiia2 skrev 2011-09-09 11:33:37 följande:

    Ja det förstår jag :) Det kommer gå bra ska du se :)


     


    Ja vad bra gör de, så jag vet om det är något att satsa på eller inte :P


    Ja men precis, krävande kunder är underbart när man pinas med onda fötter.


    Är det så att jag inte får från FK så har jag sagt att jag ska jobba fram till den 24 oktober vilket jag ångrar nu att jag inte i stället tog ut mina två veckor sparade semester så jag hade kunnat jobbat september ut i stället bara!


    När går du på mammaledighet? :)



    Jag pratade med min chef och sa att from 9 Oktober vill jag vara totalt fri från arbete så jag har en månad att vila upp mig innan dagen D.

    Men som det ser ut just nu kommer jag bli ledig from 19 September då jag jobbar inom en vikariepool och den poolen har numera stängt, jag gör bara småtjänster för chefens butik :)

    Glöm inte att ta det lugnt ibland också! jag tror säkert att du kan prata med din chef om du har så ont som du har, det gjorde jag iaf.. och har man tur och har en förstående chef så drar dom ner på ens tider eller ger en lite lättare uppgifter.     
  • Tanya
    Sofiia2 skrev 2011-09-09 11:33:37 följande:

     


    Är det så att jag inte får från FK så har jag sagt att jag ska jobba fram till den 24 oktober vilket jag ångrar nu att jag inte i stället tog ut mina två veckor sparade semester så jag hade kunnat jobbat september ut i stället bara!



    Men vad menar du att du inte skulle få från FK? Du måste ju få en föräldrapenning av något slag! Lägstanivån ska ju alla kunna få åtminstone, sen om sjukpenningnivån blir godkänd får man ju se.
  • Sofiia2
    Tanya skrev 2011-09-09 11:55:43 följande:
    Jag pratade med min chef och sa att from 9 Oktober vill jag vara totalt fri från arbete så jag har en månad att vila upp mig innan dagen D.

    Men som det ser ut just nu kommer jag bli ledig from 19 September då jag jobbar inom en vikariepool och den poolen har numera stängt, jag gör bara småtjänster för chefens butik :)

    Glöm inte att ta det lugnt ibland också! jag tror säkert att du kan prata med din chef om du har så ont som du har, det gjorde jag iaf.. och har man tur och har en förstående chef så drar dom ner på ens tider eller ger en lite lättare uppgifter.     

    Okej men det låter ju super skönt :)


     


    Jag jobbar redan bara 50% och tyvärr så är inte min chef den förstående typen men det vet min BM om då hon har haft två av mina arbetskamrater hos sig innan så hon vet hur min situation på jobbet är och vill därför få mig sjukskriven för att jag inte ska stressa upp mig pga honom också! Han sa häromdagen att han tyckte jag kunde börja jobba helg en månad efter förlossning för det har tydligen någon annan gjort.


     


    Ne jag var lite otydlig i mitt inlägg det jag menade var om jag inte får graviditetspenning, vill helst spara mina mammadagar så långt det går.

  • Tanya
    Sofiia2 skrev 2011-09-09 13:01:26 följande:

    Okej men det låter ju super skönt :)


     


    Jag jobbar redan bara 50% och tyvärr så är inte min chef den förstående typen men det vet min BM om då hon har haft två av mina arbetskamrater hos sig innan så hon vet hur min situation på jobbet är och vill därför få mig sjukskriven för att jag inte ska stressa upp mig pga honom också! Han sa häromdagen att han tyckte jag kunde börja jobba helg en månad efter förlossning för det har tydligen någon annan gjort.


     


    Ne jag var lite otydlig i mitt inlägg det jag menade var om jag inte får graviditetspenning, vill helst spara mina mammadagar så långt det går.



    Men herregud! Det roliga är ju att han är en "man".. och så påpekar han att du ska jobba helg EN månad efter förlossning. Kanske borde han själv klämma ut en unge och vara gravid i 9 månader så ska vi se vad han tycker efter det. Skrikandes

    Okej, ja men det är ju smart tänkt utav dig! Själv kommer jag ta ut min föräldrapenning så länge det går från och med början nu, sen har jag ju sparat en liten del av lönen från jobbet också. Så länge vi har mat på bordet liksom.

    Vart bor du föresten? :) 
  • Sofiia2
    Tanya skrev 2011-09-09 14:14:04 följande:
    Men herregud! Det roliga är ju att han är en "man".. och så påpekar han att du ska jobba helg EN månad efter förlossning. Kanske borde han själv klämma ut en unge och vara gravid i 9 månader så ska vi se vad han tycker efter det. Skrikandes

    Okej, ja men det är ju smart tänkt utav dig! Själv kommer jag ta ut min föräldrapenning så länge det går från och med början nu, sen har jag ju sparat en liten del av lönen från jobbet också. Så länge vi har mat på bordet liksom.

    Vart bor du föresten? :) 

    Ja men det är så typiskt min chef, jag blir inte förvånad längre över hans idéer!


    Ja ibland önskar man ju att man bara kunde ge en liten humm om hur det är att egentligen vara gravid för det känns som att män över huvudtaget inte riktigt förstår hur jobbigt och påfrestande det faktiskt kan vara :P


     


    Ja men precis, man behöver inte ha överflödigt med pengar känns det som!


    Jag tänkte ta ut så lite dagar som möjligt sen faktiskt, funderar på 4 dagar i veckan bara för att kunna vara hemma längre. Det känns som att man ändå inte kommer sprätta allt för mycket när bebis väl är ute då man antagligen kommer vara hemma en hel del!


     


    Jag har precis flyttat till Gnesta, en bit utanför Södertälje :) Du då? :)

  • Erica80
    lillaknas skrev 2011-09-05 18:55:41 följande:
    Vad roligt med en till som ska ha i november som redan har en liten, jag har en dotter på 1 år (kommer vara 15-16 månader när den lilla föds)
    Vi vet inte vad vi får nu men då ja inte mått illa så mycket så tror vi på pojke :)
    Ska få igångsättning jag med och ska in på samtal och planering för det den 12e oktober och hoppas dom kan sätta igång mig i slutet av oktober.
    Jag sätts igång pga värk i kroppen och ska slippa gå för länge.
    Åh va jobbigt med massa värk..
    Jag ska in den 5 okt för att mäta bebis och om hon är stor så ska vi bestämma datum för igångsättning. Hoppas nästan att hon är stor för det är jobbigt att vara höggravid med en ettåring och en valp. Vill att hon kommer ut så fort som möjligt..
    Jag har inte jätteont iallafall, men kan knappt röra mig längre.. Alla ställningar är obekväma
  • ArtISkin

    Får ni ont när bebisen sparkar ibland?? De senaste dagarna så har min lille buse i magen sparkat mig redigt hårt på div. ställen. Obestämd Aj aj aj 

  • Kat91
    Sofiia2 skrev 2011-09-09 14:35:43 följande:

    Ja men det är så typiskt min chef, jag blir inte förvånad längre över hans idéer!


    Ja ibland önskar man ju att man bara kunde ge en liten humm om hur det är att egentligen vara gravid för det känns som att män över huvudtaget inte riktigt förstår hur jobbigt och påfrestande det faktiskt kan vara :P


     


    Ja men precis, man behöver inte ha överflödigt med pengar känns det som!


    Jag tänkte ta ut så lite dagar som möjligt sen faktiskt, funderar på 4 dagar i veckan bara för att kunna vara hemma längre. Det känns som att man ändå inte kommer sprätta allt för mycket när bebis väl är ute då man antagligen kommer vara hemma en hel del!


     


    Jag har precis flyttat till Gnesta, en bit utanför Södertälje :) Du då? :)


    Kul med nån som bor i närheten :) Vi bor i Strängnäs men bodde i Gnesta för ett par år sen!
    Är du också från Södertälje från början?
  • Kat91
    ArtISkin skrev 2011-09-09 17:43:02 följande:

    Får ni ont när bebisen sparkar ibland?? De senaste dagarna så har min lille buse i magen sparkat mig redigt hårt på div. ställen. Obestämd Aj aj aj 


    Nja inte så att han sparkar så det gör ont. Däremot ligger han och trycker med omväxlande rumpan eller fötterna under mina revben tills det typ bli ömt :P Eller så känns det vissa nätter när jag jobbar som att han använder min blåsa som stressnboll Mindre charmig vana Skrikandes
Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)