• MagdaA

    nu kämpar vi vidare, start: 2/1, mål: midsommar

    Kom igen nu tjejer, nu kämpar vi vidare! Jag fixade då inte ens hälften av mitt mål i höstas så ännu är det många kilon kvar. Nu är det nya friska tag, vi går mot ljusare tider och förhoppningsvis kommer energin tillbaka.

    Alla har vi olika mål, olika förutsättningar och olika "metoder", men alla kan vi peppa, tipsa, puscha och inspirera varandra.

    Välkomna hit, alla ni från gamla tråden ( www.familjeliv.se/Forum-24-64/m61257250.html) men även alla nya!


    Ebba, Alexander, Matteus. Älskade barn!
  • Svar på tråden nu kämpar vi vidare, start: 2/1, mål: midsommar
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    gah,då kommer jag aldrig gå ner. Massa uppvak varje natt och senaste veckan har jag sovit 1-2h per nattLiindatorri skrev 2012-02-06 16:30:19 följande:
    Dessvärre så kan sömn påverka vikten. Sömnen är nästan lika viktig som både kosten och motion när man ska ner i vikt.
    Om jag sovit dåligt några dagar på rad så står det still på vågen för mig.
    Gah,då kommer jag aldrig gå ner. Massa uppvak varje natt. Senaste veckan har jag sovit 1-2H per dygn
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

    ska väga mig nästa tisdag,hoppas på lite minus iaf

  • Liindatorri

    Följde med på gympa idag, tyckte inte det lät så värst jobbigt. Men oj så fel jag hade!
    Det var så sjukt jobbigt, alla mina muskler i hela min kropp bara skrek på hjälp.

    Men alla tanter där var det minsann krut i! Dom kämpade på och såg lagom ansträngda ut medans jag låg och flåsade och höll på att avlida på golvet när vi skulle göra alla styrkeövningar.

    Men det var ju bra träning iallafall, jag lär sova gott inatt haha

  • Liindatorri
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2012-02-07 21:16:05 följande:
    Gah,då kommer jag aldrig gå ner. Massa uppvak varje natt. Senaste veckan har jag sovit 1-2H per dygn
    Då får du se till att sova en stund så fort du får tid! =) Även om det är mitt på dagen
  • Svalövsmamma

    Hmm.. då får jag kanske försöka prioritera sömnen före motion ett tag nu då. Igår somnade faktiskt sonen om vid halv 5 och sov ända till halv 7 (!). Jag lät bli att väcka honom och körde till dagis istället för att gå ner (pga tidsbrist orsakad av "sovmorgonen"). Har däremot lyckats bli dunderförkyld igår och har sån fruktansvärd huvudvärk och smärta i tänder, öron och käkar så just nu går all energi till att bara överleva en dag i taget men ska absolut väga in sömn också i prioriteringarna framöver. Har inte alls tänkt på det innan och liksom tänkt att "om jag bara orkar ut på en promenad nu istället för att vila så har jag varit duktig"... 

  • GossipGirl
    {#emotions_dlg.flower}  RESULTAT  {#emotions_dlg.flower}Magda start: 2/1. 79,7 kg, 106 cm.                NU:   74,3    kg, 98 cm.  (-5,4 kg, -8 cm)
    Mindran start: 2/1. 101,1 kg, 103  cm.          NU:  100,1    kg, 103 cm. (-1,0 kg)
    Liindatorri
    start: 2/1. 76,8 kg,  89 cm.           NU: 71,8 kg (-5  kg, -2 cm)
    missIce start 2/1.   88,4   kg                           NU: 88,4 kg
    Sniffs start 2/1 82,3 kg   79 cm                      NU: 81.1   kg   76 cm (- 1.3 kg - 3 cm)
    Sarus85 start  2/1  66.1 90   cm                     NU: 64.9 90 cm  (-1.2   kg)
    Carpe  Diem 08 2/1  62.1 kg 83   cm              NU:  62.1 kg, 83 cm
    GossipGirl    start: 2/1 73,5   kg                     NU: 70,5 (-3 kg)
    Prins06
    start 2/1 71kg 98cm                            NU: 71kg   98cm
    NochA start:  2/1,    70kg                                 NU: 69kg (-1kg)  
    Svalövsmamma
      start 2/1  68,3 kg                NU: 66,4 kg (-1,9 kg)
    puffen2009
    start: 2/1, 83,9   kg                       NU: 83,9 kg
    Angelica 87
    start 23/1, 93,0                           NU: 91,7 (-1,3 kg)

    Så, nu uppdaterade jag listan. Jag tänker väga mig mitt i veckan istället, typ torsdag eller fredag, från och med nu. Funkar bättre för mig och eftersom jag har en äta-vad-man-vill-dag (oftast på helgen) så hinner liksom vikten stabilisera sig lite. Det spelar ju liksom ingen roll vilken dag man skriver in :)
  • GossipGirl

    Åh, härlig dag!
    Viktnedgången syntes på vågen för första gången på ett par veckor imorse och nu kom jag dessutom precis hem från bästa passet hittills på Friskis! Ledaren var grrrym och så jäkla pepp att jag tog i så svetten rann och armarna skakade. Älskar när det känns ordentligt!

    Gaah. Kom igen nu vikt-kompisar! Nu kör vi!  

  • MagdaA

    hej tjejer!

    sorry att jag inte är så aktiv, har mycke me jobb, familj, hem just nu. Men jag är här, kämpar på, å jag tänker inte ge upp! tjuvvägde mig i morse, har gått åt rätt håll den här veckan så nu gäller det att inte sumpa det i helgen


    Ebba, Alexander, Matteus. Älskade barn!
  • Liindatorri

    Härligt att det går åt rätt håll för er! =)

    För mig går det inte lika bra, har vägt mig och det rör sig inte alls! :/ Men jag vet inte det kanske stannar av lite ett tag nu eftersom jag redan tappat det "värsta". Dom säger ju att dom sista kilona brukar vara segare.

  • Liindatorri

    Hade min flottis dag igår för vi firade min bror som fyllde år. Så det blev nog lite väl mycket fika men men.

    Jag räknar inte med att ha gått ner något på vågen imorgon iallafall

Svar på tråden nu kämpar vi vidare, start: 2/1, mål: midsommar