• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Emmeliina

    Eller så är det jag som förstår det fel. Till och med femte terminen är kanske när den är färdig eller är det fram tills dess?

    Däremot så står det att det inte omfattar privat hälso och sjukvård så där har jag rätt iaf :)

  • Sykepleie

    Är femte terminen avklarad så är det ok, om alla kurser är godkända. Och nej, man får inte jobba som ass.ssk inom privat vård utan att ha fem fullförda godkända terminer. Och det man ska tänka på är att man faktiskt riskerar sin framtida karriär som ssk och sitt framtida leg.

  • Vackert

    Ska man sätta på sig hockeyutrustning och hjälm också för att risken finns att jag blir påkörd till jobbet?

  • Momalicious

    Lycka till idag fucktard! Och det känns jättefel att kalla någon för det bara sådär men det är ju ditt användarnamn ;)

  • Emmeliina

    Haha usch hockeyutrustning låter jobbigt :p nej vi får nog göra som vi själva vill. Ska leta lite mer efter någonstans där det kanske står om privat vård. Det är ju trots allt ett bra tag tills jag isf ska jobba som ass. Ssk så jag har tid att tänka :)

    Lycka till idag fucktard!

  • Mosaik

    Åååh jag är så glad! Jag fixade precis ett vg i min första hemtenta och även i salstentan i mikrobiologi och hygien! Så underbart! Bara en kurs kvar innan sommaren!

    Grattis!  Redan nu nervös inför den dagen ;)


    fucktard skrev 2013-04-12 10:08:51 följande:
    Nu jäklar är det klart! Och det gick bra tror jag minsann!
  • Flashbulb

    När ni har haft praktik och gjort ett fel och blir utskällda, hur tacklar ni det då? Börjar ni tvivla på er själva som framtida sjuksköterskor eller lär ni er från era misstag och kommer tillbaka starkare?

    Nåt jag stör mig på är att jag alltid får för mig att folk alltid kommer att associera mig med det felet jag gjorde vilket ej behöver vara så.

    "här kommer han som inte kan sätta en pvk" tex.

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!