• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • fucktard

    Idag börjar jag sista VFU:n, med klinisk bedömning. Känns heeelt sjukt! Har varit på ett par intervjuer för tillsvidaretjänster, den ena lät som om de erbjöd på stört men återkommer när de kollat referenser och så, den andra var lite mer tveksam men de skulle kolla upp hur många tillsvidaretjänster som fanns kvar, så det är ju såklart också bra. Avdelningen där jag börjar idag har redan ringt och frågat om jag kan tänka mig ett längre vik. Jisses! Inte lätt att välja!


    If you wanna do it, do it right.
  • Emmeliina

    Fucktard: Kul att så många drar i dig ändå :) Då kan man ställa lite krav också ju, förhoppningsvis :P

    Vi ska ha vår omvårdnadstenta nu på fredag och sen ska jag ut i praktik i 5 veckor till på ortopeden, och sen är denna terminen slut. Har gått så sjukt snabbt! 


    Nicole 110322 <3
  • Tjejan83
    Vanilla ice queen skrev 2013-04-18 10:18:41 följande:
    Tjejan83: Köp boken läs gör instuderingsfrågor och testa en prövning Tror inte det är svårt, jag tyckte nkB var väldigt medicinkursinriktat när jag läste den på komvux. Men det var 2004...
    Tack för svar!

    Någon annan? 
  • Vackert

    Sista fem veckorna snart och sista kursen den här terminen. Vi ska göra PM till C-uppsatsen nu. Det är lite nervöst :/

  • micksaan

    Har haft uppehåll för mammaledighet i ganska precis 1 år, och jag hoppade igår på det enda jag sparade från T2 nämligen praktiken (4v). Är på ortopeden, väldigt spännande så här långt. I höst fortsätter jag T3.

  • Emmeliina
    micksaan skrev 2013-04-23 21:34:14 följande:
    Har haft uppehåll för mammaledighet i ganska precis 1 år, och jag hoppade igår på det enda jag sparade från T2 nämligen praktiken (4v). Är på ortopeden, väldigt spännande så här långt. I höst fortsätter jag T3.
    Kul! Jag ska också ha min VFU på ortopeden, men börjar först på måndag :)
    Nicole 110322 <3
  • Li79

    Ska vara 5 veckor på Ortopeden, börjar om 1,5 vecka, ska bli spännande!
    Igår hade vi praktisk examination i Basala hygienprinciper i samband med exempelvis venprovtagning, sugning, smittad patient etc. Lite nervöst men det gick jätte bra.

  • Li79

    Tjejan83, jag läste Naturkunskap B på distans för ca 2 år sedan.
    Läste lite på kvällar o helger men tyckte inte det var ngt speciellt svår kurs, däremot lite tråkig då de ämnen man behandlade inte intresserade mig jätte mycket. (Endast det kapitlet om människokroppen) :). Det var lite pyssel med att utföra laborationerna hemma, men jag hade en lärare som man kunde ringa och rådfråga.
    Samma lärare kontaktade mig per telefon på sluttampen och "förhörde" mig gällande min svar på slutprovet. Sen fick jag ett betyg faxat och vips kunde jag söka till ssk-utbildningen :) Lycka till !

  • Chetti
    Emmeliina skrev 2013-04-30 10:13:28 följande:
    Klarade läkemedelberäkningstentan! På första försöket, sååå skönt.

    Grattis, vad skönt!

    Dessa läkemedelsberäkningstentor är jag lite rädd för...  
    blääääääääääää
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!