• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Zinfandel
    Rosen 76 skrev 2014-07-21 21:06:26 följande:

    Hade tydligen en polyp i livmodern som togs bort under min Hystoeskopi i Riga och lämnades till lab. Inget farligt dock och man undrar ju om det varit denna som gjort att alla mina embryon inte fastnat tidigare???

    Någon med erfarenhet av detta?


    Korrekt SL, men har inte gjort något nytt försök sedan dess. Men pga tunn slemhinna så vet jag inte hur mycket polypen orsakat men visst, bättre att ta bort sådant som inte ska vara där!
  • Ananda Balaganapati

    @Redan47 Inte gjort äggdonation, utan IVF/ägguttag på egna ägg och nu blev det insemination av spermier för att nyttja äggen som stuckit iväg innan äggplock...

    @Snart lycklig TackGlad! Ja, det hade inte gått så snabbt vare sig i Sverige eller Danmark. Har precis skickat iväg en fråga till Dr D om intralipider. Jag började direkt med prezolon, utrogestan och baby-aspirin. Ett blodprov FBC på fredag ska utgöra grunden för om och när jag ska börja med intralipider. När började du med intralipider? Borde man inte göra det direkt? 

  • pink lily

    Är det någon som vet om Katie, Penys assistent på Serum, har slutat där? Får tillbaka mina mail till henne. Har en brådskande fråga, men kan inte få kontakt ... Mailat receptionen men ej fått svar ännu. Vet någon Katies nya e-mailadress om hon är kvar?

  • Snart lycklig

    Ego: kan mkt mensvärkliknande känningar på rd 3 efter 5-dagars vara ngt positivt, eller är det bara negativt? Känner endast lite lite idag, men mkt mkt igår innan jag somnade. Igår var den dag då embryot skulle implanteras djupare i slemhinnan och idag fortsätter implantationen, imorgon ska den vara klar. Ledsen. Ngn med solskenshistorier?

    Jag jfr ju precis dag för dag med förra FET, vilket jag inte borde, då D intygat att den var lite konstig med mkt sen implantation, precis som blaston legat och virvlat runt en massa extra dagar innan implantation, varav sent/lågt hcg-utslag.

  • Zinfandel
    pink lily skrev 2014-07-22 06:39:34 följande:

    Är det någon som vet om Katie, Penys assistent på Serum, har slutat där? Får tillbaka mina mail till henne. Har en brådskande fråga, men kan inte få kontakt ... Mailat receptionen men ej fått svar ännu. Vet någon Katies nya e-mailadress om hon är kvar?


    Jag fick svar från Maria på <serum@otenet.gr> igår.
  • Solkattan

    SL: min erfarenhet är att alla känningar är positiva. Har ju gjort 8 återsättningar och plussat på typ hälften. De ggr som jag inte känt ett dyft så har det blivit minus. Men vi är ju olika allihop... när ska du göra första HCG testet...?

    Ananda: välkommen säger jag också.. :). Menar du att du behöver hjälp att sätta IL dropp av någon i Stockholms trakten..? Syster M finns alltid. Om du vill kan jag inboxa dig hennes telefonnummer.

    Robsab: Låter onekligen väldigt positivt! Hoppas hoppas hoppas!

    Aptrött här. Var uppe alldeles försent igår o tittade på reprisen av Weissensee. Missade söndagens avsnitt. Älskar den serien. Östtysk romantisk drama med alla "ingredienser". (Martin i en av huvudrollerna är så söt! Skäms) Kan verkligen rekommenderas! SVTplay har den så man kan kolla missade avsnitt... :)

  • trex2013
    Snart lycklig skrev 2014-07-21 16:46:14 följande:
    Redan47 skrev 2014-07-21 12:25:10 följande:

    SL: hur mår du? Hur har det gått?

    Rob: hur är det med dig ixå?

    Ich alla ni andra hur lever livet med oss , njutning av sommar bad och sol kanske eller bara är i en skogsdunge. Kram


    Haha, månlandningen går lite fram och tillbaka. Jag har varit positiv sedan transfer i fredags. Idag har jag varit ängsligare. En mer oroande känsla bara. Ni vet hur upp och ner det är under ruvardagarna. Jag tog blodprover i lördags som visade på mkt bra immunbalans. Nya tagna idag, som vi ännu inte fått svar på.

    Jag har typ känt av samma saker som jag kände motsvarande dagar vid förra FET, med undantag av att jag dag 1 och 2 efter transfer inte haft diffus mensvärk korta stunder som jag hade sist. Tolkade det som positivt när jag pratade med D idag. Dock har ngt som liknar mensvärk krupit på för en stund sedan. Visst, allt kan bero på mediciner, eller bortstötande eller positivt! Så svårt att veta! D önskar nu samma symptom som kom lite senare vid förra FET, men att de ska dyka upp tidigare denna gång. Vem hoppas inte på det? :)

    Är också nyfiken hur det gott för er RobSab. Det börjar väl närma sig testdag.
    åh så nervöst men spännande! hoppas! <3
  • trex2013
    RobSab skrev 2014-07-21 18:58:22 följande:

    Hej tjejer!


    Ja här är det "bara" 4 dagar kvar tills testdag.
    Jag vet ingenting om vad som händer i kroppen just nu känns det som. Den känns inte riktigt som min vanliga kropp om jag säger så.
    Vanligtvis brukar jag få en sinnessjuk pms 7 dagar innan mens och rejäla menssmärtor.
    Nu har jag inte det och det tycker jag är positivt. Jag har ibland lite sammandragningar i livmodern vilket jag aldrig haft förut och tolkar som väldigt positivt.
    Jag är också så otroligt emotionell hela tiden och gråter för minsta lilla.
    Jag är i en sommarstuga med min mamma och syster på en kort semester (jättemysigt och troligtvis väldigt skönt för min stackars sambo som vakat över mig som en hök under nätterna efter överstimulationen då han trodde jag skulle kvävas i sömnen eftersom jag svimmade hela tiden) och vi har väldigt roligt åt mina hormonella utspel allihopa. Jag gråter för allt allt allt, och då menar jag verkligen allt. Igår grät jag för att vi hade det så mysigt?! 
    Men jag har inga andra symtom på vare sig graviditiet eller mens på gång. Jag är just nu livrädd för jag är så gott som säker på att jag är gravid och är jag inte det så är fallet ner till botten mycket längre än det varit när man redan innan känt det på sig. Förstår ni hur jag menar?

    Använde mig även av werlabs för första gången idag sen zwillinge tipsade mig om dom. Revolutionerande! Har dock jättemycket vita blodkroppar och dåligt blodvärde. Har mailat Dr D och inväntar svar från honom angående om jag ska höja doser eller ta dropp eller nåt. Har hittills tagit 5 dropp under den här behandlingen. Ser ut som en nåldyna...precis som vanligt ;)


    känner igen humörsvängningarna och känsligheten. Du skrev så träffande att jag fick skratta. =) jag har varit lika känslig som dig, gråtit tom till tecknade filmer! haha. Nu får vi hoppas att du får ett glädjande besked om 3 dagar! kram
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!