• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • UndrandeSökare

    Speciellt viktigt att namnteckning och sånt är i färg.

    Om det är i svartvitt ser det ut som en kopia och det måste vara i orginal.

    Skriv ut i färg (helst färglaser) och gå runt till flera olika apotek. Olika apotekskedjor kan vara olika tillmötesgående när det gäller EU-recept. Kolla upp vilka apotekskedjor som finns där du bor. Annars kontakta FertilitetPlus, de kan nog fixa ett svenskt recept om du bokar tid hos dem. Lycka till.

  • Solkattan

    Dreamz: kolla om de kan skicka orginal receptet med vanlig snigelpost. Jag fick mina recept från Tjeckien på det viset och lyckades plocka ut intralipid på uv-apoteket (det nyare apoteket var tveksamma o skickade mig till grannapoteket .. jag hade tur som fick expedieras av en chef som kunde reglerna kring eu-recept)...

    Har du kortison så det räcker ett tag?

  • OneLife

    Hej tjejer!
    Längesen jag var här inne nu..
    Vill ge er som kämpar lite hopp!
    7e september föddes ytterligare en Aten-bebis tack vare Dr.D´s professionella hjälp! En liten pojke kom i v 39 och var 53 lång till sina 3090 gram!

    Jag har Fragmin sprutor och prednisolon för er som är i behov!

  • Solkattan

    Grattis Onelife! Härligt med solskenshistorier ! Hoppas kunna rapportera i början av april att vi också lyckas ! (vecka 17 nu .. so far so good..) ...:)

  • quintana7
    OneLife skrev 2016-10-25 11:29:42 följande:

    Hej tjejer!
    Längesen jag var här inne nu..
    Vill ge er som kämpar lite hopp!
    7e september föddes ytterligare en Aten-bebis tack vare Dr.D´s professionella hjälp! En liten pojke kom i v 39 och var 53 lång till sina 3090 gram!

    Jag har Fragmin sprutor och prednisolon för er som är i behov!


    Underbart, stort grattis!!! <3
  • dreamz
    OneLife skrev 2016-10-25 11:29:42 följande:

    Hej tjejer!

    Längesen jag var här inne nu..

    Vill ge er som kämpar lite hopp!

    7e september föddes ytterligare en Aten-bebis tack vare Dr.D´s professionella hjälp! En liten pojke kom i v 39 och var 53 lång till sina 3090 gram!

    Jag har Fragmin sprutor och prednisolon för er som är i behov!


    Åh grattis!!!! Så underbart!!
  • dreamz

    Fått svar på en del nu. Progestreon värdet ligger på >190 peny sa de va bra. Väntar på hcg bara nu.. tog ytterligare ett gravid test clearblue digital vilket visade gravid 2-3 veckor. Ska snaaaart skappna av så fort allt e klart hihi ;)

  • trex2013

    Hej! nu när jag äntligen fått mitt barn så vågar jag göra av mig med mina mediciner som jag köpt i Aten. Har gått via Serum och det mesta är köpt via dem.
    Messa mig om någon är intresserad. 


    2st Menopur 600 IU. Exp 03/2017
    2st menopur 1200 IU exp 03/2017
    OBS! Allt förvarat i kylen!

    HCG sprutor/ampuller 3st Pregnyl 1500IU
    Nedreglering Arvekap 1st spruta exp 10/2017
    OBS! Allt förvarat i kylen!
    Prezolone (Prednisolon )
    Ultrogestan (progesteron)
    Lutinus 
    Filicine (folsyra) 
    doxycyklin
    celebrex
    IL påsar 200ml- 9 st
    Natriumklorid 10st 100ml

    /tess
  • Stina B
    woo skrev 2016-10-22 11:38:50 följande:

    Hej tjejer! Frågar här med efter tips från PerWee44 är det någon som har utrogestan att sälja inser att jag köpte för få.... Håller tummarna PeeWee44 lycka till!


    Hej! Jag har Utrogestan om du fortfarande behöver.

    /Stina
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!