• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • LurvensFrö
    Ladythewinter skrev 2012-07-22 23:06:52 följande:
    yes, upptäckte de idag, så på med en jävla massa myrr så ska väl några dö endå. men vi når ju inte drottningen, och lever hon lever stacken, så då behövs det proffshjälp,, 
    Gud så jobbigt! Kanske lika bra och ta profesionell hjälp för så kan ni ju inte leva! :(
  • LurvensFrö

    Nu har jag äntligen bytt BM. Jag ville byta till ett ställe men dem sa att dem hade typ inga lediga tider. Men så rekommenderade dem ett annat nyöppnat ställe som var privat och dem hade tid för hälsosamtal 1 augusti till mig. :) Då får jag en ny tid för inskrivning i början på september! :) Så spännande! Avnokade den gamla tiden och det känns så rätt med mitt byte! :)


  • Alvii

    Är det bara jag som drömmer väldigt underligt?
    I natt drömde jag att jag födde en liten liten flicka som jag gav namnet Lily Starborn (Lily har jag redan som alternativ men starborn?!)
    Ibland var ungen en katt och ibland en bäbis, det hoppade runt lite så. Sen så la jag bort henne då och då och tappade bort henne i lådor osv.
    Vaknade ganska omskakad :P

  • Kenize

    Oj, så mycket det skrivs. Glad Hinner verkligen inte med att läsa allt.

    Erya - Ja, äter vitaminer, så hoppas på att kroppen tar upp det den behöver. Har märkt att långa promenader hjälper både mot magsmärtor och illamående, gäller bara att komma igång och börja gå.

    Idag var vi på vul och fick se ett litet hjärta som slog och ett foster på 16,9 mm i v8+0. Glad var riktigt coolt att få se bevis på att det faktiskt är något därinne. Sambon tycker det känns mer på riktigt nu också. Glad Fick min bf dag bekräftad med, 4 mars. Samma dag som min svägerska var beräknad när hon var gravid med min brorson. Detta blir andra barnbarnet på min sida så mina föräldrar tycker det är lite roligt att båda varit beräknade till samma dag. Tungan ute

  • Hoomlan

    Häärligt, alltid tyckt om Felix burk köttfärs ... men det gjorde inte bebisen, för det kom upp lika fort det kom ner! Första jag har fått i mig idag pga illamående och så kommer det upp direkt! 


  • Kenize

    Hoomlan - Fy vad jobbigt att inte få behålla något. Jag mår illa men spyr iaf inte så ofta. Hoppas du hittar något både du och bebisen gillar!

  • Hoomlan
    Kenize skrev 2012-07-23 13:00:10 följande:
    Hoomlan - Fy vad jobbigt att inte få behålla något. Jag mår illa men spyr iaf inte så ofta. Hoppas du hittar något både du och bebisen gillar!
    Ja det är inte riktigt underbart att inte kunna äta något, har inget mot illamåendet, ska köpa av en kompis då jag ska få tabletter och såna band utav henne för en billigare slant! Så får nog iaf avvakta tills på fredag innan jag har dom här! 
  • Noomi81

    Hej på er! Hoppas det är bra med alla! Har en liten minisemester nu och ligger mest utslagen på soffan, så jag varken läser eller skriver så mycket just nu.

    Alvii Drömmarna är helt sanslösa för mig med. I natt drömde jag att löste ett enormt problem med kompabiliteten mellan Mac-datorer och tryckerier och påpekade noga efteråt att min insats hade glatt Steve Jobs något alldeles.
    Har ingen aning om vad jag fick allt ifrån.  

  • Alvii
    Alvii Drömmarna är helt sanslösa för mig med. I natt drömde jag att löste ett enormt problem med kompabiliteten mellan Mac-datorer och tryckerier och påpekade noga efteråt att min insats hade glatt Steve Jobs något alldeles.
    Har ingen aning om vad jag fick allt ifrån.  
    Haha wow det lät väldigt avancerat, kanske lite undermedvetet mac-geni?
Svar på tråden Marsbebis 2013