• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • mie02
    Eimi skrev 2012-07-24 09:06:41 följande:
    Usch idag vad jag tvungen att sjuka mig. Mår så illa. Och det värsta är att jag inte kan äta nåt. Kan inte heller spy. usch usch usch!
    Och i natt drömde jag nåt skumt. Kommer dock inte ihåg drömmen...

    Har ni fler barn? Om allt går som det ska hur långt tid kommer det vara mellan era barn?
    Jag har ett barn, han kommer bli 2 år och 7 mån när bebisen kommer, om allt går vägen..
    Sonen är en känslig och "krävande" liten kille. Jag har lite dåligt samvete över att försöka skaffa syskon, jag kommer ju inte längre kunna ge sonen all min uppmärksamhet.. Någon mer som känner så?
  • tilj75
    mie02 skrev 2012-07-24 09:48:52 följande:
    Jag har ett barn, han kommer bli 2 år och 7 mån när bebisen kommer, om allt går vägen..
    Sonen är en känslig och "krävande" liten kille. Jag har lite dåligt samvete över att försöka skaffa syskon, jag kommer ju inte längre kunna ge sonen all min uppmärksamhet.. Någon mer som känner så?
    Jag har fyra småkillar, 2, 2, 3 och 5 år. Det finns både för och nackdelar med syskon tycker jag. Mina killar leker väldigt mycket tillsammans och behöver aldrig sakna lekkompisar. Väldiga gräl och slagsmål är det men det goda överväger det onda tycker jag.
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • Erya

    God morgon allihopa :) En rätt så bra natt igen :) vakanade vid halv 3 å behövde kissa :P har drömt vilt inatt, men nuförtiden kommer jag itne ihåg drömmarna så bra.

    Nu ska jag ut med hundarna, sen blir det nog att sticka snabbt till affären innan jobb så jag kan få i mig lite frukost :D

    Ha en bra dag!

  • Irmo82

    Tycker synd om alla er som mår illa.. Hoppas ni blir bättre snart. Själv är jag skonad från illamåendet men däremot är jag så otroligt trött och utmattad hela tiden. Jag har även värk i magen som förvisso blivit bättre nu och avtagit något. Vågar ni andra dricka något kaffe?

  • älskarlivet81
    Irmo82 skrev 2012-07-24 09:57:20 följande:
    Tycker synd om alla er som mår illa.. Hoppas ni blir bättre snart. Själv är jag skonad från illamåendet men däremot är jag så otroligt trött och utmattad hela tiden. Jag har även värk i magen som förvisso blivit bättre nu och avtagit något. Vågar ni andra dricka något kaffe?

    Jag vågar dricka kaffe, varför skulle man inte våga? Dock gör jag det inte för tillfället då jag är lite förstoppad.
  • tilj75
    Irmo82 skrev 2012-07-24 09:57:20 följande:
    Tycker synd om alla er som mår illa.. Hoppas ni blir bättre snart. Själv är jag skonad från illamåendet men däremot är jag så otroligt trött och utmattad hela tiden. Jag har även värk i magen som förvisso blivit bättre nu och avtagit något. Vågar ni andra dricka något kaffe?
    Bara tre koppar än så länge =)
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • Laliii
    Irmo82 skrev 2012-07-24 09:57:20 följande:
    Tycker synd om alla er som mår illa.. Hoppas ni blir bättre snart. Själv är jag skonad från illamåendet men däremot är jag så otroligt trött och utmattad hela tiden. Jag har även värk i magen som förvisso blivit bättre nu och avtagit något. Vågar ni andra dricka något kaffe?
    Här är oxå en som är rätt så skonad från illamåendet :) Jag var en stooooor latte drickare innan jag vart gravid men efter att vi plussade tvärslutade jag! Jag vågar nog ta mig en latte någon gång då och då (inte gjort det ännu) :) Inte mkt kaffe i det, mer mjölk! :)
  • satirnine
    Irmo82 skrev 2012-07-24 09:57:20 följande:
    Tycker synd om alla er som mår illa.. Hoppas ni blir bättre snart. Själv är jag skonad från illamåendet men däremot är jag så otroligt trött och utmattad hela tiden. Jag har även värk i magen som förvisso blivit bättre nu och avtagit något. Vågar ni andra dricka något kaffe?
    Jag har slutat med kaffe och dricker Roobios ekologiska te med vaniljsmak, det är hur gott som helst! :)
    Har även slutat med cola och dricker istället fanta. Men nu sa dem på nyhetsmorgon att sötningsmedel kan bidra med för tidiga födslar, så jag kanske slutar med det också.
    Nojjig eller vad? Haha...
     
    ♥ Nygravid ♥
  • Längtanefterbebis

    Man får tillåtelse att klaga när man är gravid;) det är ju trots allt det bästa i livet som kommer ut tillslut :) ja dricker faktiskt ngn kopp kaffe nästan varje dag :) men det blir kanske en halv kopp då det gör en illamående också :)

Svar på tråden Marsbebis 2013