• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Alvii
    Hute skrev 2012-07-25 17:35:07 följande:
    Nä man får ju inte äta det, då det är lufttorkat och ditten och datten, samma med vacuumförpackad smörgåspålägg osv...OM man inte fryser ner det tre dygn i förväg..

    Detta hittade jag:
    "Ölkorvar ska man som gravid helst undvika eftersom de ofta består av kallrökt och lufttorkat kött. Sådant kött kan innehålla toxoplasmaparasiter. En liten mängd bakterier och parasiter klarar din kropp av utan att varken du eller din bebis behöver påverkas. Det du kan göra såhär i efterhand är att vara lite vaksam på hur du mår. Får du feber eller allmäna influensasymtom tycker jag att du tar kontakt med din vårdcentral och berättar för dem det du berättat för mig så får de göra en bedömning i huruvida de vill ta prover på dig eller ej. Kom dock ihåg att sådana här infektioner är OERHÖRT ovanliga."

     
    Man kan välja när man har mötena på mvc...dom har ju arbetstid mellan 8-16 oftast, för mig kommer det bli eftermiddagar så gott det går så jag slipper flexa ut för mycket på jobbet.. 
    Hmmm okej, ja jag känner mig ju knappast rädd för det känns som risken är såpass liten, sen om jag skulle gå runt och tänka på allt som kan skada mig och bebis så skulle jag aldrig kunna slappna av, men blir nog inte så mycket mer ölkorv nu då.... suck
    Jag pluggar distans så jag kan ta tider hur som helst, känns ganska skönt :)
  • Hute
    LinnV skrev 2012-07-25 18:45:30 följande:
    Jag åt också salami innan jag läste att man inte fick.. men mår som vanligt iaf!
    Ja jag mår ju också bra, men ska prata med BM som får lugna mig

    Ngn mer än jag som upplever väldigt trög mage?? Var tredje dag kan jag göra nr 2, ibland var fjärde...gör riktigt ont i magen emellanåt för att jag blir så förstoppad..kan inte komma ihåg att det var såhär sist.. 
  • Fridzl

    Varför är folk så nojiga gällande sexet? Jag och min pojkvän har sex minst en gång om dagen. Har inte läst någonstans att det skulle kunna vara skadligt för barnet?

  • Fridzl
    Hute skrev 2012-07-25 18:52:58 följande:
    Ngn mer än jag som upplever väldigt trög mage?? Var tredje dag kan jag göra nr 2, ibland var fjärde...gör riktigt ont i magen emellanåt för att jag blir så förstoppad..kan inte komma ihåg att det var såhär sist.. 
    Mjo jag har blivit lite trög. Brukade tidigare göra nr 2 varje dag, nu varannan eller ännu mer sällan. Och när jag väl ska göra det går det lååååångsamt.
  • leksakslådan
    Laliii skrev 2012-07-24 19:42:34 följande:
    Grattis & Välkommen :)

    Uh stackare att må så dåligt är inte att leka med! Hoppas det blir bättre snart! Vi är nästan lika långt gångna, är 7+2 :)

    Jag längtar mer till magen & att se & känna bebisen röra sig, är mitt första barn så jag ser fram emot hela resan, med slutet att bebisen kommit ut! :) 
    Tack!

    Vi har funderat mycket på om vi skulle våga skaffa ett barn till med tanke på hur dålig jag var sist. Fast jag vet ju att det är värt det och jag vill så gärna ha fler barn.
    Mår man bra så är såklart hela resan mysig och jag tycker ju också att det blev lite lättare när man varit på ul, fick mage och kände sparkar. Det blev mer verkligt då. Nu håller jag bara tummarna för att denna graviditet ska bli lite lindrigare! Idag har jag faktiskt mått lite bättre och tagit mig ur sängen korta stunder.

    Kul att det är fler som bor i Malmö. Jag gick på MVC City sist och det var bra. Eftersom jag var så dålig var dock läkarkontakten viktig och jag tycker det var svårt att få tider. Fast när jag väl kom till var läkaren jättebra. Nu har jag skrivit in mig på Cura för jag har hört mycket bra om det. Fast nu blev deras läkare sjukskriven och de har ingen annan :(. Så det var ju dålig tajming.  
  • Laliii

    Hute: Trög mage är super vanligt! Jag är d, vad som hjälper för mig är att ficka mkt vatten & äta kiwi! Men trots att d hjälper år d långt ifrån normalt & som det brukar vara! Sånt man får leva med som gravid hehe :)

  • Laliii
    leksakslådan skrev 2012-07-25 19:01:34 följande:
    Tack! Vi har funderat mycket på om vi skulle våga skaffa ett barn till med tanke på hur dålig jag var sist. Fast jag vet ju att det är värt det och jag vill så gärna ha fler barn. Mår man bra så är såklart hela resan mysig och jag tycker ju också att det blev lite lättare när man varit på ul, fick mage och kände sparkar. Det blev mer verkligt då. Nu håller jag bara tummarna för att denna graviditet ska bli lite lindrigare! Idag har jag faktiskt mått lite bättre och tagit mig ur sängen korta stunder. Kul att det är fler som bor i Malmö. Jag gick på MVC City sist och det var bra. Eftersom jag var så dålig var dock läkarkontakten viktig och jag tycker det var svårt att få tider. Fast när jag väl kom till var läkaren jättebra. Nu har jag skrivit in mig på Cura för jag har hört mycket bra om det. Fast nu blev deras läkare sjukskriven och de har ingen annan :(. Så det var ju dålig tajming.  

    Det förstår jag! Hoppas denna är lindrigare så du får njuta lite oxå :)
Svar på tråden Marsbebis 2013