• Anonym (Till slut!)

    Äntlugen barnförbud på café/lunchrestaurang!

    Äntligen har ett café/lunchrestaurang bestämt att ha barnförbud upp till 6 år! Jag tycker det är fantastiskt och hoppas många fler tar efter. Varken andra gäster eller personal ska behöva drabbas av ouppfostrade ungar och deras lata föräldrar när de går ut och fikar/äter.

    Visst håller ni med?
    www.expressen.se/nyheter/har-ar-fiket-som-forbjuder-barn/

  • Svar på tråden Äntlugen barnförbud på café/lunchrestaurang!
  • Anonym
    Anonym (A) skrev 2013-03-05 21:43:39 följande:
    Nu är det visserligen inget som drabbar mig eftersom jag inte bor där eller nånsin kommer att gå dit för den delen..
    Men jag tycker att det är fel att "förbjuda" barn eftersom alla barn faktiskt är olika.. Jag har väldigt lugna och väluppfostrade barn och vi går och fikar ibland och tycker det är mysigt. Jag förstår deras tanke eftersom det finns lata föräldrar som låter sina barn löpa fritt och sånt har jag själv svårt för. Men att faktiskt förbjuda är ju att ta i tycker jag.
    Tänk istället om jag skulle säga att jag ville förbjuda en viss sorts människor för att de är stökigare än alla andra på min arbetsplats! JÄVLAR vilket liv det skulle bli!!! Men så kan man ju inte göra för ALLA e ju inte stökiga trots en majoritet..
    fast barn är ju inte en viss sorts människor , de är små ej  vuxna människor. 
  • Vanilla ice queen

    Jag kan absolut förstå poängen med dessa kaffer/lunchrestaurang och tror att det gynnar båda parter. Skönt om man går med barn på kaffe och de som är griniga på barn som inte sitter still och är knäpptysta kan ha ett alternativ att hänvisas till samt att även jag som har barn kan tycka det är skönt att slippa barnskrik och att snubbla över barnvagnar, skötväskor när man ska gå och fika/äta utan barn!!! Så jag säger tummen upp!

  • Lenche

    Tycker det där med att barn skulle störa så hemskt mycket på kaféer och restauranger är rätt överdrivet. Jag är ute och äter och fikar mycket och det är väldigt sällan nåt barn har stört mig. Att barnvagnar tar plats kan jag förstå men det gör ju bilar och cyklar också så man får väl fixa nån form av parkering då. Men jag har som sagt inte haft problem med barn som stör.

  • Linda 903
    Whitetrash86 skrev 2013-03-04 23:53:13 följande:
    Det som är fel är att vissa inte ska få komma in. Oavsett anledning. Blir ju som 60- talet? När svarta inte fick komma in på "vita" café.
    inte riktigt samma sak va? 

    Jag tycker det är skönt att någon har barnfritt på sitt cafe. 
  • Anonym
    Lenche skrev 2013-03-05 21:57:19 följande:
    Tycker det där med att barn skulle störa så hemskt mycket på kaféer och restauranger är rätt överdrivet. Jag är ute och äter och fikar mycket och det är väldigt sällan nåt barn har stört mig. Att barnvagnar tar plats kan jag förstå men det gör ju bilar och cyklar också så man får väl fixa nån form av parkering då. Men jag har som sagt inte haft problem med barn som stör.
    Hahaha ja visst. Bilar och cyklar tar också plats, och därför brukar man inte ta in dom på fik! Flört
  • Lenche

    Anonym: nä precis därför borde det finnas typ barnvagnsparkering utanför.

  • Anonym (Till slut!)
    Lenche skrev 2013-03-05 22:36:07 följande:
    Anonym: nä precis därför borde det finnas typ barnvagnsparkering utanför.
    Hört talas om sjal? Eller att låta barnet gå om det är gammalt nog?
Svar på tråden Äntlugen barnförbud på café/lunchrestaurang!