• SaraKarla

    BF januari 2014

    Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

    Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

    Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

    BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

  • Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig

    Själv har jag aldrig haft foglossning och det ska jag vara glad över har jag fått höra. Hoppas det blir bättre för er!

  • sunnydays
    Kramardig skrev 2013-06-13 18:52:51 följande:
    Fyfan vad jag mår illa! Idag har jag spytt upp allt jag ätit. Jag ligger bara och gråter och frågar mig själv hur jag kunde vara så dum i huvudet att gå igenom dethär igen. Sist mådde jag illa till v.19, tänk om det blir längre den här gången?
    Hur tusan får man bort den äckliga smaken och "klumpen" i halsen?!

    Det känns som att jag hellre slutar att äta vanlig mat nu, det är så hemskt att spy upp + eftersmaken som sitter kcar i timmar! Mycket lättare att spy vatten och galla..

    Nu har jag fått gnälla lite, blir knäpp snart.
    Vet hur det känns, skitjobbigt. Försök äta sånt som är lättare att få upp. Och smutta på en resorb utspritt över dan.
    Har du fått lergigan? 'Kanske testa dextrosol och sånt för att hålla blodsockret jämt
  • SaraKarla

    Okej men barnen är inget på dagis då popcornplaya?

  • Lilja1980

    Till er som mår illa; testa sea band, armband mot illamående. Jag mådde inte alls illa förrän v 8 välkomnade mig med att behöva springa och kräkas på jobbet. Mår mest illa på nätterna/förmiddagarna och köpte genast armbanden och jag mår absolut bättre med de på! Nu sitter de på mellan kl 23 och 14, och jag har mått bra de senaste två dagarna. Att två små armband kan bli så viktiga :)

  • viggen

    RUL (rutinultraljud) görs mellan V 18-20
    Sen kan man göra VUL närsom o efter V 13 kan man göra UL (på magen)

  • LinnJes

    Jag gjorde visserligen UL på magen redan i vecka 7, men man ser bättre på VUL förstås.

  • Syskonförsök
    Kramardig skrev 2013-06-13 18:52:51 följande:
    Fyfan vad jag mår illa! Idag har jag spytt upp allt jag ätit. Jag ligger bara och gråter och frågar mig själv hur jag kunde vara så dum i huvudet att gå igenom dethär igen. Sist mådde jag illa till v.19, tänk om det blir längre den här gången?
    Hur tusan får man bort den äckliga smaken och "klumpen" i halsen?!

    Det känns som att jag hellre slutar att äta vanlig mat nu, det är så hemskt att spy upp + eftersmaken som sitter kcar i timmar! Mycket lättare att spy vatten och galla..

    Nu har jag fått gnälla lite, blir knäpp snart.

    Ett kräktips är att äta piggelin om du kan. Det smakar nästan likadant på vägen upp som på vägen ner. Det äter vi alltid vid magsjukor!
  • mariafii
    viggen skrev 2013-06-13 21:04:18 följande:
    RUL (rutinultraljud) görs mellan V 18-20
    Sen kan man göra VUL närsom o efter V 13 kan man göra UL (på magen)

    Jag fick också göra på magen i v.9-10
  • mariafii

    Har ett svagt illamående lite till och från. Orkar inte äta lika mycket mat tyvärr.

    I onsdags var vi ut och åt för jag fyller snart år och jag va jätte hungrig men min mage svullna upp precis innan och när jag sen skulle äta så orka jag knappt och blev lite illamående :( 

Svar på tråden BF januari 2014