• Jenkis

    Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

    Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

    Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jenkis
    camillab74 skrev 2013-10-29 22:16:24 följande:
    Jenkis skrev 2013-10-29 18:56:58 följande: Jag har testat, men kan inte ge något tillförlitligt svar eftersom vår donator svarade dåligt och insättningen blev en vecka sen. Tror att min slemhinna inte var helt OK vid det försöket och därför funkade det inte. Körde regelbundet akupunktur sex månader före detta försök och försök nr 3 lyckades. Hade då inte fått akupunktur på fem månader när vi väl plussade. Hur ofta gjorde du akupunktur en el flera ggr i veckan? Man läser ju om allt som kan hjälpa för att lyckas, men det e ju så olika hur det lyckas ändå. Hur tjock ska slemhinnan helst vara vid ET? Min var 12 mm och de sa att den var fin.
    Jag gjorde till en början en gång per vecka, men sedan glesade vi ut till varannan och så tror jag vi hamnade på en gång i månaden tillslut. Fördelen med att börja i tid är väl att man hinner rensa ut gammalt skit och fixa till obalanser i kroppen. Hålla på att rensa fysiskt och psykiskt kanske inte är en höjdare för ett ev foster.

    12 mm är ju jättefint! Åtta vill de att den skall vara i Sverige och jag hade över 10 mm när jag blev gravid och under de gånger jag inte blev det, men det skall inte spela någon roll säger de. 
  • Jenkis
    Tom kartong skrev 2013-10-30 08:52:37 följande:
    Vi har gjort sex insättningar med donerade ägg från tre olika donatorer, ingen har lett till graviditet. Nu har vi två embryon kvar i frysen, ett femdagars som ska sättas in på tisdag och ett sexdagars. Jag önskar så att det fanns något vi kunde göra, men läkarna säger varje gång att vi bara ska vänta och se. Det är svårt att tro att det någonsin kommer att fungera... Vi håller tummarna för att det blir sjunde gången gillt (eller elfte totalt). Lycka till alla!
    Oj! Ja, jag förstår om det känns mer eller mindre hopplöst. Vi måste haft en enorm tur som lyckades på tredje, men så gick det ju inte så bra sen i stället. Det är nog mycket slumpen som avgör tyvärr...

    Stort lycka till! 
  • Jenkis

    Det verkar vara lite stiltje här för tillfället.

    Någon som hört något mer om sin behandling?

    Någon som kommit en bit?

    Själv väntar jag på att de förhoppningsvis ringer i december.     

  • camillab74

    Jag går ju i väntans tider igen efter - i oktober. Kör på med hormonbehandling cykelvis tills de ringer ingen från Danmark, räknar m till våren 😃 sen håller jag med på att skicka in till F-kassan för ersättning av vården ÄD i Damnark. Man har ju rätt att söka ersättning för vård i annat land. Hoppas vi får tillbaka pengar. Någon av er som sökt ersättning i efterhand?

  • Dustpuppy

    Camillab74: om Danmark kan erbjuda öppen donator, så är chansen för ersättning i efterhand stor. För tillfället ersätter FK bara för öppna donationer (Finland och Island). Jag har fått ersättning för ÄD i Finland 2012.

    /Dustpuppy

  • camillab74

    Dustpuppy: Donatorn jag hade ny var anonym men på klinikens hemsida står det att man kan vara så kallad öppen donator om man vill. Hoppas att det går igenom. Kan man få flera ersättningar från FK om flera försök misslyckas, vet du nåt om det? Blev du gravid genom ÄD och isåfall på vilket försök? /Camillab 74

  • Jojjo77
    Nu är jag igång med min testcykel, efter 7 mån väntetid. Bli intressant att se hur detta kommer att gå, men nässpray  och piller... Planerad donation för oss i mars Skrattande
  • Jojjo77
    Testcykel: Jag ska spraya, för nedreglering och sen äta tabl för att bygga upp livmoderslemhinnan. Blodprov och VUL görs under denna tid. Detta för att se hur jag svarar på behandlingen och för att veta hur lång behandlingstid jag behöver för att vara redo för att ta emot ett ägg. Under denna tid görs sedan en ny infektionsundersökning av mig och maken, för att vi sen ska klassas som helt redo för en donator. Sedan går jag under några månader utan medicinering och sätts sedan på dem igen, då en donator finns.
  • Jenkis
    Jojjo77 skrev 2013-11-11 20:29:11 följande:
    Hittade en gammal tråd om olika behandlingsvarianter inför äggdonation, som kanske kan vara intressant. www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46396353.html  

    Ja, det är ju olika beroende på vilket land som gör behandlingen, om man skall synkas med donatorn eller gör ET. Såg att någon skrev att den egna cykeln kan störa om man inte nedregleras vid ET. Det kan jag inte tänka mig eftersom man gör det på rätt ställe i cykeln.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014